09/04/1399 - 16:00
قیمت بسترن b30 چقدر است؟
فاو یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی است که در سال ۲۰۱۴ با تولید ۲.۷ میلیون وسیله نقلیه توانست در رده سوم در بین خودروسازان این کشور قرار بگیرد. از محصولات این شرکت که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، می‌توان به خانواده بسترن، سنیا و هایما اشاره کرد. بسترن b30 در نوامبر ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد.

1606683296_1_0.gif

معرفی بسترن b30

شرکت خودروسازی فاو یک شرکت دولتی چینی است که مقر آن در چانگچون واقع است. این شرکت که محصولاتی مانند اتوبوس، کامیون‌های سبک، متوسط و سنگین و همچنین قطعات خودرو تولید می‌کند، در سال ۱۹۵۸ به عنوان اولین تولید کننده خودروهای سواری در چین شناخته شد. فاو یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی است که در سال ۲۰۱۴ با تولید ۲.۷ میلیون وسیله نقلیه توانست در رده سوم در بین خودروسازان این کشور قرار بگیرد. از محصولات این شرکت که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، می‌توان به خانواده بسترن، سنیا و هایما اشاره کرد. بسترن b30 در نوامبر ۲۰۱۵ با بازه قیمتی بین 72800 تا 92800 یوان در بازار خودروی چین به فروش رسید. این خودرو در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه اتومبیل شانگهای به عنوان یک خودروی مفهومی در کلاس Besturn A-class معرفی شده بود.

جالب است بدانید که خودروی بسترن b30 بر روی پلتفرم نسل دوم فولکس واگن جتا ساخته شده است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ به مرحله تولید رسیده بود. البته این پلتفرم در کشور چین چندان هم جدید نیست. خودروی Mk II Jetta اولین وسیله نقلیه بود که با همکاری فاو و فولکس واگن در چین تولید شد و از سال ۱۹۹۱ تا کنون تولید آن ادامه دارد. این خودرو از آن زمان تا کنون دو دوره مختلف از تغییرات اساسی را پشت سر گذاشته و با گذشت سال‌ها همچنان به عنوان یک الگوی محبوب در بسیاری از نقاط کشور چین شناخته شده است. با آنکه بسترن b30 هم بر روی همین پلتفرم طراحی شده است اما زبان طراحی به کار رفته در آن چیزی فراتر از نسل‌های پیشین است. این خودرو در واقع یک کوپه کوچک چهاردرب خشن و جذاب است که در دو تیپ مختلف با موتورهای متفاوت عرضه می‌شود. تیپ اول آن دارای یک موتور بنزینی ۷۵ کیلوواتی است که گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. ظرفیت آن هم یک و نیم لیتر است که دارای گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک خواهد بود. تیپ دوم این خودرو مجهز به یک موتور توربو شارژ ۹۰ کیلو وات است که می‌تواند ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و ظرفیت آن هم ۱.۴ لیتر است که توان تولیدی توسط موتور آن با استفاده از یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید بسترن b30 را داشته باشید باید بدانید که قیمت بسترن b30 اتوماتیک نسبت به مدل‌های دستی بالاتر است.

مزایای خودرو بسترن b30

طراحی ظاهری

بسترن از نظر ظاهری توانسته یک قدم نسبت به خودروهای چینی جلوتر رفته و ظاهر جذاب‌تری داشته باشد. با آنکه در برخی از خودروهای چینی، ممکن است ناهماهنگی‌هایی دیده شود؛ اما ظاهر بسترن گویای این مطلب است که از یک طراحی یکپارچه و اصولی بهره می‌گیرد. طراحی چراغ‌ها و جلو پنجره آن با جزئیات و هماهنگی هرچه‌تمام‌تر صورت گرفته و استفاده از کروم براق در دستگیره درها و پره‌های جلوپنجره، به جذابیت آن افزوده است. بسترن نسبت به سایر سدانهای چینی جمع و جورتر  است و طول آن حدود ۴.۵ متر می‌باشد. وجود چرخ‌های اسپرت ۱۶ اینچی و همچنین رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی هم ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده‌اند. در مورد کابین آن باید گفت که از یک طراحی چشمگیر برخوردار نیست. در داخل کابین بسترن با طرح‌های چوبی یا پلاستیک‌های با طرح چوب روبرو نیستیم و به جای آن‌ها با دکمه‌ها و نوارهای کرومی براق سر و کار داریم.

برتری‌های فنی

گیربکس اتوماتیک سرعته بسترن ساخت آیسین ژاپن است و کیفیت بسیار بالایی دارد. بسترن همچنین به طور میانگین بین ۶ تا ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن برابر با ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. بعلاوه به جای تسمه تایم از زنجیر تایم در بسترن b30 استفاده شده است. این جایگزینی نه تنها باعث کاهش صدای خودرو می شود، مالک خودرو را از تعویض تسمه تایم برای همیشه معاف خواهد کرد.

امکانات رفاهی متعدد

آپشن‌های رفاهی هم از دیگر مسائلی هستند که بر قیمت بسترن b30 اتوماتیک تاثیر می‌گذارند. فرمان خودرو به صورت برقی است و امکانات دیگری مانند تنظیم متناوب تراکم سوخت و زمانبندی متغیر سوپاپها در آن تعبیه شده است. به علاوه می‌توان به سانروف، فرمان برقی، پوشش چرمی صندلی ها، نمایشگر لمسی، ماهواره‌ای به زبان فارسی، کروز کنترل، سنسور پارک، چراغ‌های روشنایی روز، آینه بغل راهنما دار و کنترل اتوماتیک چراغ‌های اصلی اشاره کرد.

رقبای موجود در بازه قیمت بسترن b30 اتوماتیک

در باز قیمتی نزدیک به بسترن b30 نام رقبایی همچون برلیانس H330، جک j5  و جک s3 به چشم می خورد. بسترن در بین این رقبا مزایای انکار ناپذیری مانند ایمنی بالا را ارائه می دهد، مانند: ترمزهای دیسکی و ترمزهای ضد قفل. به علاوه، یک مزیت مهم بسترن در مقایسه با رقبایش، وجود منوی فارسی در سیستم مولتی مدیا است که برای بسیاری از خریداران فارسی زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. با آنکه ممکن است که از نظر ظاهری خودروهای جک یا برلیانس نسبت به بستری برتری داشته باشند، اما بسترن امنیت بالا را به همراه لیست طویلی از امکانات رفاهی عرضه می کند که باعث می شود با اندکی اختلاف نسبت به رقبا، در جایگاه بالاتری بایستد. 

ایسوس

نظر شما چیست؟