آمار شگفت‌انگیز سلفی
چرا جوانان در سال زمانی بیشتر از دو روز کامل صرف سلفی می‌کنند؟
طبق گزارش‌های مختلفی که از سال 2014 تا به امروز منتشر شده نسل جدید مردم آمریکا به‌طور میانگین روزی یک سلفی می‌گیرند. اگر فرض کنیم که میانگین طول عمر چیزی حدود 75 سال باشد یعنی هر فرد در طول عمر خود بیشتر از 27 هزار سلفی می‌گیرد.

1606683296_1_0.gif

بهتر است دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم: «گروه سنی که در این گزارشات مورد بررسی قرار گرفته بین 18 تا 34 سال سن دارند و در طول هفته یک ساعت از وقت خود را صرف گرفتن عکس‌های سلفی می‌کنند. اگر این عدد را برای یک سال در نظر بگیریم، چیزی حدود 52 ساعت یا 2.2 روز کامل و برای یک دوره 75 ساله 165 روز می‌شود.»

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: اپلیکیشنی که خنده به سلفی‌ها اضافه می‌کند
سلفی بگیرها با این اپلیکیشن خوشحال می‌شوند

برای این‌که درک این مسئله راحت‌تر باشد مثالی می‌زنیم. دکتر "برتراند پیکارد" و "برایان جونز" اولین بالن‌سوارانی بودند که در سال 1999 دور دنیا را طی کردند. سفر آن‌ها 20 روز طول کشید. به‌عبارت دیگر شما می‌توانید در همان مدت زمانی که دیگران مشغول سلفی گرفتن هستند، 8 بار دور دنیا را طی کنید.

جالب این‌که در برنامه اسنپ‌چت هم وضع به همین شکل است. همان‌طور که می‌دانید در این اپلیکیشن شبکه اجتماعی پیام‌ها و عکس‌ها بعد از مدت زمان مشخصی ناپدید می‌شوند. اما باز هم چیزی تغییر نمی‌کند. حتی شاید سیر افزایشی داشته باشد. در حال حاضر، 74 درصد عکس‌های اسنپ‌چت سلفی هستند. به‌طور مشابه، در اینستاگرام هم هر ثانیه حدود هزار سلفی آپلود می‌شود.

یک آمار جالب دیگری که منتشر شده تعداد حوادث منجر به مرگ در هنگام گرفتن سلفی است. در سال 2015 میلادی تعداد افرادی که به این طریق جان خود را از دست دادند بیشتر از تعداد قربانیان ناشی از حمله کوسه‌ها بوده است.

مطلب پیشنهادی

سلفی‌بازی جان یک بچه دلفین را گرفت!
خودخواهی انسان‌ها تمامی ندارد

هر چقدر بیشتر این آمار را موشکافی می‌کنیم، نکات جالب توجه بیشتری به دست می‌آید. قطع به یقین، برای کارآفرینانی که دنبال یک ایده نو و بکر هستند، دانستن این‌گونه آمار فواید زیادی خواهد داشت.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟