28/07/1400 - 19:40
دسترسی آسان به بازی ها و برنامه های اندروید
در سال های اخیر تقاضا برای گوشی های موبایلی اندروید دار افزایش چشم گیری داشته است. تولید اپلیکیشن ها و بازی های بسیار متنوع برای این گوشی ها و همگام سازی و هوشمند سازی ابزارها و گجت های روزمره با سیستم عامل اندروید یکی از مهمترین دلایل این تقاضاها بوده است.
در این بین اما بعد سرگرمی کفه ی ترازو را بیشتر به سمت گوشی های تاپ بازار حرکت داده است. تولید کننده ی بازی های اندرویدی به سمت تولید بازی هایی رفته اند که شاید 5 سال پیش تصور چنین بازی هایی برای گوشی های موبایلی بسیار دور از انتظار بود.

1606683296_1_0.gif

در این نوشته به معرفی برخی از سبک های بازی های اندرویدی که در وبسایت موبومود بیشترین طرفداران را دارند خواهیم پرداخت.

بازی های اکشن اندروید 

  • وقتی صحبت دانلود بازی اندروید می شود، بیش از 50 درصد بازی کنندگان به فکر بازی های اکشن و هیجان انگیز می افتند. این سبک از بازی ها به دلیل بهره مندی از صحنه های مبارزه ای و همینطور جذابیت های مختلف طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. سبک اکشن شامل سبک های اول شخص سوم شخص نیز میشود که بازی های ماندگاری همچون کالاف دیوتی موبایل ، تیکن و ... را شامل می شود . تجربه نشان داده است که تولید بازی در این سبک، منحصر به شرکت هایی می باشد که سیر داستانی را در بازی گنجانده و توجه ویژه ای به جزئیات بازی کنند تا کاربر راغب به انجام بازی شود.
  • در این بین ضروری است که اشاره ای نیز به بازی های سبک بتل رویال داشته باشیم . بتل رویال به دلیل محبوبیت بالایی که در سال های اخیر کسب کرده و است و گستردگی وجود ژانرهای مختلف در آن ، به عنوان سبکی مجزا نیز شناخته میشود. بازی هایی همچون فورتنایت ، فری فایر و پابجی از جمله شناخته شده ترین بازی های بتل رویال شناخته میشوند که همه ی انها کاملا اکشن نیز هستند ! از این رو در دسته ی بازی های اکشن نیز قرار میگیرند.
  • از دیگر بازی های شناخته ی شده ی این سبک می توان به سری بازی های شادو فایت اشاره کرد که بیش از 100 میلیون بار فقط در فروشگاه گوگل دانلود شده است. در این بازی که شباهت بسیار به سری بازی های مورتال کمبت نیز دارد، بازی کننده به صورت تک به تک به مبارزه پرداخته و مراحل مختلف را طی میکند.

بازی های ورزشی اندروید 

  • بازی های ورزشی بخصوص در کنسول های بازی طرفداران بیشماری دارد. بازی هایی همچون PES و FIFA جز پرفروش ترین بازی هایی می باشند که در هر فصل فوتبالی نسخه ی جدیدی داده و سر وصدای زیادی به پا می کنند. علاوه بر این وجود بازی های مختلف همچون بازی مدیریت فوتبال که یوزر را در نقش یک مربی قرار داده و منیج بازی توسط او صورت میگیرد، هم جذابیت بالایی دارد و هم میتواند کاربر را به صورت کامل به چالش بکشاند.

  • علاوه بر بازی های ورزشی سری بازی های ماشین سواری نیز در این دست قرار میگیرند. بازی هایی همچون آسفالت و نید فور اسپید که سالهاست به تولید بازی های ماشین سواری و موتورسواری بسیار باکیفیت برای گوشی های موبایلی مشغول میباشند.

بازی های فکری 

  • اگر از بحث بازی های هیجانی جدا شویم ، به سری بازی هایی خواهیم رسید که انجام انها نیازی به هیجان خیلی زیاد ندارد ! بازی های فکری و همینطور بازی های جورچین که جز اولین بازی های دیجیتالی جهان نیز محسوب میشوند. این بازی ها علاوه بر سرگرمی در افزایش قوای فکری بخصوص در کودکان و همینطور سالمندان که نیاز به تمرکز بالا برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی همچون آلزایمر دارند بسیار ضروری می باشد.
  • بازی های فکری همچنین شامل بازی هایی همچون Quizup نیز میشود. این بازی شامل مراحل مختلفی می باشد که در تمامی آنها به محک زدن اطلاعات عمومی بازی کننده می پردازد. در این بین علاوه بر اینکه اطلاعات عمومی فرد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، رقابتی کشوری و جهانی نیز بین کاربران وجود دارد. در این رقابت با توجه به کسب امتیازهای مختلف توسط کاربر، رتبه بندی کشوری و جهانی صورت گرفته و جذابیت انجام این بازی را دو چندان میکند.

بازی های سرگرم کننده 

علاوه بر موارد اشاره شده ، سری دیگری از بازی ها نیز وجود دارند که جزو بازی های سرگرم کننده میشوند. بازی هایی همچون بزرگ کردن Pou و ... که در ان بازی کننده کارهای روزمره را برای بزرگ کردن یک موجود یا زندگی معمولی انجام میدهد. این سری از بازی ها که فری استایل نیز می باشند طرفداران بسیاری بخصوص در بین خانم ها دارند و از این رو تولید کنندگان بازی های مذکور نیز در جهت افزایش جذب کاربران مشابه تمام تلاش خود را وارد کرده و جذابیت های بصری بیشتری به بازی ها اضافه میکنند.

بازی ساز های ایرانی 

در سال های اخیر تولید کنندگان بسیاری در داخل کشور اقدام به تولید بازی های موبایلی بخصوص بازی های اندرویدی کرده اند. در ابتدا سبک بازی های جورچین و خانه سازی بیشترین تولید را بین بازی سازهای ایرانی داشت . سپس بازی هایی همچون گلمراد و ... که در سبک روایتی و ماجرایی تولید شده بودند محبوب شدند. در ادامه اما بازی های اکشن و ورزشی مختلفی همچون کلاچ و ... معرفی شدند که توانستند مورد رضایت بسیاری از کاربران را کسب نمایند.

نتیجه گیری 

در این بخش به معرفی برخی از پردانلودترین بازی های اندرویدی که در وبسایت موبومود بیشترین دانلود را داشتند پرداختیم. در این وبسایت بخش های مختلفی برای دانلود برنامه اندروید و بازی اندروید وجود دارد که به صورت دسته بندی شده به بخش های مجزا تقسیم شده اند. دسترسی آسان به برنامه ها و بازی ها و همینطور دسته بندی های منظم و آپدیت منظم انها از جمله مهمترین ویژگی هایی می باشد که در این سایت در اختیار کاربران قرار میگیرد.

ایسوس

نظر شما چیست؟