14/06/1400 - 02:15
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ‌های بازار + معرفی روش خرید اقساطی
در هنگام خرید لپ تاپ باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟ آیا می‌توان لپ تاپ را به صورت قسطی خرید؟ گارانتی لپ تاپ تا چه اندازه معتبر است؟ این‌ها سوالاتی است که می‌خواهیم در ادامه این مقاله به آن‌ها پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

به دلیل کاهش شدید ارزش پول ملی در سال‌های اخیر، خرید لپ تاپ برای خیلی از اقشار جامعه به یک چالش بسیار بزرگ تبدیل شده است. اکثر مردم برای خرید لپ تاپ ایسوس معمولی باید ماه‌ها برنامه‌ریزی کنند. بنابراین، خیلی‌ها به دنبال خرید برندهای ارزان‌تری مثل لپ تاپ لنوو و لپ تاپ اچ پی هستند. با این حال، خیلی‌ها نیز برای کاربردهای حرفه‌ای مثل استفاده از نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی یا گیمینگ، نیازمند خرید لپ تاپ ایسوس یا مدل‌های قوی و گران‌قیمت دیگر برندها می‌باشند.

راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس

برند ایسوس به ساخت تجهیزات گیمینگ، از جمله بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا مشهور است. البته این برند لپ‌تاپ‌های معمولی و ارزان‌قیمت نیز تولید می‌کند ولی هر جا که نیاز به یک لپ تاپ برای کارهای سنگینی مثل طراحی گرافیکی یا ویرایش ویدئو باشد، لپ تاپ ایسوس اولین گزینه‌ای است که به ذهن می‌رسد.

اولین سوالی که در هنگام خرید لپ تاپ‌های این برند باید از خود بپرسید این است که کاربرد اصلی آن برای شما چیست؟ آیا صرفا می‌خواهید از آن برای تماشای فیلم و کاربردهای معمولی روزانه مثل چک کردن ایمیل و وب گردی استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید از لپ تاپ خود برای گیمینگ استفاده کنید یا اینکه می خواهیم با آن کارهای نرم‌افزاری سنگین انجام دهید؟

اگر لپ تاپی با توان پردازشی پایین برای انجام کارهای روزمره و معمولی نیاز دارید، باید ببینید که پرتابل بودن تا چه میزان برای شما اهمیت دارد. آیا همیشه لپ تاپ خود را همراهتان دارید و آن را به دانشگاه یا محل کار می‌برید؟ آیا همیشه در سفر هستید؟ یا صرفا می‌خواهید از لپ تاپ ایسوس خود در منزل استفاده کنید؟

اگر یک لپ تاپ با توان پردازشی پایین و  بسیار پرتابل می‌خواهید که به راحتی بتوانید آن را با خود حمل کنید، لپ تاپ‌های سری VivoBook Flip را به شما پیشنهاد می کنیم. این لپ تاپ‌های ۲ در ۱ با وزن ۵/۱ کیلوگرم، قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت را دارند.

  • اگر یک لپ تاپ ایسوس با توان پردازشی پایین برای انجام کارهای معمولی در منزل نیاز دارید، باید خود بپرسید که قابلیت‌های اتصالی آن تا چه میزان برای شما مهم هستند. اگر خیلی با دیگران یا با دیگر دستگاه‌ها، محتوا به اشتراک می‌گذارید، باز هم لپ تاپ VivoBook Flip را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • در مقابل اگر خیلی اهل به اشتراک گذاشتن فایل‌های خود نیستید، باید از خود بپرسید که آیا با لپ تاپ راحت‌تر هستید یا با تبلت؟ اگر تبلت بیشتر به کار شما می‌آید، خرید ASUS Transformer Book را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر لپ تاپ برای شما مناسب‌تر است، لپ تاپ ایسوس سری ZenBook را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • اگر شما یک کامپیوتر بسیار قوی برای گیمینگ یا دیگر کاربردهای سنگین نیاز دارید، باید از خود بپرسید که هر چند وقت یکبار به توان پردازشی بالای لپ تاپ خود  نیاز دارید. اگر فقط گاهی اوقات با لپ تاپ ایسوس خود کارهای سنگین انجام می‌دهید، ظرفیت باتری را در نظر بگیرید. اگر باید ظرفیت باتری در حد یک روز برای شما کافی است، مجددا باید این سوال را از خود بپرسید که که قابلیت‌های اتصالی آن تا چه میزان برای شما مهم هستند و بر آن اساس تصمیم بگیرید. اما اگر باتری خیلی قوی نیاز دارید، از خود بپرسید که زیبایی برای شما مهم‌تر است یا انعطاف‌پذیری؟ اگر زیبایی برای شما مهم‌تر است، لپ تاپ ایسوس سری ZenBook را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر انعطاف‌پذیری اهمیت بیشتری دارد، خرید ASUS Transformer Book را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • اگر هر روز با لپ تاپ خود کارهای بسیار سنگین مثل گیمینگ یا طراحی گرافیکی انجام می‌دهید، مستقیم به سراغ خرید لپ تاپ ایسوس سری ZenBook بروید. البته این قیمت این لپ تاپ‌ها خیلی بالا است اما فروشگاهی اینترنتی مقداد آی تی، امکان خرید قسطی آن‌‌ها را فرآهم آورده است.
  • البته ایسوس سری‌های متنوعی از لپ تاپ‌ها دارد اما ما در اینجا فقط جدیدترین آن‌ها را به شما معرفی کردیم. بر اساس همین راهنمای خرید می‌توانید، لپ تاپ‌های سری‌های دیگر ایسوس را نیز انتخاب کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ لنوو

برند لنوو به تولید لپ تاپ‌های بسیار متنوع و با قیمت بسیار مناسب، مشهور است. اگر لپ تاپ ارزان قیمت می‌خواهید، پیش از هر کاری، لپ تاپ‌های لنوو را بررسی کنید.

  • برای خرید لپ تاپ لنوو، ابتدا بودجه خود را مشخص کنید. با اینکه این برند، لپ تاپ‌های ارزان متعددی تولید می‌کند ولی لپ تاپ‌هایی گران‌قیمت نیز دارد. اگر واقعا نیازهای پردازشی خیلی بالایی ندارید، یک لپ تاپ ارزان قیمت لنوو مثل لپ تاپ مدل V145 81MT0034IH –B برای شما کافی است. اما اگر نیازهای سنگین‌تری دارید، لپ تاپ‌های سری Thinkpad و IdeaPad لنوو برای شما مناسب هستند. البته قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو خیلی از مدل‌های گیمینگ لپ تاپ ایسوس پایین‌تر است.
  • همانطور که در مورد لپ تاپ ایسوس گفتیم، پرتابل بودن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برند لنوو، لپ تاپ‌های ۲ در ۱ بسیار پرتابل تولید می‌کند. کروم بوک IdeaPad Duet یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی است که نیازمند یک کامپیوتر کاملا پرتابل هستند. لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro نیز از دیگر لپ‌تاپ‌های سبک و پرتابل لنوو است.
  • در هنگام خرید لپ تاپ لنوو باید به نوع پردازنده نیز دقت داشته باشید. پردازنده‌های AMD ارزان‌تر هستند اما کمی از نظر گرافیکی ضعیف‌تر می‌باشند. قوی‌ترین پردازنده‌ها، پردازنده‌های اینتل Core i7 و Core i9 هستند که توان پردازشی بالایی دارند اما قیمت آن‌ها نیز در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های لنوو، بالا است.
  • رم، حافظه داخلی، صفحه نمایش، پورت‌ها، طراحی و گارانتی از دیگر نکاتی هستند که در هنگام خرید لپ تاپ لنوو باید به آن‌ها توجه داشته باشید. حالا صحبت از گارانتی شد، باید به شما بگوییم که همه گارانتی‌ها خیلی معتبر نیستند. اگر به دنبال خرید لپ تاپ لنوو با گارانتی معتبر هستید، فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راهنمای خرید لپ تاپ اچ پی 

  • لپ تاپ اچ پی یکی از برندهای بسیار بادوام و مستحکم لپ تاپ است. لپ تاپ‌های این برند کمی از لنوو گران‌تر هستند. از لپ تاپ‌های اچ پی معمولا برای انجام کارهای دفتری و اداری استفاده می‌شود. این لپ تاپ‌ها می‌توانند ساعت‌ها در روز و برای سال‌ها بدون هیچ مشکلی کار کنند. همچنین این لپ تاپ‌ها برای انجام دورکاری در منزل نیز بسیار مناسبند.
  • با اینکه مدل‌های غیر گیمینگ لپ تاپ اچ پی خیلی در بازارهای جهانی گران محسوب نمی‌شوند، اما در ایران برای خرید لپ تاپ اچ پی، باید نزدیک پنج پایه حقوق وزارت کاری را خرج کنید.
  • خوشبختانه در این شرایط سخت اقتصادی، فروشگاه مقداد آی تی توانسته است با فروش قسطی لپ تاپ اچ پی امکان خرید آن را برای همه اقشار جامعه فرآهم بیاورد. اگر یک لپ تاپ با توان پردازشی معمولی و دوام زیاد می‌خواهید، به غیر از HP به هیچ برند دیگری فکر نکنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به شما گفتیم که لپ تاپ‌های لنوو، ایسوس و اچ پی برای چه کسانی مناسب هستند. همچنین، شما را در خرید لپ تاپ ایسوس و لپ تاپ لنوو، راهنمایی کردیم. شما می‌توانید انواع لپ تاپ را به صورت اقساطی از فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی خریداری کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟