22/04/1400 - 21:30
4 نکته مهم که باید در تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر در نظر بگیرید!
گسترش فناوری و تکنولوژی در دنیای امروزی باعث شده است که بسیاری از امور روزانه مردم و اداره‌ها و سازمان‌ها و همچنین تمامی مراکز تولیدی و اجرایی و فروش بصورت نرم‌افزاری و از طریق کامپیوتر و بعضاً لپ تاپ صورت بگیرد. از آنجایی که از وسایل مصرفی بوده و قطعات مختلفی در تولید و ساخت آن‌ها بکار رفته، به‌ همین جهت به مرور زمان ممکن است با ایرادات نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری مواجه شده و نیاز به تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر بوجود بیاید.

1606683296_1_0.gif

حساسیت قطعات تعبیه شده در کارکرد لپ تاپ بگونه‌ای است که در صورت ضرورت، تعمیر لپ تاپ باید با جزئیات دقیق و ظرافت بالایی صورت بگیرد تا در کارکرد سایر قطعات موجود خللی بوجود نیاد.

گسترش استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ باعث ایجاد مراکز فروش و تعمیرات متعددی در سطح شهرهای مختلف گشته و هر یک به نوعی در این حرفه فعالیت می‌کند. متأسفانه عده‌ای نابلد به کار، با جای زدن خود به‌ عنوان تعمیرکار اصلی سعی دارند با تعمیر کامپیوتر و وسایل الکترونیکی پول زیادی را به جیب بزنند در حالی که خدمات انجام شده توسط ایشان، مشکل را برای همیشه حل ننموده است. لذا در صورت نیاز به تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر باید نهایت دقت را در انتخاب تعمیرکار بخرج داده تا وسیله شخصی خود را که حاوی اطلاعات بسیاری از اطلاعات شخصی و یا بعضاً اداری می‌باشد به دست هر کس ناواردی نسپاریم. بر همین اساس در این نوشتار کوتاه ضمن معرفی تعمیرگاه تخصصی لوازم الکترونیکی و مخصوصاً کامپیوتر و لپ تاپ دیجی بان، نکات مهمی که در این امر باید مورد لحاظ قرار بگیرند را بررسی خواهیم نمود.

4 نکته مهم در تعمیر لپ تاپ

تقریباً تمامی مراکز اداری و فروشگاهی و تجاری به کامپیوتر و لپ تاپ مجهز شده و امور خود را با آن انجام می‌دهند. کارکرد بالای سیستم در مدت زمان‌های طولانی باعث می‌شود برخی از قطعات آن‌ با مشکل و عیب مواجه شده و عملکرد سیستم را مختل نماید که در این حالت ممکن نیاز پیدا خواهد شد که برای رفع مشکل اقدام به تعمیر لپ تاپ نمود. کامپیوتر و لپ تاپ وسایلی هستند که تقریباً متعلق به خود شخص و یا سازمان مربوطه بوده و بیشتر جنبه استفاده شخصی دارد و مصرف و استفاده عمومی از آن نمی‌شود. لذا هر لپ‌تاپی حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه‌ای می‌تواند باشد که لزومی ندارد دیگران از آن مطلع شوند. به‌ همین جهت 4 نکته مهم و اصلی که قبل از اقدام به تعمیر لپ تاپ باید آن را مدنظر قرار داد و حتماً اجرایی نمود را مطرح و دلایل آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- حافظه زیاد و بالای هر دستگاهی می‌تواند به‌ عنوان منبع اطلاعات و کارکرد و حاوی فایل‌ها و پوشه‌هایی باشد که در مدت زمان استفاده از سیستم در آن ذخیره شده است. طبعاً هر پوشه یا ویدئو و یا عکسی که ذخیره شده است ضروری بوده و در آینده حتماً قرار است که برای رفع موضوعی بکار برده شود. اهیمت حفظ و نگهداری این پوشه‌ها و اسناد و اطلاعات شخصی و اداری و سازمانی ایجاب می‌کند که قبل از اقدامی مبنی بر تعمیر لپ‌ تاپ، حتماً از آن‌ها نسخه پشتیبانی تهیه کرده و فایل کلی back up را بصورت جداگانه و خارج از لپ تاپ نگه داشت که در صورت بوجود آمدن هر گونه احتمال پاک شدن آن‌ها در حین تعمیر، از دست دادنشان موجب ناراحتی و نگرانی نشده و خساراتی را بدنبال نداشته باشد.

2- برخی از کاربران پس از آن که نسخه پشتیبان اطلاعات خود را تهیه کردند، دیگر سیستم را رها می‌سازند و اقدامی در راستای پاک نمودن آن از دستگاه انجام نمی‌دهند. همانطوری‌ که عنوان شد لپ تاپ و کامپیوتر وسیله شخصی و یا سازمانی محسوب شده و حالت استفاده عمومی ندارد و به‌ همین خاطر حاوی اطلاعات شخصی و اسناد سازمانی زیادی است و اطلاع داشتن دیگران در حین تعمیر لپ تاپ از آن احتمال دارد که زیان‌های جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد. لذا حتماً بعد از تهیه نسخه پشتیبان و قبل از بردن آن به تعمیرگاه، کلیه اطلاعات مندرج در سیستم را بطور کلی از تمامی حافظه‌های آشکار و پنهان پاک کرده تا در زمان تعمیر لپ تاپ، امکان بازیابی آن تحت هیچ شرایطی مقدور نبوده و مورد سوء استفاده برخی شیادان قرار نگیرد.

3- اعتماد به نفس بالای بسیاری از افراد بعضی وقت‌ها اگر نسنجیده مورد استفاده قرار گیرد ممکن است کار دستشان داده و برای همیشه از انجام آن پشیمان شوند. تعمیر لپ تاپ نیز یکی از این موارد است که ممکن است فرد خود به آن اقدام کرده ولی بدلیل نداشتن تخصص و آگاهی در نحوه عملکرد و قطعات و ... دستگاه، ممکن است مشکل بوجود آمده را یا حادتر کرده و یا برای همیشه کارکرد آن را غیرممکن نماید. چون سیستم لپ تاپ ظرافت‌ها و نکات ریز و دقیقی دارد شایسته است از هرگونه ناشی‌گری در این زمینه خودداری کرده و تعمیر لپ تاپ را بدست تعمیرکار باتجربه و ماهر سپرده شود تا فقط ایراد بوجود آمده بطور دقیق شناسایی و رفع گردد.

4- کاربری که خود از سیستم استفاده می‌کند، از نحوه عملکرد و کارآیی آن در طول مدت زمان استفاده آشنایی کامل داشته و بهتر از هر کسی دیگری از آن مطلع است. لذا در صورت نیاز به تعمیر لپ تاپ و قبل از بردن آن تعمیرگاه، بهتر است لیست کلی از تمامی ایرادات احتمالی مشاهده شده در حین کارکرد را تهیه و با شرح جزئیات آن، تعمیرکار را از آن مطلع ساخته تا ایشان با توجه به سوابق کاری نسبت به شناسایی دقیق ایرادات اقدام و کار تعمیر لپ تاپ را انجام دهند. تهیه لیستی از مشکلات عنوان شده باعث می‌شود تعمیرکار هدف خود را روی آن عیب و ایرادات متمرکز نموده و با سایر قسمت‌های سیستم کاری نداشته باشد که مبادا آسیبی به آن‌ها برسد. البته این زمانی است که عملکرد مربوط به عیبی خاص، با عملکرد سایر قسمت‌ها ارتباطی نداشته باشد.

با توجه به موارد عنوان شده فوق در صورت بوجود آمدن هرگونه عیب و ایرادی در کارکرد سیستم و نیاز احتمالی به تعمیر لپ تاپ و تعمیر کامپیوتر، شایسته است کار تعمیرات به افراد متخصص و آگاه در این حوزه سپرده شده تا دستگاه مجدداً به کارآیی مطلوب خود بازگردد. در این راستا مجموعه دیجی‌بان با سابقه بیش از 10 ساله فعالیت در تعمیر لوازم الکترونیکی نظیر لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های مداربسته و ... از گروه متخصص و ماهر بهره برده و اقدامات مختلف صورت گرفته، تجربه کافی و لازم را در این تخصص برای این مجموعه حاصل آورده است که می‌تواند به‌ عنوان محلی مطمئن برای تعمیر لپ تاپ محسوب گردیده و مشاوره و راهنمایی‌های لازم را با تماس از ایشان دریافت نمود و همچنین پس از دریافت کار انجام شده، پشتیبانی‌های خدماتی این مجموعه در اختیار مشتریان قرار داده خواهد شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟