چگونه تنظیمات کامنت اینستاگرام را تغییر دهیم؟
آموزش جامع تنظیمات کامنت در اینستاگرام + عکس
اینستاگرام این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تنظیمات کامنت‌گذاری روی پست‌هایشان را بنا به سلیقه شخصی خود انجام دهند. بدین منظور گزینه‌ها و حالت‌های مختلفی قابل پیاده‌سازی هستند که در ادامه این مقاله به آموزش آن‌ها می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

اینستاگرام شامل آپشن‌ها و تنظیمات مختلفی می‌شود که تقریبا کاربران را قادر به انجام هر تغییری خواهند کرد، اما از آنجایی اینستاگرام از زبان پارسی پشتیبانی نمی‌کند، بسیاری از کاربران برای انجام تنظیمات مختلف این اپلیکیشن دچار مشکل می‌شوند. یکی از دسته تنظیماتی که در مورد آن سوالات زیادی مطرح می‌شود، تنظیمات کامنت است! اینستاگرام به شیوه‌های مختلف امکان شخصی‌سازی و انجام تنظیمات متنوع برای کامنت‌های کاربران را ارائه می‌کند.

برای مثال شما می‌توانید تنظیمات کامنت پروفایل خود را به گونه‌ای انجام دهید که افراد خاصی هیچ‌وقت قادر به ثبت کامنت روی پست‌هایتان نباشند! یا مثلا تنظیمات کامنت را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که علیرغم عمومی بودن پروفایلتان فقط فالوورهای شما قادر به ثبت کامنت در زیر پست‌هایتان باشند. اینستاگرام حتی امکان فیلتر کردن کامنت‎ها را هم فراهم می‌کند. در ادامه به آموزش دقیق‌تر موارد نام برده شده می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

دسترسی به تنظیمات کامنت در اینستاگرام

برای ایجاد تغییر در تنظیمات کامنت اینستاگرام باید ابتدا وارد منوی این بخش شوید. برای انجام این کار ابتدا برنامه اینستاگرام را اجرا کنید و سپس:

از منوی زیرین صفحه گزینه پروفایل (آیکون با نماد آدمک) را انتخاب کنید. سپس آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید تا منوی تنظیمات اینستاگرام نمایان شود.در منوی نمایان شده به سمت پایین حرکت کنید و گزینه Comments را انتخاب نمایید. حالا وارد تنظیمات کامنت اکانت اینستاگرام خود شده‌اید.

تغییر تنظیمات دریافت کامنت: چه کسی بتواند روی پست‌هایتان کامنت بگذارد؟

از بخشی که با عنوان Comment Controls در منوی فوقانی صفحه ارائه شده است، می‌توانید تنظیمات دریافت کامنت برای پست های اینستاگرام خود را به شکل دقیق بهینه‌سازی کنید. برای مثال با لمس گزینه Allow Comments From (اجازه کامنت گذاری برای) می‌توانید مشخص کنید که دقیقا تمایل دارید چه کسانی قادر به ثبت کامنت بر روی پست هایتان باشند. گزینه هایی که برای انتخاب در این قسمت ارائه شده‌اند به شرح زیر خواهند بود:

  • گزینه Everyone: با انتخاب این گزینه به تمام کاربران اینستاگرام اجازه داده می‌شود تا برای پست‌هایتان کامنت ثبت کنند.
  • گزینه People You Follow and Your Followers: با انتخاب این گزینه فقط افرادی که در لیست فالوورها و فالووینگ‌های شما وجود داشته باشند قادر به ثبت کامنت زیر پست‌هایتان خواهند بود. یعنی فقط افرادی که شما آن‌ها را فالو کرده‌اید یا آن‌ها شما را فالو کرده باشند، قادر به ثبت کامنت در زیر پست‌هایتان خواهند بود.
  • گزینه People You Follow: با انتخاب این گزینه فقط افرادی می‌توانند در زیر پست‌های شما کامنت ثبت کنند که شما آن‌ها را فالو کرده باشید. بنابراین با انتخاب این گزینه حتی ممکن است بسیاری از فالوورهایتان هم قادر به ثبت کامنت زیر پست‌هایتان نباشند.
  • گزینه You Followers: با انتخاب این گزینه فقط فالوورهای شما می‌توانند زیر پست‌هایتان کامنت ثبت کنند.

بنابراین به این صورت تنظیمات کامنت‌گذاری روی پست‌هایتان قابل انجام خواهد بود و به صورت دقیق می‌توانید مشخص کنید که چه افرادی قادر به ثبت کامنت زیر پست‌های اینستاگرامی شما باشند.

بلاک کردن کامنت‌های کاربر خاص

اما امکان بلاک کردن ثبت کامنت از سوی کاربران خاص هم در اینستاگرام وجود دارد. برای انجام این کار در منوی تنظیمات کامنت اینستاگرام به شرح زیر عمل کنید:

گزینه Block Comments From را انتخاب کنید. حالا نام اکانت فردی که تمایل دارید بلاک شود را انتخاب را وارد کنید. نهایتا آیکون آبی رنگ Block را از گوشه سمت راست نام کاربر مد نظر انتخاب نمایید. به این صورت وی دیگر قادر به ثبت کامنت در زیر پست‌های شما نخواهد بود.

فیلتر کردن کامنت‌های توهین آمیز

امکان فیلتر کردن کامنت‌های توهین آمیز هم در اینستاگرام وجود دارد. برای انجام این کار باید قابلیت Enable Keyword Filters را فعال کنید. همچنین توصیه می‌کنیم گزینه Hide Offensive Comments را هم در منوی تنظیمات کامنت اینستاگرام فعال نمایید:

بعد از اینکه گزینه Enable Keyword Filters را فعال کردید، می‌توانید عبارات و کلمات خاص مورد نظرتان را وارد کنید. بدین ترتیب تمام کامنت‌هایی که دارای آن کلمات و عبارات توهین آمیز باشند، به صورت خودکار از پست‌های شما حذف می‌شوند. بنابراین به این صورت شما می‌توانید دقیقا نحوه ثبت کامنت در زیر پست‌هایتان را بهینه‌سازی کنید.

کلام آخر

بنابراین با نحوه انجام تنظیمات ثبت کامنت در اینستاگرام آشنا شدید. شما با آگاهی بر این تنظیمات می‌توانید دقیقا مشخص کنید که چه کسانی قادر به ثبت کامنت زیر پست‌هایتان باشند و چه کسانی قادر به انجام این کار نباشند. اینستاگرام حتی قابلیت غیرفعال‌سازی کامنت‌گذاری روی پست‌های خاص را هم ارائه می‌کند که نحوه انجام آن را در مقاله "چگونه کامنت اینستاگرام را برای یک پست خاص ببندیم؟" آموزش داده بودیم. امیدوار هستیم که از این مقاله لذت برده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟