با سیم برق اینترنت را به همه جا گسترش دهید!
18/04/1396 - 13:00
نگاهی به کیت پاورلاین بی سیم توتولینک مدل  PLW350KIT
عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، عصر صفر‌و‌یک و ارتباطات دیجیتالی است و این سبب شده تا ماشین‌های محاسباتی و دستگاه‌های هوشمند توسط شبکه‌های ارتباطی بزرگ و کوچک به یکدیگر متصل شوند. مجموعه‌هایی که برای ارتباط با یکدیگر از هزاران تجهیزات شبکه‌ای مانند مودم و روتر استفاده می‌کنند تا داده‌ها را در کسری از ثانیه به مسافت‌های دوردست منتقل کنند.

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر پیشرفت فناوری شبکه‌های وایرلس، آن‌را به اولین انتخاب کاربران در خانه و محل کار تبدیل کرده است؛ اما زمانی پیش می‌آید که برای انتقال اطلاعات به طبقات دیگر یک ساختمان، چاره‌ای جز استفاده از شبکه‌های کابلی نیست. این شبکه‌ها هنوز هم از ایمنی بیشتری نسبت به شبکه‌های بی‌سیم برخوردارند و به همین دلیل اساس توپولوژی‌های مختلف شبکه‌ را در سازمان‌ها و ادارات تشکیل می‌دهند. اما بعضی مواقع امکان کابل‌کشی در یک ساختمان مسیر نیست و برای انتقال ارتباط شبکه‌ای و اینترنت به طبقات دیگر، باید از روش‌های دیگر استفاده کرد. پاورلاین‌ ابزاری مدرن است که در این مواقع راهگشا می باشد.

با بکارگیری پاورلاین‌ها در یک شبکه داخلی، می‌توان داده‌ها را از طریق کابل‌کشی برق یک ساختمان به طبقات دیگر منتقل نمود. به بیان دیگر، سیم‌های برق یک ساختمان به کابل شبکه تبدیل شده و علاوه بر جریان برق، سیگنال‌های شبکه‌های کامپیوتری را نیز منتقل می‌کنند.

مدل PLW350KIT یکی از محصولات پاورلاین‌ و پرسرعت کمپانی TOTOLINK است که علاوه بر توسعه شبکه به وسیله کابل برق، می‌تواند به عنوان یک اکسس‌پوینت یا توسعه دهنده امواج نیز پیکربندی شده و امواج وای‌فای را منتشر کند.

 

طراحی و مشخصات PLW350KIT

این محصول به صورت یک کیت ارائه شده و در بسته‌بندی آن دو عدد پاورلاین با مدل‌های PLW350A و PLW350 به چشم می‌خورد. PLW350A پاورلاین اصلی یا همان دستگاهی است که به روتر، مودم یا کامپیوتر بصورت بی سیم یا باسیم متصل می گردد، حال آنکه PLW350 یا پاورلاین دوم، در نقطه ای دور از طریق کابل برق به PLW350A متصل شده و در آن نقطه به انتشار امواج بی سیم می پردازد که البته با استفاده از کابل شبکه نیز می توان به آن متصل شد.
طراحی این محصولات به گونه‌ای است که به راحتی و با کمترین تنظیمات، شبکه را به تمام طبقات یک ساختمان توسعه می دهند و علیرغم کارآیی در حد انتظار از طراحی کوچک بهره می برند.
PLW350A (دستگاه پاورلاین اصلی) از سه کلید Power، WPS و Reset بهره برده و PLW350 (دستگاه پاورلاین دوم) از دو کلید Power و Reset بهره می برد. هر دو مدل دارای چهار نشانگر Sys، Ethernet، Pair و WiFi است که وضعیت فعالیت و حالت‌‌‌های استفاده را در هر لحظه گزارش می‌دهند. نشانگر Pair ، بیانگر اتصال یا عدم اتصال دو پاورلاین به یکدیگر می باشد.

کیت پاورلاین PLW350KIT از استاندارد HomePlug AV بهره برده و می‌تواند در حالت‌ اتصال از طریق کابل برق، اطلاعات را با سرعت‌ اسمی 200 مگابیت بر ثانیه منتقل کند. همچنین در حالت اتصال بی سیم، نرخ انتقال داده توسط این دستگاه برابر با 150 مگابیت بر ثانیه می باشد. در قسمت زیرین هر یک از دو پاورلاین، یک پورت RJ45 جانمایی شده که داده‌ها را با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه بر بستر شبکه منتقل می‌کند.
کیت پاورلاین PLW350KIT توتولینک قادر است تا اطلاعات را به فواصل تا 300 متر بر بستر سیم کشی برق یک ساختمان، کارگاه یا سوله‌های بزرگ انتقال دهد و از این حیث بهترین راهکار برای ایجاد ارتباط شبکه‌ای در مکان‌هایی است که با موانع زیادی چون دیوار و محدودیت کابلی روبه‌رو هستند.
این محصول برای کارکرد نیازی به تنظیمات ندارد و امکان اتصال تا 8 عدد پاورلاین اضافی PWL350 به یک شبکه نیز وجود دارد و این مهم ظرفیت ایجاد و توسعه این نوع شبکه را افزایش می‌دهد.

سخت افزار

پردازنده مرکزی این پاورلاین ‌تراشه شرکت کوالکام است و کنترل امواج بی سیم نیز در این دستگاه، توسط چیپ‌ست شرکت Realtek مدیریت می‌شود.

مشخصات فنی

رابط کاربری

1*10/100Mbps Ethernet Port  

منبع تغذیه

AC 100V~240V  

کلید ها

1* Power , 1*WPS , 1* RST 

نشانگرهای LED

1* Power, 1*LAN, 1*Link, 1*Wi-Fi 

استانداردها

HomePlug AV, IEEE 802.3, IEEE 802.3u  

IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b 

فرکانس بی سیم

2.4GHz  

نرخ انتقال داده

Up to 150Mbps Wi-Fi  

200Mbps over Powerline  

رمزگذاری

64/128-bit WEP, WPA/WPA2, WPA-PSK/WPA2-PSK 

128-bit AES link encryption with key management  

حالات عملکرد

Bridge Mode

Repeater Mode 

زمان بندی

Wi-Fi Schedule 

Reboot Schedule 

سیستم

System Log, Admin Setup, Firmware Upgrade, System Time, Config Backup and Restore 

گارانتی

36 ماه تعویض گرین

پیکربندی کیت پاورلاین توتولینک
پاورلاین اصلی (PLW350A)

این فرم ور دو حالت کاربری Repeater و Bridge را در اختیار کاربر قرار می‌دهد:

Bridge Mode:  

با انتخاب این حالت در فرم‌ور PLW350A، کاربر با اتصال روتر/مودم یا کامپیوتر خود با استفاده از کابل شبکه به پاورلاین اصلی (PLW350A) قادر است تا علاوه بر ایجاد یک شبکه بی‌سیم (همانند Access Point) در همان محل، دیتا را از طریق کابل برق ساختمان به پاورلاین دوم (PLW350) که بعنوان مثال در طبقه‌ای دیگر به پریز برق متصل شده، منتقل نموده و در آن محل نیز یک شبکه بی‌سیم ایجاد نماید. همچنین با اتصال PLW350 به کامپیوتر یا لپ‌تاپ یا سوییچ از طریق کابل شبکه، امکان ایجاد شبکه‌ای کابلی در محل دوم نیز وجود دارد.

Repeater Mode:

 با انتخاب این حالت در فرم‌ور PLW350A، امکان انجام تنظیمات Repeater به منوی بی‌سیم فرم‌ور افزوده می‌گردد. در این حالت، PLW350A به صورت بی‌سیم با روتر یا مودم ارتباط برقرار کرده و در جایگاه یک توسعه‌دهنده سیگنال وارد میدان می‌شود.

برای برقراری ارتباط بی‌سیم مابین PLW350A و روتر هم می‌توان از قابلیت WPS استفاده نمود و می‌توان از طریق فرم‌ور دستگاه اقدام نمود. در این حالت، PLW350A علاوه بر گسترش سطح پوشش سیگنال بی‌سیم، دیتا را از طریق کابل برق ساختمان به پاورلاین دوم (PLW350) که بعنوان مثال در طبقه‌ای دیگر به پریز برق متصل شده منتقل نموده و در آن محل نیز یک شبکه بی‌سیم ایجاد نماید. همچنین با اتصال PLW350 به کامپیوتر یا لپ‌تاپ یا سوییچ از طریق کابل شبکه، امکان ایجاد شبکه‌ای کابلی در محل دوم نیز وجود دارد.

فرم ور پاورلاین دوم (PLW350)

این فرم ور تنها اطلاعاتی مختصری در مورد نسخه فرم ور، IP آدرس LAN دستگاه، اطلاعات بی سیم و ترافیک شبکه در اختیار کاربر قرار می دهد.

سخن آخر
بدون تردید بیشتر کاربران در مواجهه با محدودیت کابل‌کشی شبکه و ضعف سیگنال وای‌فای، خرید روتر پرسرعت‌ یا توسعه‌دهنده‌های وای‌فای را به عنوان راه‌حل انتخاب می‌کنند، اما نباید فراموش کرد که پاورلاین‌ها دقیقا برای رفع این محدودیت‌ها طراحی شده‌اند و در قیاس با خرید روترهای گرانقیمت نیز مقرون‌به صرفه هستند.

با توجه به ویژگی‌هایی چون

  • امکان دسترسی به شبکه و اینترنت برای کامپیوترهایی که در فواصل دور از امواج بی‌سیم قرار دارند
  •  عدم نیاز به کابل‌کشی
  • توسعه شبکه از طریق کابل برق
  • قابلیت کاربری دوگانه درحالت‌های Bridge و Repeater
  •  امکان اتصال کابلی و وای‌فای به صورت همزمان
  •  پشتیبانی از 8 پاورلاین در یک مدار برق
  • ‌کلید روشن و خاموش
  • مصرف کم انرژی
  • اتصال ایمن و آسان با کلید WPS
  • وجود الگوریتم‌های حفاظتی مدرن برای جلوگیری از نفوذ هکرها به شبکه
  • قیمت مناسب
  • گارانتی 36 ماهه تعویض گرین

 کیت پاورلاین PLW350 توتولینک محصول قابل اعتماد و مناسبی است که می‌توان برای توسعه شبکه وای‌فای و کابلی در هتل‌ها، سازمان‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها، منازل و دفاتر کار از آن استفاده کرد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟