30/08/1401 - 20:49
10 راهکار ضروری برای افزایش امنیت شبکه
راه های زیادی برای افزایش امنیت شبکه های رایانه‌ای وجود دارد که صاحبان مشاغل می ‌توانند برای ایمن کردن داده ‌های خود و جلوگیری از نفوذ هکرها و ویروس‌ها، از آنها استفاده کنند. در این مطلب ما به 10 مورد از این روش ها اشاره کردیم.

1606683296_1_0.gif

امروزه برنامه های کامپیوتری و فناوری های مرتبط تقریباً در تمام جنبه های زندگی ما نفوذ کرده اند. برای برآوردن تقاضای فزاینده برای فناوری‌های چشمگیر، دانشمندان و متخصصان کامپیوتر بیش از پیش برای طراحی، توسعه و به کارگیری نرم‌افزار و سخت‌افزاری کار می‌ کنند که می‌تواند جهان را متحول کند و مهم تر از همه امنیت شبکه شما را تأمین نمایند.

بسیاری از سازمان ‌ها و شرکت ها برای کمک به محافظت از داده‌ ها، امنیت پیشرفته‌تری را در سراسر شبکه ‌های خود پیاده‌سازی کرده ‌اند. اما راه‌ های ساده‌ای وجود دارد که شما و کارکنانتان می‌ توانید از آن ها برای حفاظت از داده ها و به طور کلی امنیت شبکه خود استفاده کنید. می توانید این کار را به شرکت تسکا به آدرس اینترنتی https://teskaco.com که یکی از متخصصین معتبر در این زمینه است بسپارید.

در ادامه این مطلب می خواهیم 10 راهکار اساسی برای افزایش امنیت شبکه شما و کسب و کارتان معرفی کنیم که شاید پیش از این نشنیده باشید؛ بنابراین تا انتهای این مطلب مهم همراه ما باشید.

10 روش اصلی برای افزایش امنیت شبکه

راه های زیادی وجود دارد که می توانید امنیت شبکه را بهبود ببخشید تا از شبکه خود در برابر جرایم سایبری بهتر محافظت کنید. درک این موضوع که باید امنیت شبکه خود را بهبود ببخشید به این معنی است که اولین قدم را برای محافظت از شبکه خود در برابر تهدیدات سایبری برداشته اید.

فراموش نکنید که ابعاد و وسعت کار شما اهمیت چندانی ندارد، اگر از ایمیل برای برقراری ارتباط، وب سایتی برای تبلیغ کسب و کار خود یا اینترنت در هر ظرفیتی استفاده می کنید، کسب و کار شما در معرض خطر جرایم سایبری قرار دارد. اگر داده ‌ها را نگهداری می‌ کنید، با شرکت ‌های دیگر تعامل دارید یا حتی یک حساب بانکی تجاری دارید، بنابراین طعمه خوبی برای مجرمان سایبری و هکر ها هستید. کسب و کار های کوچک تصور اشتباهی دارند و فکر می کنند از تهدیدات سایبری مصون هستند. اما در واقع، از آنجایی که آنها در مقایسه با همتایان بزرگتر خود به امنیت خود توجه نسبتاً کمی دارند، بسیاری از مجرمان آنها را به عنوان یک هدف آسان می بینند. حال که اهمیت بهبود و افزایش امنیت شبکه را دریافتیم بهتر است انواع روش های افزایش امنیت شبکه را بررسی کنیم:

1. قوانین رمز عبور را به درستی اجرا کنید

رمز های عبور قوی یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر نفوذ هکر ها هستند و تغییر گهگاهی آنها ممکن است به دور نگه داشتن هکر ها کمک کند. اما متاسفانه اکثر کارکنان رمز عبور خود را به‌روزرسانی نمی ‌کنند، بنابراین باید به روز رسانی منظم رمز عبور را اجباری کنید و به کاربران آموزش دهید که چگونه رمز های عبور قوی ایجاد کرده و آن ها را به خاطر بسپارند.

2. به طور منظم به روز رسانی کنید

به‌روزرسانی ‌های سیستم یا نرم ‌افزار را در تمام اجزای زیر ساخت شبکه به طور مرتب بررسی کنید تا از شبکه در برابر آخرین تهدیدات امنیتی محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل و درایور ها به روز هستند، آنتی ویروس به روز شده و اجرا می شود، پسورد ها تنظیم شده اند و فایروال ها فعال هستند. مطمئن شوید که رمز های عبور پیش‌فرض با رمز های عبور قوی‌تر جایگزین شده ‌اند. فراموش نکنید که تنظیمات را برای هر گونه پیکربندی ناامن بررسی کنید، در غیر این صورت، عدم به روز رسانی و آپدیت شبکه و سیستم عامل ها می تواند امنیت شبکه شما را به خطر بیندازد.

3. پیاده سازی VPN ها برای همه اتصالات

شبکه هایی که فقط با اقدامات امنیتی عمومی محافظت می شوند، در برابر حمله آسیب پذیرتر هستند. اتصالات شبکه خصوصی مجازی (VPN) را پیاده‌سازی کنید و استفاده از آن ‌ها را برای کارمندان تلفن همراه که ممکن است از طریق سرویس‌های Wi-Fi عمومی متصل شوند آسان و البته اجباری کنید.

4. تمام خدمات استفاده نشده را حذف کنید

هنگامی که محصولات با مدت زمان محدود منقضی می شوند، برنامه های کاربردی، ورود به سیستم و اعتبار کاربری مرتبط با آنها را از کار بیندازید. در مواردی که از همه ویژگی ‌های موجود مانند عملکرد چت ویدیویی استفاده نمی‌ کنید، آن را خاموش کنید تا دسترسی غیرمجاز به شرکت را محدود کنید.

5. از گزینه های امنیتی موجود استفاده کنید

برخی از برنامه ها همراه با ویژگی های امنیتی خاص خود هستند. فراموش نکنید که ارائه دهندگان این برنامه ها محصولات خود را می شناسند و معمولا منابع قابل توجهی را برای ارائه یک محیط امن برای مشتریان اختصاص می دهند. دریابید که چه اقدامات امنیتی در نرم افزار شما گنجانده شده است و از آن ها تا حد زیادی در ارتباط با سایر امنیت هایی که دارید استفاده کنید.

اجازه دادن به کارمندان برای کار در هر زمان و هر مکان می تواند بهره وری را افزایش دهد و فن آوری های زیادی وجود دارد که می تواند تیم های توزیع شده را گرد هم بیاورد. اما همیشه باید مطمئن شوید که آن فناوری ‌ها امن هستند. 

6. ساختار شبکه خود را بشناسید

قبل از شروع اجرای هر گونه اقدام برای افزایش امنیت شبکه، داشتن درک روشنی از کل زیر ساخت شبکه مهم است. به عنوان مثال، شما باید در مورد پیکر بندی اولیه فایروال ها، سوئیچ ها، روتر ها، نقاط دسترسی بی سیم و کابل های اترنت و پورت ها بدانید. علاوه بر این، باید بدانید که چه رایانه‌ ها، سرور ها، چاپگر ها و دستگاه‌ های دیگری به شبکه شما متصل هستند، کجا وصل شده‌ اند و مسیر های اتصال آنها در سراسر شبکه چیست. این شناخت و بررسی به شما کمک می ‌کند تا آسیب‌پذیری ‌های امنیتی و حفره‌ های شبکه را که باید اصلاح شوند شناسایی کنید.

7. از احراز هویت چند عاملی استفاده کنید

احراز هویت چند عاملی به این معنی است که برای دسترسی به نرم افزار یا انجام تراکنش، حداقل یک ابزار دیگر برای تأیید شخص مورد نیاز است. این نوع احراز هویت می تواند به سادگی وارد کردن یک کلمه به یاد ماندنی یا استفاده از رمز عبور از یک پیام متنی یا برنامه اختصاصی باشد.

8. راه های دسترسی به شبکه خود را ببندید

همانطور که راه های زیادی برای ورود به یک شهر وجود دارد (بعضی قانونی و برخی غیر قانونی)، راه های زیادی هم برای دسترسی به شبکه شما وجود دارد. بنابراین شما اساساً برای افزایش امنیت شبکه خود باید به دنبال افزودن قفل به هر درب قفل نشده ای باشید که در ارزیابی امنیت شبکه خود کشف کردید. نمونه هایی از راه های قفل کردن نقاط دسترسی عبارتند از:

  • فایروال خود را به درستی استفاده کنید تا اطلاعات ورودی به شبکه را محدود کنید.
  • جلوگیری از استفاده افراد از دستگاه‌ های خارجی غیر مجاز (مانند فلش) در شبکه ‌تان به‌منظور عدم دریافت ویروس یا نقض داده ‌ها.
  • محدود کردن نحوه دسترسی کارمندان، فروشندگان و سایر اشخاص ثالث از راه دور به شبکه شما، چه از طریق یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) یا نوع دیگری از نرم افزار دسترسی از راه دور.

9. یک خط مشی امنیتی برای شبکه ایجاد کنید

تقویت بسیاری از زیربنا های فنی شبکه ایده بسیار خوبی است، اما فراموش نکنید که بریا افزایش امنیت آن باید خط مشی ای ایجاد کنید که الزامات امنیتی شبکه فنی و غیر فنی را مستند کند. این خط مشی ممکن است شامل کنترل کیفیت مربوط به سخت افزار شبکه (مانند مدرن کردن تجهیزات در یک برنامه منظم)، الزامات مربوط به کاربران مجاز و دسترسی از راه دور، و نظارت و آزمایش فعال شبکه شما برای حذف هرچه بیشتر تهدیدات امنیتی باشد.

10. ایمیل های اسپم را فیلتر و حذف کنید

آخرین روش افزایش امنیت شبکه مربوط به حذف ایمل های اسپم است. ایمیل‌های فیشینگ هکر ها به گونه‌ای ساخته شده‌ اند که کارمندان شما را ترغیب می ‌کنند تا آنها را باز کنند و روی پیشنهادات یا لینک ‌هایی که مشروع به نظر می‌ رسند کلیک کنند. فیلتر های هرزنامه به طور قابل توجهی پیشرفت کرده اند و برای جلوگیری از باز کردم ایمل های اسپم مخرب، باید از آنها استفاده کرد. با این وجود حذف ایمیل‌های هرزنامه یا اسپم یک راه عالی و اساسی برای جلوگیری از نفوذ هکرها و حملات سایبری از طریق ایمیل ها است.

در آخر

محافظت از شبکه و دارایی های یک کسب و کار موضوع بسیار مهمی است که اغلب نادیده گرفته می شود. خوشبختانه راه های زیادی برای افزایش امنیت شبکه های رایانه‌ای وجود دارد که صاحبان مشاغل می ‌توانند برای ایمن کردن داده ‌های خود و جلوگیری از نفوذ هکرها و ویروس‌ها، از آنها استفاده کنند. در این مطلب ما به 10 مورد از این روش ها اشاره کردیم. اگر شما هم روش دیگری می شناسید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

ایسوس

نظر شما چیست؟