در صورت برخورد با هر گونه مشکل در اسمارت‌فون یا تبلت اندرویدی
بهترین اپلیکیشن‌ها برای بررسی سلامت دستگاه اندرویدی شما + لینک دانلود
اگر اسمارت‌فون یا تبلت اندرویدی دارید و جدیدا هنگام کار با آن مشکل دارید، حتما دوست دارید دلیل آن‌را بدانید. بهتر است قبل از این‌که سراغ مراکز گارانتی یا تعمیرگاه‌های موجود بروید، از اپ‌های مخصوص این کار استفاده کنید تا منشأ مشکل را پیدا کنید.

احتمالا بعد از بررسی‌های زیاد به‌این نتیجه می‌رسید که خودتان نمی‌توانید مشکل آن‌را حل کنید و باید از مراکز گارانتی محصول یا تعمیرگاه‌های مربوط به‌این گونه دستگاه‌ها کمک بخواهید. برای بررسی سلامت یک دستگاه اندرویدی می‌توانید از حداقل یک اپلیکیشن که مخصوص این کار است استفاده کنید. اگر سری به‌گوگل پلی بزنید با تعداد زیادی اپلیکیشن در این رابطه مواجه می‌شوید که نمی‌دانید کدام را نصب کنید. در این مقاله، بهترین اپ‌های موجود که کاملا تست شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند برای شما آورده شده تا به‌کمک آن‌ها بتوانید دستگاه‌تان را تست کنید.

1- فون دکتر پلاس (Phone Doctor Plus)

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپ‌های موجود در این رابطه است. فون دکتر پلاس یک راه حل فوق‌العاده برای آگاهی از اتفاقاتی است که  زیر قاب دستگاه شما رخ می‌دهد. استفاده از این اپ بسیار ساده است، اما وقتی صحبت از تست و تشخیص هر یک از اجزای دستگاه به‌میان می‌آید دقیق‌ترین گزارش‌ها را ارائه می‌دهد. این برنامه دارای 30 تست مختلف اعم از مولتی‌تاچ‌، تاچ اسکرین، ایرفون و میکروفون، اسپیکر و میکروفون، فانکشن تماس، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، نمایشگر، فضای ذخیره، حافظه، چک مشخصات، پردازنده، دوربین، لرزش دستگاه، فلش، جک ایرفون، GPS، چیپ 3G، وای‌فای، بلوتوث، کلید کنترل صدا و حالت سکوت، دکمه هوم، دکمه حالت خواب، سنسور حرارت، سنسور رطوبت، سنسور فشار، گام شمار و سنسور نور است. توصیه ما به‌شما این است که اگر تصمیم دارید از این لیست تنها یک برنامه را انتخاب کنید حتما فون دکتر پلاس را نصب کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این برنامه رایگان بودن آن است. هم‌چنین در هنگام کار با برنامه هیچ‌گونه تبلیغاتی نمایش داده نمی‌شود.

این برنامه را از این آدرس دانلود کنید.

2- Test Your Android

این اپ اطلاعات اسمارت‌فون یا تبلت اندرویدی شما را ارائه می‌کند. هم‌چنین، این برنامه تعدای تست در اختیارتان می‌گذارد که در صورت مواجه شدن با هر مشکلی می‌توانید برای پیدا کردن علت آن از این تست‌ها استفاده کنید. اپ Test Your Android با یک واسط بسیار ساده شامل تست‌های گوناگونی برای رنگ‌های نمایشگر، تاچ‌اسکرین، مولتی‌تاچ، دوربین، اثر انگشت، نور فلش، صدا و لرزش، میکروفون، NFC، مکان‌یاب، سنسور گام، دما، سنسور نور، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، سنسور فشار و سنسور جاذبه می‌شود. علاوه بر این، یک بخش برای مانیتورینگ سیستم وجود دارد که پردازنده، شبکه و حافظه استفاده شده در زمان واقعی را چک می‌کند.

این برنامه رایگان است اما در حین اجرای آن، تبلیغات مختلف برای شما نمایش داده می‌شود.

این برنامه را از این آدرس دانلود کنید.

3- فون چک

بر خلاف دو اپ فوق، فون چک روش کاملا متفاتی دارد و بیشتر شبیه ویزارد نصب بر روی کامپیوتری است که ویندوز دارد. شما می‌توانید تست‌های موردنظرتان را انتخاب کنید تا این اپ آن‌ها را یکی پس از دیگری اجرا کند. تست‌های فون چک شامل اطلاعات دستگاه، باتری و چک سوکت شارژ، وای‌فای، پینگ گیت‌وی شبکه، میکروفون، اسپیکر، جک هدفون، دکمه‌های تنظیم صدا، لرزش، پیکسل‌های مرده، پیکسل‌های روشن، ثبات رنگ، تاچ‌اسکرین، شبکه و مکان GPS، دوربین و فلش، چک سنسورهای پشتیبانی شده مانند مجاورت، نور، شتاب‌سنج و گام شمار، شدت گرما، پردازنده، حافظه، فضای ذخیره، میزان استفاده از باتری و گزارش حرارت است. وقتی تست‌ها تمام شود، یک گزارش کامل با تمام نتایج به‌شما ارائه می‌شود.

این برنامه رایگان است اما در حین اجرای آن، تبلیغات مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. در نسخه Pro این اپلیکیشن خبری از تبلیغات نیست و علاوه بر آن، تست‌های اضافه‌تری مانند بلوتوث، NFC و سنسور اثر انگشت دارد.

این برنامه را از این آدرس دانلود کنید.

4- Sensors Multitool

این اپلیکیشن یک برنامه کامل برای تست سلامت دستگاه نیست. در این اپ، پردازنده یا حافظه دستگاه تست نمی‌شود ولی قدرت آن در ارائه گزارش کامل از تمام سنسورهایی است که روی دستگاه اندرویدی شما نصب است. واسط کاربری آن ساده است و اطلاعات مختلفی مانند ژیروسکوپ، سنسور نور، سنسور مغناطیس، گام شمار، سنسور مجاورت و موارد مشابه ارائه می‌شود. 

دانلود و نصب این اپ رایگان است اما در پایین صفحه تبلیغات نمایش داده می‌شود. البته، با تغییر یک گزینه از داخل Settings می‌توانید تبلیغات را غیرفعال کنید.

این برنامه را از این آدرس دانلود کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟