معرفی مودم روتر دوبانده D-Link DSL-2877AL
افزایش سرعت اینترنت و وای‌فای با یک دستگاه
مخابرات ایران و چند شرکت دیگر ارائه سرویس‌های اینترنت VDSL را آغاز کردند. از سوی دیگر، کاربران به استفاده از روترهای بی‌سیم سریع AC علاقه‌مند شده‌اند. بنابراین، بازار به‌سوی دستگاه‌های مودم روتر AC هجوم برده است. در این میان، خرید یک دستگاه که مودم ADSL/VDSL و روتر AC باشد، یک انتخاب هوشمندانه است تا هم اینترنت با سرعت بالا و هم وای‌فای قوی‌تر هم‌زمان در دسترس باشند.

1606683296_1_0.gif

معرفی و مشخصات
دستگاه DSL-2877AL دقیقاً یک مودم روتر با مشخصات مورد نیاز کاربران امروزی بازار ایران است. از یک سو، مودمی با پشتیبانی از اینترنت ADSL2+ و اینترنت VDSL2+ است و از سوی دیگر، یک روتر بی‌سیم دوبانده AC750 برای استفاده از وای‌فای سریع مبتنی بر استاندارد 802.11ac به حساب می‌آید. بنابراین، روی این دستگاه هم درگاه RJ11 برای اتصال کابل تلفن ثابت شهری در دسترس است؛ هم 4 درگاه LAN 100 مگابیتی. یک درگاه USB 2.0 نیز برای اشتراک‌گذاری دستگاه‌های ذخیره‌ساز شبکه یا چاپگرها دارید. کلیدهای روشن/ خاموش دستگاه، روشن/ خاموش شبکه ۲.۴ گیگاهرتز، روشن/ خاموش شبکه ۵ گیگاهرتز و کلید ریست برای این مودم روتر در نظر گرفته شده است. این دستگاه سه آنتن خارجی که این امکان را می‌دهند در جهت‌های مختلف تنظیم شوند. این مودم روتر دوبانده است و از هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، با این تفاوت که سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۴۳۳ مگابیت می‌رسد. در مجموع می‌توانید از سرعتی ۷۵۰ مگابیتی سود ببرید. امکان روشن/ خاموش کردن هریک از این فرکانس‌ها وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید دستگاه‌های مختلف متصل به شبکه را روی هریک از فرکانس‌ها تنظیم کنید. کاربران عادی یا دستگاه‌های وب‌گردی می‌توانند روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز فعال باشند و کاربران پرمصرف مانند گیمر یا مالتی‌مدیا و استریم ویدئو باید روی فرکانس ۵ گیگاهرتز بروند تا سرعت و محدوده پوشش‌دهی بیشتری را در اختیار داشته باشند. طراحی مودم روتر از نوع ایستاده و با رنگ مشکی است. 11 عدد چراغ LED روی پنل جلویی قرار دارند که وضعیت بخش‌های مختلف روتر را گزارش می‌کنند و درگاه‌های ارتباطی LAN در پنل پشتی دستگاه چیده شده‌اند. با فاصله کمی از آن‌ها درگاه RJ11 قرار دارد و در بدنه کنار دستگاه می‌توانید کلید‌های روشن/ خاموش مربوط به شبکه‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز و درگاه USB 2.0 را ببینید. طراحی روتر ساده و کاربرپسند است و برای کار با درگاه‌ها مشکلی یا مزاحمتی وجود ندارد. از نظر امنیتی امکانات خوب و کافی روی این دستگاه برای بهبود امنیت وای‌فای و حفاظت از اطلاعات دارید. علاوه بر رمزنگاری‌های wep و WPA2، قابلیت WPS نیز فراهم شده است و البته می‌توانید از فایروال و سیستم فیلترینگ نرم‌افزاری دستگاه استفاده کنید. 

حرف آخر
با انتخاب این دستگاه می‌توانید اینترنت ADSL خود را روی دستگاه‌های مختلف به‌صورت بی‌سیم و با سرعت بالا به اشتراک بگذارید. اگر در آینده هم بخواهید از سرویس اینترنت پرسرعت VDSL استفاده کنید، مشکلی نخواهید داشت و به خرید یک مودم جدید نیازی ندارید. دو باند فرکانسی برای راه‌اندازی دو شبکه وای‌فای و تقسیم کاربران و دستگاه‌های مختلف روی هریک برای جلوگیری از ترافیک شبکه در اختیار دارید و می‌توانید از ویژگی‌های نسل جدید استاندارد 802.11ac سود ببرید.

ایسوس

نظر شما چیست؟