آموزش مدیریت دانلودها در نسخه جدید تلگرام
با روش جدید مدیریت دانلودها در تلگرام 4.6 آشنا شوید!
تلگرام به تازگی آپدیت جدیدی را منتشر ساخته و به موجب آن تغییرات کوچکی را هم ارائه کرده است. یکی از اصلی‌ترین تغییرات آپدیت تلگرام 4.6 مربوط به تغییر روش مدیریت دانلودها می‌شود. در ادامه این مطالب به طور دقیق شما عزیزان را با روش جدید مدیریت دانلود در جدیدترین نسخه تلگرام آشنا می‌کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

تلگرام به تازگی یک آپدیت جدید را برای اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب خود منتشر کرده است. به موجب این آپدیت که منجر به عرضه تلگرام 4.6 شده است، کاربران می‌توانند به شیوه دقیق‌تر و متفاوتی نحوه دانلود خودکار فایل‌ها در پنجره‌های گفتگوی تلگرام را مدیریت کنند.

روش جدیدی که در تلگرام 4.6 ارائه شده به مراتب از روش پیشین کاربردی‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. در ادامه این مطلب به طور دقیق شما را با نحوه  مدیریت دانلودها در تلگرام 4.6 آشنا خواهیم کرد. با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش روش جدید مدیریت دانلودها در تلگرام 4.6

به منظور دستیابی به منوی تنظیمات نحوه دانلود خودکار تلگرام باید مثل گذشته مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد منوی اصلی اپلیکیشن تلگرام شوید.
  • گزینه Settings (تنظیمات) را انتخاب نمایید.
  • گزینه Data and Storage را انتخاب کنید.

در این شرایط مشاهده خواهید کرد که بخشی با عنوان Automatic media download در منوی تنظیمات تلگرام اضافه شده است. این بخش امکان مدیریت و شخصی سازی جزئیات دانلود خودکار تلگرام را فراهم می‌کند.

اگر تمایل دارید قابلیت دانلود خودکار فایل ها در تلگرام به طور کل غیرفعال شود، کافیست که اسلایدر موجود در کنار گزینه Auto-Download Media را غیرفعال کنید. اما چگونه به صورت دقیق‌تر وضعیت دانلود خودکار فایل‌ها در تلگرام را مدیریت نماییم؟ همانطور که می‌بینید، در منو تنظیمات بخش مذکور فایل‌های مختلف با توجه به نوع دسته‌بندی شده‌اند. این دسته‌بندی شامل عکس‌ها (Photos)، ویس‌ها (Voice Messages)، ویدئوها مسیج‌ها (Video Messages)، ویدئوها (Videos)، فایل‌ها (Files)، موزیک‌ها (Music) و تصاویر متحرک گیف (GIFs) می‌شود. شما با انتخاب هر دسته می‌توانید تنظیمات خاص مورد نظرتان را برای آن دسته از فایل‌ها اعمال کنید.

مطلب پیشنهادی

ترفند: چندین اکانت تلگرام فقط با یک گوشی اندروید!
بدون هزینه و کند شدن گوشی از چند تلگرام روی گوشی لذت ببرید

برای مثال به منظور شخصی‌سازی دانلود خودکار عکس‌ها باید گزینه Photos را انتخاب کنید. در این شرایط گزینه‌هایی مشابه با عکس فوق نمایان می‌شوند. همانطور که می‌بینید گزینه‌های ارائه شده در سه دسته‌بندی مختلف موجود هستند که به ترتیب مربوط به شرایط زیر می‌شوند:

  • در حین استفاده از موبایل دیتا (When using mobile data)
  • در حین استفاده از اینترنت وای فای (When connected ton Wi-Fi)
  • در حین استفاده از رومینگ (When roaming)

شما می‌توانید در هر یک از سه حالات فوق به طور مجزا وضعیت دانلود خودکار فایل‌های دریافتی را شخصی‌سازی نمایید. برای مثال تصور کنید که ما می‌خواهیم تنظیمات دانلود خودکار عکس در حین اتصال به وای فای را شخصی سازی کنیم. بدین منظور چهار گزینه‌ای که در زیر شرح داده‌ایم را در زیرشاخه در حین استفاده از اینترنت وای فای (When connected ton Wi-Fi) شخصی‌ سازی خواهیم کرد:

  • گزینه Contacts (مخاطبین): با فعال سازی این گزینه عکس‌های ارسال شده از سوی مخاطبین شما به صورت خودکار در حین اتصال به وای فای دانلود می‌شوند.
  • گزینه Private Chats (چت‌های خصوصی): با فعال سازی این گزینه عکس‌های دریافتی در چت‌های خصوصی شما به صورت خودکار در حین اتصال به وای فای دانلود می‌شوند.
  • گزینه Group Chats (چت‌های گروهی): با فعال سازی این گزینه عکس‌های ارسال شده در گروه‌هایی که عضو هستید، به صورت خودکار در حین اتصال به وای فای دانلود می‌شوند.
  • گزینه Channels (کانال‌ها): با فعال سازی این گزینه عکس‌های ارسال شده در کانال‌هایی که عضو آن هستید به صورت خودکار در حین اتصال به وای فای دانلود می‌شوند.

بنابراین شما بدین صورت می‌توانید دقیقا برای هر نوع فایل و با توجه به شرایط اتصال اینترنت، قوانین دانلود شخصی‌سازی شده اعمال کنید. قابلیت مدیریت دانلودها در تلگرام 4.6 به مراتب کاربردی‌تری و بهتر از حالت‌های پیشین است. امیدوار هستیم که از این مقاله لذت برده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟