03/08/1399 - 18:00
نکاتی در رابطه با لوازم جانبی کامپیوتر
همه ما به نوعی از کامپیوتر ها استفاده می کنیم. ما در ادامه به بررسی کلی در رابطه با کامپیوتر ها و لوازم جانبی کامپیوتر ها پرداخته‌ایم. لوازم جانبی از ابزار های بسیار مهم میباشند که برای استفاده کامل از کامپیوتر ضروری میباشند. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر در رابطه با این نکات صحبت کنیم.

1606683296_1_0.gif

معرفی کلی کامپیوتر

همان‌طور که ممکن است بسیاری از شما بدانید کامپیوتر ها معمولاً از دو بخش نرم ‌افزار و سخت ‌افزار تشکیل میشوند که در قسمت سخت ‌افزار این سیستم کیس که از قطعات سخت ‌افزاری بسیار متفاوتی تشکیل شده است به همراه برخی لوازم جانبی کامپیوتر دیگر به هم متصل می شوند. لوازم جانبی کامپیوتر شامل مانیتور، اسپیکر، کیبورد، ماوس، و همچنین قطعات دیگر به عنوان قطعات فرعی یا لوازم جانبی کامپیوتر شناخته می شود. توجه نمایید که وظیفه اصلی لوازم جانبی و جابجایی اطلاعات بین شخصی که در حال استفاده از کامپیوتر اصل و کیس است. در واقع این لوازم جانبی اطلاعات را از کاربر به سیستم اصلی و یا کیس انتقال می‌دهند و یا اطلاعات موجود در کامپیوتر را از کیس می‌گیرند و به کاربری که در حال استفاده از کامپیوتر است انتقال می دهند. توجه نمایید که برخی از این لوازم جانبی کامپیوتر مانند کیبورد و ماوس ابزار های و ورودی اطلاعات و همچنین برخی ابزارهای دیگر مانند مانیتور و اسپیکر ابزار های خروجی اطلاعات می باشند. اما این نکته را باید در نظر بگیرید که مانیتور هم مانند کیس جزو یکی از لوازم ضروری سیستم کامپیوتر است و ما نمی‌توانیم آن را لوازم جانبی در نظر بگیریم به دلیل نیای مانیتور نباشد کاربر نمی‌تواند هیچ ارتباطی با کیس برقرار نماید اما اگر اسپیکر و کیبورد نباشند کار به حداقل می تواند اطلاعات نمایش داده شد و روی مانیتور را ببیند و از آن ‌ها استفاده  کند.

اهمیت استفاده از لوازم جانبی کامپیوتر

توجه نمایید که لوازم جانبی کامپیوتر مانند ماوس و کیبورد بسیار حیاتی و مهم هستند و بدون این ابزار ها شما تنها می‌توانید از حدود بیست درصد قابلیت ‌های کامپیوتر استفاده نمایید. توجه نمایید که لوازم جانبی کامپیوتر درست است که نام لوازم جانبی را یدک می‌کشند اما دست ‌کمی از لوازم ضروری کامپیوتر ندارد زیرا بدون آن ‌ها استفاده از کامپیوتر غیرممکن و بسیار سخت می‌باشد. برای مثال فرض نمایید که اگر ماوس نمود چگونه می توانستید به سرعت کار های خود را انجام دهید؟ اگر پاسخ شما این است که با کیبورد کار می‌کردید، درست است شما می‌توانید بجای ماوس از کیبورد استفاده نمایید اما این کار بسیار وقت گیر می‌باشد و می‌تواند زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد اما با استفاده از ماوس شما می‌توانید به ‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز استخراج نمایید و یا اطلاعات خود را درون کامپیوتر ثبت کنید. همچنین اگر کیبورد نبود شما به سختی می‌توانستید دستور های لازم را به کامپیوتر خود بدهید مخصوصاً اگر شما نویسنده و یا ویراستار هستید کیبورد یک وسیله بسیار ضروری برای شما می باشد. امروزه لپ‌تاپ ‌ها و رایانه ‌های شخصی جزو کوچک‌ترین سیستم رایانه‌ ها شناخته می‌شوند که می‌توانند کار سرورهای بزرگ را در همان سایزی که دارند انجام بدهند و حتی توانایی ‌های بیشتر و بالاتری نیز دارند. پیشتر نیز گفتیم که رایانه ‌ها چه لوازم جانبی دارند اما لپ‌تاپ ‌ها سیستم ‌هایی هستند که این لوازم جانبی کامپیوتر را به‌ صورت یک پک همراه با کیس لپ‌تاپ و یا سخت‌افزار اصلی لپ‌تاپ ارائه می‌کنند که کار مشتریان را بسیار راحت نموده است.

آشنایی بیشتر با کامپیوتر

خرید لوازم جانبی کامپیوتر ارزان

در پاراگراف پیشین در رابطه با لوازم جانبی پراهمیتی مانند ماوس و کامپیوتر برای شما صحبت نمودیم اگر شما نیز قصد دارید لوازم جانبی را تهیه نمایید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سعی نمایید که با کیفیت ‌ترین این لوازم و ابزار را تهیه کنید. شما می‌توانید از روش حضوری و مراجعه به فروشگاه اقدام به تهیه ماوس و کیبورد نمایید. اگر برای شما مهم می باشد که این محصولات با قیمت های مناسب و کیفیت های ارزان پیدا نمایید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کیبورد کامپیوتر ارزان و خرید موس کامپیوتر ارزان حتماً به سایت های گوناگونی که به طور مداوم از تخفیفات در سایت ‌های خودشان استفاده می‌کنند مراجعه فرمایید تا بتوانید با هزینه ‌های بسیار پایین، بهترین و با کیفیت ‌ترین این ابزار را خریداری نمایید و از آن‌ ها استفاده کنید. 

موارد استفاده لوازم جانبی کامپیوتر

ماوس در سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار اختراع شد و با استفاده از آن شما می‌توانید به راحتی از نرم ‌افزارها استفاده نمایید و با کلیک کردن و حرکت دادن ماوس سریع ‌تر کار های خود را پیش ببرید. خرید ماوس کامپیوتر ارزان از نکاتی است که ممکن است بسیاری از شما هنگام خرید ماوس و دچار آن شوید. پیشنهاد می کنیم که با گشتن در سطح‌ های مختلف ارزان ‌ترین و با کیفیت ‌ترین این ماوس ‌ها را خریداری نمایید. ماوس پد یکی دیگر از لوازم جانبی کامپیوتر می‌باشد که او که در زیر ماوس می‌گرد تا ماوس بتواند به راحتی حرکت نماید. کیبورد و یا صفحه‌کلید برای ورود انواع مختلف اطلاعات حروفی و عددی به کامپیوتر استفاده می‌شود که در انواع بسیار مختلف در دسترس است. اگر شما نیز به دنبال خرید کیبورد کامپیوتر ارزان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با دقت بیشتری در سایت‌ های گوناگون بگردید. این کیبوردها در اندازه و سایز های مختلف همچنین در تعداد دکمه ‌ها و قابلیت ‌های متنوعی در بازار موجود می باشند. چاپگر یکی دیگر از ابزاری است که به ‌عنوان یک ابزار بسیار کاربردی در کنار کامپیوتر قرار می گیرد و به‌ عنوان یکی دیگر از ابزار های لوازم جانبی کامپیوتر در نظر گرفته می شود. این دستگاه قابلیت این را دارد که اطلاعاتی که در مانیتور قرار دارند روی کاغذ برای شما چاپ نباید. مودم یکی دیگر از ابزار لوازم جانبی کامپیوتر می باشد که برای اتصال به اینترنت استفاده می شود. اسپیکر ها بسیار مهم می‌باشند و برای پخش صدا از آن‌ ها استفاده می‌شود. وب کم و یا دوربین یکی دیگر از لوازم جانبی کامپیوتر می باشد که برای برقراری ارتباط تصویری به کامپیوتر متصل می‌شود و باعث می‌شود که شما بتوانید تصاویر خود را به هر نقطه ای از جهان که می‌خواهید ارسال نمایید. میکروفن جهت برقراری تماس صوتی در کامپیوتر استفاده می‌شود و یک ابزار بسیار کاربردی و مهم می باشد. توجه نمایید که این ابزار هایی که ما نام بردیم جزء ابزار های جانبی کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود اما لوازم دیگری مانند رم، مادربرد و غیره و غیره که در داخل کیس شما وجود دارند، جزء سخت‌افزارهای حیاتی و مهم سیستم شما هستند و کامپیوتر شما بدون هر کدام از این ابزار ها قابلیت کارکرد خود را از دست می‌دهد و حتی در برخی از موارد اصلاً روشن نمی‌شود. توجه نمایید که شما نباید هیچ ‌گاه لوازم جانبی کامپیوتر را با لوازم اصلی که در داخل کیس قرار دارند اشتباه بگیرید و هر کدام از این ابزار اهمیت خاص خود را دارند.

موارد استفاده لوازم جانبی کامپیوتر

ایسوس

نظر شما چیست؟