استفاده از شیشه‌های هوشمند
05/10/1400 - 23:20
شیشه هوشمند
این نوع شیشه هوشمند دارای انواع مختلفی است که می‌توان از انواع آن به شیشه آفتابگیر اشاره کرد؛ این نوع شیشه ها که به شیشه های ضد آفتاب هم معروف هستند، این قابلیت را دارند که گرمای خورشید را جذب نکنند.

1606683296_1_0.gif

شیشه هوشمند

به وسیله‌ی شیشه های هوشمند می‌توان از انواع بیماری های پوستی که بر اثر نور و گرمای نامطلوب خورشید به وجود می‌آید جلوگیری کرد. این شیشه‌ها که در ساختمان به کار می‌رود در نمای بیرونی قرار دارد و نور خورشید برای اولین بار به این شیشه ها برخورد می‌کند.

امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته روی شیشه‌ها فیلترهایی اعمال می‌شود، که مضرات را در حد امکان کاهش می دهد.

انواع شیشه هوشمند

انواع این شیشه ها به دو صورت برچسب پشت شیشه و وسط دو شیشه با لمینت عرضه می‌شود. نحوه کارکرد انواع شیشه ها از منظم ونامنظم بودن یون های  وجود داشته در میکروفیلم است.

که اگر این یون ها فعال باشند شیشه ها به طور کامل شفاف و واضح خواهند بود واگر این یون ها غیر فعال باشد و شیشه ها کاملا کدر و مات خواهند بود.

شیشه هوشمند از ۴ بخش تولید می‌شود:

شیشه

وجود میکروفیلم هوشمند

اینورتربرق

داشتن ریموت کنترل

انواع شیشه های هوشمند عبارت است از:

شیشه دودی هوشمند

شیشه خودرو هوشمند

شیشه الکتروکرمیک هوشمند

نحوه ساختن شیشه های هوشمند

این شیشه ها جزو پراستفاده ترین شیشه ها محسوب می شوند. که با استفاده از تکنولوژی های نوین می‌توان آنها را مطابق با سطح نور موجود شفاف با مات کرد و به این وسیله باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

 این نوع شیشه ها در برابر اشعه های یو وی پرتوهای خورشید، صدا و حرارت نارسانا می بانشد. شیشه های فتوکرومیک هوشمند با قرار گرفتن در برابر موج های الکترومغناطیسی کدرمی‌شوند.

انواع شیشه های هوشمند از نظر کاربرد

شیشه هوشمند مات شونده: وقتی که منبع تغذیه روشن است بافشاردادن دکمه مولکول های موجود در کریستال مایع درکنارهم قرار می گیرد و شیشه مات می شود.

زمانی این مولکول های کریستال از هم جدا می شود که جریان الکتریکی قطع شود و این مولکول ها از یکدیگر فاصله می گیرند و شیشه دوباره شفاف می شود.

شیشه هوشمند خود تمیز شونده: این شیشه ها دارای پوشش بسیارنازک از دی اکسید تیتانیوم و... است.

درب کشویی

این نوع درب ها از مدل های جدید درب ساختمانی هستند. درب ها در ساختمان برای محافظت از حریم شخصی ساختمانها استفاده می شوند و یک محافظ در بین محیط بیرونی و فضای داخل ساختمان به وجود می آورد.

یکی دیگر از اهداف ساختن درب کشویی و درب های ریلی جلوگیری از ایجاد سر و صدا در حین باز و بسته شدن درب ساختمان می باشد.

این درب های ریلی مدرن ترین درب های موجود در بازار هستند. این درب ها در یک جهت  ویا دو جهت باز و بسته می شوند.

چون فضای زیادی از داخل ساختمان را اشغال نمی کند مورد پسند تعداد زیادی از طراحان داخلی ساختمان واقع شده‌اند.

مزایای استفاده ازدرب های ریلی یا کشویی

استفاده از این درب ها در داخل ساختمان‌ها به فضای زیادی نیاز ندارد. لوازم جانبی کمتری برای نصب این درک نیاز است.

 در نصب این درب ها چون روی ریل انجام می‌گیرد به خریدن لولا نیازی نیست. انعطاف پذیری این درب ها برای نصب در مکان‌های مختلف یکی از مزایای این درب ها است.

انواع درب های کشویی

درب های ریلی یا کشویی بای پس:ساده ترین درب هایی که در منازل مسکونی می توان استفاده کرد درب ریلی بای پس است.

درب های بای پس  دارای پنل‌های ثابتی هستند که به طور همزمان به هم آویخته شده اند و در قسمت بالایی و پایینی درب ها به ریل وصل هستند .

نوعی چوبی این درب ها جزئی از معمول ترین این درب ها هستند. قیمت مناسبی این درب ها در مقایسه با سایردرب ها  جزئی از مزایای استفاده از آن است.

درب های کشویی جیبی: ناپدید شدن این درب ها در داخل دیوارها مهمترین دلیل استفاده از آن است. از یک پنل ساخته شده و به لولا نیاز ندارد و این درب ها هنگام باز شدن خیلی راحت در محفظه درون دیوار ها قرار می‌گیرند.

استفاده از این درب ها در ساختمان‌های دارای فضای کم جزئی از مزایای استفاده از آن است.

درب کشویی تاشو: این درب ها به حالت تاشو در هنگام باز کردن جمع می‌شوند. این درب ها وقتی باز می شوند به سمت هم کشیده می شوند و روی هم تا می‌خورند .

درب های ریلی حیاط خلوت: این درب ها در ساختمانهایی که دارای حیاط پشتی خانه می باشند کار برد دارد. ودارای انواع مختلفی است .

متداول ترین نوع آن از یک پنل ثابت و یک پنل متحرک تشکیل شده است.

درب های ریلی فرانسوی: این درب ها از ظاهر خیلی زیبا و جذابی برخوردار هستند. که نمای بسیار زیبایی به داخل  ساختمان می بخشد.

وزن شیشه سکوریت

محاسبه وزن شیشه‌ها را می‌توان به طور تقریبی با توجه به ابعاد شیشه، نوع شیشه و ضخامت آن می توان محاسبه کرد. با توجه به محاسبات وزن یک متر مربع شیشه با ضخامت دو میلی متری تک جداره ۵کیلوگرم است.

نحوه محاسبه مخصوص شیشه

برای محاسبه وزن مخصوص شیشه باید ضخامت هر متر مربع را در چگالی آن ضرب  کنید و فرمول آن به این صورت است:

ارتفاع × عرض × ضخامت × چگالی

شیشه ها با توجه به نوعی که دارند  دارای چگالی متفاوتی هستند. دلیل متغیر بودن چگالی شیشه ها ابعاد آن ها و مواد مورد استفاده در ساخت شیشه ها به دارا بودن جرم های متفاوت برای هر متر مربع در همان شیشه است.

مقدار چگالی شیشه به مقدار جرم آن وابسته است پس در این صورت جرم های متفاوت  چگالی های متفاوتی را از شیشه ها نشان می دهند.

وزن مخصوص شیشه سکوریت در ضخامت های مختلف شیشه

شیشه سکوریت یکی از مهمترین و پرکاربردترین نوع شیشه ها است. وتا ۴ برابر استحکام و قدرت زیادتری نسبت به شیشه های معمولی دارد. این شیشه ها برای ساخت به حرارت خیلی بالایی داخل کوره ها برای ذوب شدن نیاز دارند و فوراً پس ازذوب شدن مراحل خنک سازی شیشه ها شروع می‌شود.

شیشه سکوریت به این دلیل دارای امنیت زیادی است چون در پروسه ی  ساخت سطح بیرونی آن به شدت متراکم می شود و مغزداخلی آن حالت کششی دارد.

بنابراین هنگام شکستن به تکه های خیلی ریز و غیر تیز تبدیل می شوند. این فرآیند روی وزن شیشه سکوریت اثر دارد. این شیشه‌ها را بعد از ساختن نمی توان برش زده چون از سختی بالایی برخوردار هستند و کارهایی مانند سوراخ کاری و برش را باید در طی پروسه ساخت که هنوز بسیار سخت نشده است و وزن مخصوص شیشه بالا نرفته انجام داد. ضخامت های مختلف موجود در وزن شیشه ها موثر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت انواع شیشه ودرب های ریلی و کشویی میتوانید با مشاورین شرکت رامادر در ارتباط باشید.

ایسوس

نظر شما چیست؟