معرفی روتر وای‌فای قدرتمند BRT-AC828 ایسوس
حمله به اینترنت با لشکری از امکانات!
شرکت ایسوس در آخرین روزهای سال ۲۰۱۶ با معرفی یک روتر قدرتمند و غول‌پیکر، شوک جدیدی به بازار تجهیزات شبکه بی‌سیم وارد کرد. مدل BRT-AC828 یک محصول معمولی نیست و درگاه‌های ارتباطی آن به‌خوبی چنین موضوعی را تأیید می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

این روتر نه در سرعت و تعداد آنتن، بلکه در تعداد درگاه‌های WAN، SSD و USB 3.0 مشهور است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند شبکه‌های کابلی و بی‌سیم خود را توسعه دهند. 

مطلب پیشنهادی

یک پی‌سی در دستان شما

معرفی و مشخصات
BRT-AC828 یک روتر وای‌فای در رده AC2600 با چهار آنتن خارجی است. روترهای رده AC2600 از سرعت ۸۰۰ مگابیتی در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۷۳۴ مگابیتی در فرکانس ۵ گیگاهرتز سود می‌برند. روتر جدید ایسوس به فناوری MU-MIMO مجهز است و با استفاده از چهار آنتن پرقدرت ۳ دسی‌بل خود MIMO 4×4 را به نمایش می‌گذارد.

این آنتن‌ها روی هر دو فرکانس کاری وای‌فای فعال هستند، اما قابلیت MU-MIMO فقط روی فرکانس ۵ گیگاهرتز فعال است و چهار دستگاه به‌طور هم‌زمان می‌توانند از این قابلیت برای دانلود با سرعت بیشتر از روی روتر سود ببرند. پردازنده این دستگاه مدل IPQ8065 کوالکام با چهار هسته پردازشی ۱.۷ گیگاهرتزی است که توسط ۵۱۲ مگابایت حافظه رم نیز پشتیبانی می‌شود. اما مزیت و قدرت واقعی روتر جدید ایسوس در امکانات ارتباطی نمود پیدا کرده است، زیرا روی این دستگاه دو درگاه WAN یک گیگابیتی تعبیه شده است که در مجموع می‌توانند یک پهنای ‌باند 2 گیگابیتی برای اشتراک‌گذاری اینترنت روی دستگاه‌های داخل شبکه وای‌فای و کابلی فراهم کنند.

شرکت‌های تجاری معمولاً از دو درگاه WAN برای بالا بردن ضریب دسترس‌پذیری و قابلیت اطمینان اینترنت استفاده می‌کنند و با استفاده از دو مودم، در صورتی که قطع شود، دیگری اینترنت را تأمین می‌کند.

به‌علاوه، هشت درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی برای این روتر در دسترس است و دو درگاه USB 3.0 نیز برای اشتراک‌گذاری چاپگر و دستگاه‌های ذخیره‌سازی نصب شده است. می‌توان روی یکی از درگاه‌های USB 3.0 یک مودم LTE نیز نصب کرد و از اینترنت موبایل پرسرعت سود برد.

این‌ها تمام درگاه‌های ارتباطی روتر BRT-AC828 نیستند و یک درگاه M.2 ذخیره‌سازی نیز قرار دارد که مخصوص اتصال درایوهای SSD است. با استفاده از این درگاه می‌توان اطلاعات را با سرعت بسیار زیادی از روی شبکه در دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند NAS ذخیره کرد. 

این روتر از قابلیت خودکار IPsec برای شبکه‌های خصوصی مجازی با موتور رمزنگاری سخت‌افزاری سود می‌برد. دیگر قابلیت قابل اشاره، VLAN برای مدیریت شبکه‌ها در دپارتمان‌های مختلف و شرکت‌های دارای چند شعبه راه دور و مجزا از یکدیگر است. ایسوس همانند دیگر محصولات شبکه خود، روی این روتر قابلیت‌های نرم‌افزاری مانند تحلیل ترافیک شبکه، کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، IPTV و ابزارهایی مانند AiProtection و AiDisk را نیز ارائه می‌کند. 

حرف آخر
ایسوس روتر BRT-AC828 را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی و عرضه کرده است و امکاناتی روی آن فراهم کرده تا برخی مشکلات روزمره این مشتریان مانند عدم امکان استفاده از چند اتصال اینترنت، ذخیره‌سازی پرسرعت اطلاعات از روی شبکه یا اتصال تعداد زیادی دستگاه به شبکه با کابل‌های اترنت حل شود. آنتن‌های خارجی و سرعت وای‌فای روی دو فرکانس کاری نیز مناسب است و البته روی فرکانس ۵ گیگاهرتز می‌توان از قابلیت MU-MIMO و دانلود با سرعت‌های بالا سود برد. با استفاده از این قابلیت نزدیک به ۲۵۰ کلاینت می‌توانند به شبکه وای‌فای این روتر متصل شوند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟