18/02/1400 - 20:20
دیجیتال مارکتینگ و راه به دست آوردن برتر ی در دنیای آنلاین

1606683296_1_0.gif

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی محصولات و خدمات از طریق دستگاه های الکترونیکی است. از آنجایی که امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری با دنیای مجازی در ارتباط اند لزوم دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش شده است. دیجیتال مارکترهای ماهر همواره در تلاش‌ اند تا با کمک دانسته های خود از سئو سایت، در دنیای تجارت الکترونیکی بر رقبای خود پیشی بگیرند. برخی شرکت های معتبر نیز در قالب آژانس دیجیتال مارکتینگ به فعالیت‌های رقابتی می‌پردازند و اگر دوست دارید بیشتر با این موضوع آشنا شوید، خواند متن زیر را به شما توصیه می کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • معنی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی با ابزارهای دیجیتال است. شاید برایتان جالب باشد که اولین بازاریابی دیجیتال در سال 1986 میلادی انجام شد. این تبلیغات توسط رادیو انجام شد و اولین تبلیغ مربوط به اجرای اپرا بود که با فروش فوری بلیط مواجه شد. این‌گونه بود که اهمیت تبلیغات بیش از پیش درک شده و گامی به سوی دیجیتال مارکتینگ برداشته شد. درست است که اولین جرقه دیجیتال مارکتینگ به صورت آفلاین بوده است اما امروزه علاوه بر نوع آفلاین از اپلیکیشن ها و موتورهای جست و جو در این زمینه بسیار استفاده می شود که نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ مربوط می شود. در ادامه با انواع دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع دیجیتال مارکتینگ

  • گفتیم که دو نوع دیجیتال مارکتینگ وجود دارد آفلاین و آنلاین. در بازاریابی آنلاین مسلما اینترنت نقش بسزایی دارد. با کمک اینترنت و سایر ابزارهای دیجیتال به سرعت به مشتریان خود می تواند ارتباط برقرار کرده و رفتارشان را با کمک آزمون های تخصصی مانند A/B مورد سنجش قرار می دهید. این آزمون ها به شما کمک می کنند تا هزینه ها و بازدهی کمپین هایتان را کنترل و بهبود ببخشید.

اجزای دیجیتال مارکتینگ

  • دیجیتال مارکتینگ از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در حوزه های کاری متفاوتی به کار می روند. با خواند ادامه این متن متوجه خواهید شد که چرا دیجیتال مارکتینگ در دنیای بازاریابی امروزی حرف اول را میزند. اجزای دیجیتال مارکتینگ عبارت ‌اند از:

دیجیتال مارکتینگ به کمک موتورهای جست و جو

  • موتورهای جست و جو مهمترین جز دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند؛ چراکه امروزه همه مردم برای سرچ مستقیما از گوگل کمک می گیرند. زمانی که کاربر مورد نظر از طریق سرچ در گول با سایت شما مواجه شود می توان گفت که شما فرد موفقی در دیجیتال مارکتینگ بوده اید البته به شرطی که نرخ پرش سایتتان کم باشد.

دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

  • بازرایابی شبکه های اجتماعی دومین جز مهم در دیجیتال مارکتینگ است. شبکه های اجتماعی جز لاینفک زندگی همه ما شده اند. اکثر ما بیشترین زمان را در این شبکه ها می گذرانیم. تبلیغ کالا و خدمات در این شبکه ها مرسوم گشته و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده است.دیجیتال مارکتینگ موبایلی
  • بیشتر کاربران از طریق موبایل در سایت ها و شبکه های اجتماعی می گردند بنابر این مهم است که سایت شما از ریسپانسیو برخوردار باشد تا کاربر در هنگام جست و جو به راحتی بتواند از سایت شما استفاده کند. منظور از ریسپانسیو این است که سایت در تمام دستگاه های دیجیتال به راحتی قابل نمایش باشد.

دیجیتال مارکتینگ محتوا

  • تولید محتوا یکی دیگر از موارد مهم در بحث دیجیتال مارکتینگ است. در واقع این محتوای جذاب است که کاربر را درگیر سایت شما کرده و نرخ پرش را کاهش می دهد. شناخت نیاز مشتری در نوشتن یک متن خوب بسیار اهمیت دارد. متن شما باید پاسخگوی نیاز یا جوابگوی سوال کاربر باشد تا بتوان از آن به عنوان متنی خوب و تاثیرگذار یاد کرد.

دیجیتال مارکتینگ ایمیلی

  • ایمیل مارکتینگ از اجزای دیگر دیجیتال مارکتینگ است که در این روش شما با فرستادن ایمیل به مخاطبین خود آن ها را در جریان تخفیفات، پیشنهادات و اخبار مهم قرار می دهید. افرادی که عضو سایت شما می شوند و برای دریافت ایمیل داوطلبانه اقدام می کنند را از دست ندهید آن ها در واقع مخاطبین همیشگی شما هستند که بیشتری فروش را از طریق آن ها دریافت می کنید.

دیجیتال مارکتینگ ویروسی

  • نوع دیگری از دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ویروسی یا همان سیستم دهان به دهان قدیم است. عملکرد این سیستم به این گونه است که وقتی شخصی از سایت شما خرید موفقیت آمیزی داشته باشد، ـن را به دوستان یا اطرافیان خود معرفی می کند؛ مانند ویروسی که یک نفر به راحتی بین دیگران می تواند پراکنده کند. این نوع تبلیغات را جدی بگیرید؛ چراکه به کمک آن می توانید در کمترین زمان بیشترین موفقیت را به دست آورید.

دیجیتال مارکتینگ چریکی

  • استفاده از خلاقیت و ذوق فردی در نحوه معرفی و ارائه کالا و خدمات را دیجیتال مارکتینگ چریکی گویند. بازاریابی چریکی باعث تفاوت شما و این تفاوت شما از رقیبانتان گشته و این دقیقا همان چیزی است که مشتری را جلب  کرده و افزایش بازدید گوگل را در پی خواهد داشت.

طراحی وب سایت یکی از ارکان دیجیتال مارکتینگ

  • بسیاری از افراد بر این باورند که تنها با وجود یک پیج زیبا در اینستاگرام می توانند موفقیت کسب وکارشان را تضمین کنند. در این مورد بهتر است بگوییم گه این کار درست مانند آن است که شما تمام تخم مرغ هایتان را در یک سبد چیده باشید. پیج های اینستاگرام بسیار جذاب و کار کردن با آن ها آسان است اما اگر یک روز پیجتان به هر دلیلی از دسترس خارج و یا اینستاگرام فیلتر شد چه؟ پس بهتر است دوراندیش بوده و احتمالات را در نظر بگیرید تا به کسب و کارتان لطمه وارد نشود. در این مورد می توانید به طراحی سایت شرکتی مراجعه نمایید.

جمع بندی

دیجیتال مارکتینگ مهارتی است که به کمک آن می توان به موفقیت در فروش رسید. همه ما روزانه با بسیاری از سایت ها و پیج های مختلف در شبکه های اجتماعی رو به رو می شویم که به هر نحوی برای جلب نظرمان در تلاش اند. اهمیت دیجیتال مارکتینگ دقیقا اینجاست که مطرح می شود. شما به چند درصد از این پیج ها سر می زنید و از آن ها خرید می کنید؟ شاید بگویید که معمولا به صفحاتی سر می زنید که از نظر ظاهر جذاب باشند. در واقع شما در مرحله اول جذب ظاهر زیبای سایت یا پیج شده اید. این همان اهمیت ساخت سایت و طراحی وب است. در گام بعدی این خلاقیت و مطالب آن سایت است که شما را میخکوب می کند. اگر شروع به خواند مطالب سایتی کرده اید، این نشانگر وجود محتوایی خوب و ارزشمند است که یکی از اجزای دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. همان طور که مستحضرید، مهارت های دیجیتال مارکتینگ خواسته و ناخواسته در زندگی ما در جریان اند پس اگر به دنبال موفقیت در فروش و معرفی کالا و خدمات خود هستید، بهتر است با یک آژانس دیجیتال مارکتبنگ در ارتباط باشید. برای این کار توصیه ما به شما شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ایران سایت است . شرکت پر سابقه و بسیار با کیفیت. می توانید از لبنک‌های درون متن با تمام فعالیت‌های ایران سایت آشنا شوید. 

ایسوس

نظر شما چیست؟