03/08/1399 - 19:05
تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی
از زمانی که دوربین عکاسی اختراع شده است تا کنون، افراد به کمک آن عکس‌های بسیار متنوعی جهت رشد و گسترش کسب و کار خود می‌گیرند البته با گذر زمان و پیشرفته تر شدن دوربین‌های عکاسی و همچنین همه گیری استفاده از اینترنت و فضای مجازی صنعت عکاسی برای امور تجاری و تبلیغاتی با تحولات عظیمی رو به رو گشته است که این موضع باعث به وجود آمدن سبک‌های خاصو تاثیرگذاری در عکاسی شده به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی که در امور تجاری کاربرد زیادی دارند بپردازیم تا شما بتوانید با تفاوت میان آن دو آشنا شوید پس مطالبی که در ادامه خواهد آمد را با دقت دنبال کنید.

1606683296_1_0.gif

تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی در چیست؟

گفتنی است که بسیاری از افراد عکاسی صنعتی را با عکاسی تبلیغاتی یکی میدانند زیرا این دو شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و به دلیل وجود همین شباهت‌های زیاد تفکیک آن کاری دشوار خواهد بود بنابراین بهتر است قبل از پرداختن به تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی، آنها را به طور مختصر و خلاصه توضیح دهیم تا بتوانید با ماهیت هر یک به خوبی آشنا شوید.

اگر بخواهیم به زبانی ساده عکاسی صنعتی را تعریف کنیم باید بگوییم که یک سبک خاص برای عکاسی امور تجاری است که هدف آن نشان دادن ویژگی های باز یک محصول به مشتری می‌باشد البته این کار باید توسط یک عکاس حرفه ای و با تجربه صورت گیرد تا بتواند به خوبی مزیت های یک محصول آماده فروش را در معرض نمایش بگذارد همچنین برای تعریف عکاسی تبلیغاتی نیز می‌بایست آن را این طور توضیح دهیم که یک شاخه از عکاسی است که زیر مجموعه عکاسی صنعتی به حساب می‌آید ، این نوع عکاسی بیشتر جهت به نمایش درآوردن یک ایده و یا حتی یک احساس استفاده می‌شود.

حال بعد از توضیحات مختصر نوبت به بررسی تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی می‌رسد که این تفاوت‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • نحوه چیدمان: جالب است بدانید که نوع چیدمان در این دو سبک عکاسی با یکدیگر متفاوت است به صورتی که در عکاسی صنعتی نوع چیدمان به گونه ای می‌باشد که هیچ چیز اضافه ای بجز محصول و یا کالای مورد نظر به چشم نمی‌آید اما در عکاسی تبلیغاتی این چیدمان سبک تر است به طوری که عکاس با ایده پردازی خود سعی دارد احساس را به بیننده انتقال دهد بنابراین از وسایل مختلف برای جذاب نمودن چیدمان کمک خواهد گرفت به بیان دیگر برخلاف عکاسی صنعتی، عکاس از آزادی عمل بیشتری برای تنوع و تغییر در چیدمان عکاسی برخوردار است.
  • نوع کاربردها: یکی دیگر از تفاوت ها به نوع کاربری آنها مربوط می‌شود زیرا بازار هدف آن دو نسبتا با یکدیگر متفاوت است برای مثال اگر شرکتی بخواهد فروش محصولات تولیدی خود را افزایش دهد و نظر مشتریان را به خود جلب کند به طوری که احساس آنها برانگیخته شود،  بهتر است از عکاسی تبلیغاتی که توانایی بیشتری در انتقال حس و ایده را دارد کمک بگیرد.
  • ابزار عکاسی: میدانید که ابزار عکاسی با توجه به هر سبک می تواند با یکدیگر متفاوت باشد که ما در تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی می توانیم متفاوت بودن ابزارهای مورد نیاز آنها را مشاهده کنیم به این صورت که در سبک صنعتی عکاس نیاز لنز های با قدرت زوم کنندگی قوی دارند.
  • اهداف عکاسی: با تمام شباهت‌های میان این دو سبک باید بگوییم که هر یک اهداف خاص و متفاوتی را دنبال می‌کند مثلا در سبک عکاسی تبلیغاتی، عکاس به دنبال آن است که در بیننده احساس نیاز به سوژه موجود در عکس را به وجود آورد به طوری که کاملا متقاعد شود به آن کالا و محصول نیاز دارد اما در سبک عکاسی صنعتی هدف و نیت این است که عکاس تمام تلاش خود را انجام دهد تا بتواند هویت درونی یک محصول و یا کالا را به مشتری نشان دهد.

با توجه به تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی که در بالا گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که این دو علارغم شباهت‌های زیاد، یکی نیستند و نباید آنها را یک سبک عکاسی به حساب آورد البته باید توجه داشت که سبک عکاسی صنعتی عام تر و گسترده تر از عکاسی تبلیغاتی است به طوری که سبک تبلیغاتی در زیر مجموعه سبک صنعتی قرار می‌گیرد.

استفاده از عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی؟

استفاده از عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی؟

حال که با تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی آشنا شدید شاید این سوال برایتان پیش آید که استفاده از کدام یک برای شما مناسب تر است؟

شما قبل از آن که میان این دو سبک یکی را انتخاب کنید می‌بایست با توجه به تفاوت‌های گفته شده یکی را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید اما دقت داشته باشید اگر قصد شما توسعه کسب و کار و افزایش میزان فروش است بهتر است از هر دو سبک به طور همزمان و متناسب استفاده کنید زیرا در امور تجاری نمی‌توان به طور قطعی بگوییم که کدام یک برای شما کارتان بهتر است.

قابل گفتن است که شرکت‌های بسیار موفق همواره بخاطر تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی از هر دوی آنها برای رسیدن به سود بیشتر استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید برای سفارش عکس‌های حرفه ای در سبک تبلیغاتی و صنعتی از دو روش زیر کمک بگیرید اما قبل از این موضوع شما را با یکی از پرطرفدارترین صنف های این زمینه آشنا میکنیم که به عکاسی صنعتی از جواهرات شناخته میشود در زیر نکاتی را در مورد این عکاسی بیان کرده ایم .

عکاسی صنعتی

از لنز ماکرو استفاده کنید

مهمترین وسیله ای که معمولاً برای عکاسی از جواهرات به آن نیاز خواهید داشت ، لنزهای ماکرو است. هنگام عکسبرداری با DSLR ، لنزهای ماکرو سازگار اطمینان حاصل می کنند که شما تصاویر دیدنی و جذاب بیشتری را در اندازه واقعی دریافت می کنید ، به همین دلیل ارزان نیستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد لنز ماکرو به مقاله کاربرد لنز ماکرو در عکاسی مراجعه کنید.

یکی از مواردی که هنگام انتخاب لنز ماکرو باید در نظر داشته باشید این است که دو عدد از آن بیشتر به شما در عکاسی جواهرات  کمک می کند - یکی با فاصله کانونی کوتاه تر ، که به شما امکان می دهد بسیار نزدیکتر کار کنید (زیرا اینها معمولاً دارای حداقل فاصله کانونی بسیار کوتاه هستند) و دیگری با فاصله کانونی بیشتر ، بنابراین می توانید به راحتی از فاصله راحت تری عکس بگیرید.

عکسبرداری نزدیک به سوژه شما همچنین می تواند لنز دوربین را در بازتاب نشان دهد ، بنابراین ممکن است بخواهید لنز خود را "مخفی" کنید که با استفاده از یک کاغذ سفید این کار امکان پذیر است.

شما میتوانید برای اطلاعات کامل به مقاله عکاسی صنعتی از جواهرات مراجعه نمایید.

پیش تر گفتیم که برای سفارش عکاسی شما میتوانید از دو روش استفاده کنید در زیر این روش ها را عنوان کرده ایم :

  • پیدا نمودن عکاس ماهر در هر دو زمینه: یکی از روش‌های سنتی و دشوار این است که به طور شخصی به دنبال یک عکاس با تجربه در هر دو سبک صنعتی و تبلیغاتی بگردید و از او بخواهید که از سوژه‌های مورد نظر شما عکاسی کند.
  • ثبت سفارش به صورت اینترنتی: این روش در مقایسه با روش قبلی از مزایای بیشتری برخوردار است زیرا می‌توانید به راحتی به سایت شناخته شده مدرن طرح و به صفحه عکاسی صنعتی مراجعه کنید تا در آنجا نمونه عکس‌های هر دو سبک صنعتی و تبلیغاتی را ببینید و با توجه به هدف و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید همچینین می‌توانید به دلیل تفاوت عکاسی صنعتی با تبلیغاتی با مشاوران با تجربه نیز از همان طریق ارتباط گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید تا به وسیله عکس‌های حرفه ای کسب و کار خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که نمونه کارها را شما برای بررسی و راهنمایی مشاهده کنید و بعد از بررسی میتوانید با کارشناسان ما به صورت حضوری صحبت کنید و در مورد عکاسی سفارشی خود ایده بدهید و یا از ایده های سایت یا کارشناسان عکاس این مجموعه بهره ببرید.

ایسوس

نظر شما چیست؟