21/11/1398 - 17:10
آنتالیا میزبان موج های اقیانوسی!
ترکیه، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در میان کشورهای آسیایی و خاورمیانه، هر سال و یا بهتر بگوییم هر فصل، میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر از سراسر جهان است. البته که این پر طرفداری بی دلیل نبوده و وجود شهرهایی مانند آنتالیا در این کشور، باعث این میزان از جذب گردشگر شده است. آنتالیا، شهری ساحلی که هم از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است و هم از لحاظ گردشگری و جاذبه های فراوان، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. ما نیز قصد داریم تا سری به این شهر ساحلی و البته باستانی بزنیم، تا بیش تر با زوایای زیبای آشکار و پنهان آن آشنا شویم.

1606683296_1_0.gif

آنتالیا، خانه موج های اقیانوسی

آنتالیا، جایی که دریای اژه با خشکی، دوستی می کند و امواج در خاکش آرام می گیرند و از همین تقابل است که فضایی آرامش بخش شکل می گیرد و به مسافران اجازه می دهد که شبی پرستاره، صبحی شاد و پر انرژی و بعد از ظهری مملو از رنگ را در اختیار داشته باشند. خطوط ساحلی آنتالیا و موج های اقیانوسی این شهر ساحلی، قصه های بسیاری از عهد باستان تا امروز برای گفتن دارند. در هر گوشه این شهر که قدم بگذارید کافه هایی را می بینید که تقریبا همیشه مملو از جمعیتی خوشحال هستند که انگار هیچ وقت قصد خانه رفتن ندارند. زن و مرد، گردشگر و بومی، بدون این که برای یکدیگر پشت چشم نازک کنند، در کنار هم نشسته اند و در بسیاری از مواقع، شروع به گپ و گفتی دوستانه و گرم با یکدیگر می کنند. تمام این زیبایی ها، جدا از تمام امکانات بروز این شهر، در هر زمانی؛ چه در زمستان و تابستان و چه در بهار گلریز و پاییز برگ ریز، عطشی را برای سفر در دل گردشگران و مسافران سراسر جهان به این شهر برپا می کند. از دریا و در نزدیکی شهر، از دل قایقی که روی سطح آب تاب می خورد به آنتالیا نگاه کنید؛ قلعه هایی را می بینید که در کمال آرامش و صبر، هزاران سال است که منتظر و رو به دریا قد علم کرده اند و مانند زمین شطرنج، نمایی ویژه به ساحل این شهر توریستی داده اند. بادگیرهای ساحلی که در آنتالیا وجود دارند، جزو معدود بناهای باستانی با طرح ساحلی هستند؛ جالب است بدانید که حتی یونانیان باستان نیز در ساخت این بادگیرها بی تاثیر نبوده اند. جنس بافت شهر آنتالیا از سه رگه تشکیل می شود؛ رومی، یونانی و آثاری ساخته شده به دستور سلاطین عثمانی! آنتالیا ترکیبی از طبیعت بکر و کوه هایی با نوک فندقی رنگ و بناهای ساخته شده به دست بشر است که برای از دست ندادن حتی گوشه ای از این حجم زیبایی باید با بلده راه و یا تورهایی از طرف وبسایت های معتبر همراه شویم و به دیدار این شهر ساحلی زیبای ترکیه برویم و یا بلیط هواپیما آنتالیا را تهیه و این سفر رویایی را آغاز کنیم.

مسجد سلطان علاالدین   

صدای اذان که بلند می شود، از گوشه و کنار آنتالیا، جمعیت قابل توجهی از مسلمانان دیده می شوند که به آرامی قدم بر می دارند و تسبیح های زیبا و فیروزه ای خود را در میان انگشتان شان تاب می دهند به سمت جایی حرکت می کنند که ندای الهی اذان، از آن بلند می شود. این مسلمانان به مسجدی می روند که نامش را کم تر گردشگری شنیده است و تنها، محلی های آنتالیا می دانند که داستان پشت این مسجد چیست! فضای دلچسب و دلنشین این مسجد، باعث می شود تا مؤمنین این شهر، بیش از آن که از مساجد نوساز استقبال کنند، به سراغ این مسجد قدیمی می روند. یکی از محلی های آنتالیا می گوید: « نسخ خطی قرآن که از یاران پیامبر در موزه این مسجد وجود دارد، باعث می شود تا مسجد علاالدین این چنین دلچسب و پر برکت باشد! » در زمان عصر طلایی اسلام، این مسجد، میعادگاه بسیاری از یاران و دانشمندان دین مبین اسلام بوده است و مظلومیت و ناشناختگی این بنای زیبا، بیش تر به خاطر این است که خود مسجد به تنهایی می تواند با جاذبه ای که دارد، هر کس که محرم است را بدون هیچ تبلیغی به سمت خود بکشاند.

برای مقایسه و رزرو آنلاین هتل های آنتالیا بصورت آنلاین و با اطمینان خاطر به وب سایت الی گشت مراجعه کنید:

https://www.eligasht.com/hotels/هتل-های-آنتالیا/

موزه فرهنگ و هنرهای معاصر آنتالیا

بی شک نام پیکاسو و وارُل را بسیاری شنیده اند و می دانند که هنرهای تجسمی این دو هنرمند، در جایگاهی ویژه در برگه های کتاب تاریخ هنر قرار گرفته است و آثار هر دو آن ها تنها در موزه های کمی وجود دارند و به نمایش در می آیند. حتما جالب است بدانید که آنتالیا و مرکز فرهنگی آن، آثاری ارزشمند از این دو هنرمند را در خود نگه داری می کند! این امکان که می توان آثار ارزشمند هنری معاصر را یک جا، در یک مرکز فرهنگی دید، جای بسی خوشحالی برای اهالی ذوق و هنر که به ترکیه و به ویژه آنتالیا سفر می کنند، دارد. البته این مرکز فرهنگی معاصر، تنها به جمع آوری و نگه داری آثار هنری معاصر نپرداخته است و جایگاهی ویژه برای برگه های تاریخی باستان نیز باز کرده است؛ مجسمه هایی از ابرانسان ها و خدایان یونان و روم در این مرکز فرهنگی قرار دارد که شاید در خود یونان و روم نتوان آن ها را پیدا کرد! دیدن این موزه هم می تواند به دانش تاریخی هر گردشگری اضافه کند و هم می تواند فضایی متفاوت از گشت و گذار در یک شهر ساحلی را به مسافران هدیه دهد.

بندرگاه رومی

سوغاتی به جا مانده از معماری رومی ها که حتی امروز نیز بعد از گذشت هزاران سال، کاربرد تجاری و اقتصادی قابل توجه ای دارد. بندرگاه رومی در موقعیتی استراتژیک در شهر ساحلی آنتالیا قرار گرفته است. در حال حاضر، با اضافه شدن بندری دیگر در کنار این گلوگاه تاریخی، صنعت گردشگری و سفرهای دریایی در این شهر، رنگ و بویی متفاوت به خود گرفته است. یکی از زیباترین مناظری که حوالی غروب، این بندر را خاص می کند و فضایی وصف ناپذیر به آن می دهد، وجود صدها قایق تفریحی رنگارنگ است که مسافران را برای تماشای غروب خورشید، به دل خلیج فیروزه ای می برند. این گردش برای بسیاری از مسافران از چنان جذابیتی برخوردار است که بسیاری از آن ها دل شان نمی خواهد به ساحل برگردند و گردشگران از کسی که لنج و یا قایق را می راند، می خواهند تا چند ساعتی بیش تر در خلیج بمانند. برای دیدن چنین منظره ای، حتما باید با یک تور آنتالیا حرفه ای و با حوصله همراه شد تا با استفاده از تجربیات چند ساله اش، بتواند مناظر و موقعیت های زیبای شهر آنتالیا را در اختیار تان قرار دهد!       

اطلاعات تماس الی گشت:

  • تلفن: 0218540
  • ایمیل: info@eligasht.com
  • آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟