با ویژگی‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید
تلگرام 4.4 با قابلیت اشتراک‌گذاری زنده موقعیت مکانی منتشر شد
ساعاتی پیش آپدیت جدیدی برای تلگرام منتشر شد که به موجب آن چندین قابلیت جالب و نو به این مسنجر محبوب اضافه شده‌اند. یکی از این قابلیت‌های جدید لایو لوکیشن (Live Location) نام دارد که امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده را فراهم می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

تلگرام ساعاتی پیش به صورت رسمی جدیدترین آپدیت پیام رسان خود را منتشر کرد. به موجب این آپدیت، تلگرام 4.4 هم اکنون برای کاربران دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده است. اما این آپدیت چه ویژگی‌های جدیدی را به تلگرام می‌افزاید؟ ما سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر قابلیت‌های جدید تلگرام 4.4 داشته باشیم.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که با به روز رسانی تلگرام 4.4 در اختیارتان قرار می‌گیرد، مربوط به امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده می‌شود که به این قابلیت اصطلاحا لایو لوکیشن (Live Location) گفته شده است. اما اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده چه معنایی دارد؟ موقعیت مکانی به صورت زنده بدان معناست که کاربران می‌توانند موقعیت مکانی خود را در پنجره‌های گفتگوی فردی یا گروهی ارسال کنند و سایر کاربران قادر باشند تا از این طریق موقعیت مکانی آن فرد را به صورت آنی (در هر لحظه) و زنده بر روی نقشه مشاهده کنند.

فردی که موقعیت مکانی خود را اشتراک گذاری کرده، می‌تواند هر زمان که تمایل داشته باشد این پروسه را متوقف سازد. برای استفاده از قابلیت لایو لوکیشن و اشتراک‌گذاری زنده موقعیت مکانی باید به صورت زیر عمل کنید:

  • وارد پنجره گفتگوی مورد نظرتان شوید.
  • آیکون "ارسال فایل" را لمس کنید.
  • گزینه Location را انتخاب کنید.
  • گزینه Share My Live Location For را انتخاب کنید.
  • مدت زمان مورد نظرتان برای اشتراک گذاری لوکیشن را مشخص و گزینه Share را لمس کنید.

به همین سادگی موقعیت مکانی شما به صورت زنده در پنجره گفتگوی مورد نظر ارسال و اشتراک‌گذاری می‌شود. برای توقف این پروسه کافیست که نقشه موقعیت مکانی خود را لمس کنید و سپس گزینه Stop Sharing My Location را انتخاب نمایید.

پشتیبانی از زبان‌های بیشتر

تلگرام در نسخه 4.4 اپلیکیشن پیام‌رسان خود پشتیبانی از زبان‌های بیشتری مثل فرانسوی، اندونزیایی، مالایایی، روسی و اوکراینی را فراهم کرده است. جالب است بدانید که در وبلاگ رسمی تلگرام اشاره شده که به زودی پشتیبانی از زبان پارسی (Persian) هم به مسنجر محبوب تلگرام اضافه می‌شود. تلگرام همچنین از یک پلتفرم ترجمه اختصاصی برای تلگرام هم رونمایی کرده که به موجب آن کاربران علاقمند می‌توانند گزینه‌ و آیتم‌های موجود در این مسنجر را به زبان مادری خود ترجمه کنند تا تلگرام بتوانید برای اضافه کردن زبان‌های جدید و بهتر به مسنجر خود از کلمات صحیح و بهتری استفاده کند.

مدیاپلیر جدید

یکی دیگر از تغییراتی محسوسی که در نسخه جدید تلگرام به وجود آمده، مربوط به مدیاپلیر داخلی آن می‌شود که ظاهری کاملا متفاوت را به همراه دارد. تلگرام اشاره داشته که این مدیاپلیر به شکل کاربردی‌تری امکان پخش فایل‌های صوتی با فرمت‌های مختلف و همچنین MP3 را فراهم می‌کند.

مخفی کردن گفتگوهای پیشین گروه برای عضوهای جدید

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی که در تلگرام 4.4 ارائه شده است، مربوط به امکان مخفی کردن آرشیو گفتگوهای قبلی سوپر گروه برای اعضای جدید می‌شود. یعنی اگر ادمین یک سوپر گروه باشید و بخواهید اعضای جدیدی را به آن گروه بیفزایید، می‌توانید با انتخاب گزینه Hidden در منوی تنظیمات آن گروه از نمایش پیام‌های قبلی برای اعضای جدید ممانعت به عمل آورید.

مشخص شدن پیام‌های ادمین

ویژگی بعدی که در تلگرام 4.4 ارائه شده مربوط به نمایش یک لیبل با عنوان "admin" در گوشه سمت راست و بالای پیام‌هایی می‌شود که توسط امین گروه‌ها ارسال می‌گردند. بدین صورت پیام‌هایی که ادمین‌های گروه ارسال می‌کنند از سایر پیام‌های عادی متمایز می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟