19/09/1396 - 14:11
مشخصات هیوندای سوناتا هیبریدی پاکرو
شرکت پاکرو نخستین شرکتی است که نسخه ی هیبریدی هیوندای سوناتا LF را بازار کشورمان عرضه کرد اما این شرکت در هفته‌ی گذشته و در نمایشگاه خودروی تهران از نسل جدید هیوندای سوناتا نیز رونمایی کرد و عنوان کرد که به زودی مدل روز این خودرو را نیز وارد بازار ایران خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

سوناتا هیبریدی جدید دارای ظاهری کاملا جدید است و طراحی آن از زبان طراحی جدید محصولات هیوندای پیروی می کند که نمای جذابی را پدید آورده است. می توان همین طراحی بروز و جوان پسند را یکی از عوامل مهمی دانست که می توانند به موفقیت سوناتای جدید در بازار فروش کمک کنند. 
طراحی داخلی این خودرو نیز تغییر کرده است گرچه حجم تغییرات در مقایسه با نمای بیرونی این خودرو کمتر است اما هیوندای سعی کرده است تا در این بخش نیز فضای مناسب و مطابق با خودروهای روز را پدید بیاورد که مهم ترین بخش ان غربیلک فرمان جدید این خودرو است. 

برخلاف ظاهر خودرو، بخش فنی سوناتا هیبریدی جدید تفاوتی با مدل فعلی موجود در بازار ندارد و شاهد استفاه از یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 2 لیتر هستیم که از نوع تنفس طبیعی بوده و به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است. این موتور بنزینی می تواند 156 اسب بخار قدرت را در 6000 دور بر دقیقه و 190 نیوتن متر گشتاور را در 5000 دور بر دقیقه تولید کند. در کنار این موتور بنزینی هیوندای از یک موتور برقی با قدرت 52 اسب بخار و گشتاور 204 نیوتن متر استفاده کرده است. به این ترتیب قدرت کلی 195اسب بخار و گشتاور 322 نیوتن متر از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلوی این خودرو انتقال پیدا می کند.

هیوندای سوناتای هیبرید دارای مصرف سوخت شهری 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر، مصرف جاده ای آن نیز 3.7 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن 4.7 لیتر است و در هر کیلومتر تنها 109 گرم گاز دی اکسید کربن از خود انتشار می‌دهد.این خودرو با وزن 1592 کیلوگرم می توانند در عرضه 9.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز 192 کیلومتر بر ساعت است.
سوناتای جدید شرکت پاکرو در سه تیپ GL، GLS و GLS ولاس به بازار عرضه خواهد شده که تفاوت امکانات این مدل ها را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید. 

مطلب پیشنهادی

نگاهی به هیوندای i10 مونتاژ کرمان موتور + قیمت و عکس

اما اگر بخواهیم به امکانات رفاهی و ایمنی فول ترین نسخه ی سوناتا یعنی مدل GLS پلاس نگاهی داشته باشیم باید به مواردی چون رینگ های 17 اینچی آلومینومی، چراغ های روشنایی در روز LED، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، 6 عدد ایربگ، صندلی های ایزوفیکس، چراغ فلاشر اضطراری، چراغ زیر آینه، چراغ های عقب LED، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری، سیستم ضد سرقت، استارت بدون کلید، رکاب اسپرت، سانروف پانوراما، آینهه ای برقی تاشو با تنظیم برقی، نمایشگر لمسی 8اینچی، کروز کنترل، اتوهلد، ترمز پارک برقی، رادار هشدار نقطه کور، سنسور های پارک جلو و عقب، شیشه های بالابر ایمن، پرده ی جانبی عقب، پرده ی عقب برقی، نمایشگر 4.2 اینچی مقابل راننده، تهویه دوگانه خودکار، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، سنسور باران، گرمکن آینه های جانبی، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده با حافظه، تنظیم برقی صندلی جلو، صندلی عقب تاشو، چراغ جلوی LED، تنظیم ارتفاع خودکار چراغ جلو، چراغ های اتوماتیک، سیستم چرخش چراغ ها در پیچ، چراغ مشایعت تا منزل، شارژر بدون سیم تلفن همراه و تودوزی چرم داخل کابین را نام برد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟