01/12/1398 - 21:25
جاذبه های دیدنی شیراز که در نوروز نباید از دست بدهید!
شهر شیراز، یکی از شهرهای پرطرفدار و زیبای کشورمان است که با تاریخ غنی و فرهنگ پربار، هر بازدیدکننده ای را به وجد می آورد. این شهر زیبا در هر فصل، حرف تازه ای برای گفتن دارد اما بی تردید بهترین زمان سفر به شیراز، فصل بهار است. تعطیلات نوروز نیز زمان مناسبی به دست می دهد تا بتوانید حتی شده زمانی کوتاه را بدون دغدغه به این شهر سفر کنید تا از این فرصت، بهترین بهره را برده باشید.

1606683296_1_0.gif

برای سفر به شیراز، پیشنهاد می کنیم در این زمان قطار را انتخاب کنید. این وسیله نقلیه راحت، به آرامی اما در زمانی مناسب شما را به مقصد می رساند و شما را برای یک سفر فوق العاده و بی نظیر، شاداب نگه می دارد. شیراز شهری است که بسیاری از ما حداقل یک بار به آن سفر کرده ایم و فکر می کنیم که آن را می شناسیم. اما واقعیت این است که این فکر ما به احتمال زیاد اشتباه است! برای دیدن این شهر با جاذبه های متعدد و متفاوتش باید زمان زیادی صرف کرد و بارها و بارها به شیراز بازگشت.

باغ های شیراز، هرساله بهار را جشن می گیرند

در بهار آب و هوای شهر زیبای شیراز، کاملا مطبوع و دل انگیز است و دشت های این شهر پر از گل های زیبا می شود. از این میان این دشت ها می توان به دشت ارژن اشاره کرد که در فاصله 60 کیلومتری از شیراز قرار گرفته و در آن می توان جانوران و گیاهانی را از گونه های متنوع و مختلف پیدا کرد. این منطقه در تمامی فصول سال زیبا و دیدنی است و در بهار با گل های شقایق پوشیده می شود. علاوه بر این دشت زیبا، باغ ارم نیز یکی از جاذبه های زیبا و منحصر به فرد شهر شیراز به شمار می آید. این باغ که نام آن در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، از مشهورترین و قدیمی ترین باغ ها در تمامی کشور به حساب می آید. یکی دیگر از باغ های زیبای شیراز، باغ نارنجستان قوام به شمار می رود. بخش نارنجستان این باغ از زیبایی بسیاری برخوردار بوده و طبق آنچه در تاریخ آمده خود این باغ در زمان حکومت قوام ساخته شده است. همچنین این ساختمان، محل زندگی قوام به شمار می آمده و در طراحی بنا و ایوان آن از معماری دوره زندیه اقتباس شده است. طراحی سقف ها و ستون ها در این بنا مجموعه ای از یک هنر بی نظیر را تشکیل داده که در کمتر جایی می توان نمونه مشابه آن را پیدا کرد. برای سفر هوایی به این شهر فوق العاده کافی است تا به یکی از مجموعه های گردشگری معتبر و باسابقه مراجعه نمایید تا در اسرع وقت بتوانید بلیط هواپیما شیراز خود را انتخاب و خریداری کنید.

چطور طبیعت شیراز، رسیدن بهار را جشن می گیرد؟

روستاهای این شهر نیز در فصل بهار سرشار از زیبایی های خارق العاده می شوند. برای مثال، روستای رمقان که در حدود 50 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد، پر از آبشارهای زیبا و درختان بلوط است. در منطقه ای که به کوهمره سرخی معروف است، آبشار بسیار زیبایی واقع شده که آن را به همین نام می شناسند. این بخش به طور کلی و در مجموع حدود سه هزار کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است.

در این بین، دریاچه هفت برم نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی شهر زیبای شیراز است که 4 تالاب دائمی و 3 تالاب فصلی را در خود جای داده تا مساحت آن در مجموع به نزدیک 20 هکتار برسد. مجموعه دریاچه های هفت برم، شرایط زیستگاهی و محیط زیستی مناسبی را فراهم کرده اند که پرندگان و آبزیان می توانند در آن زندگی کنند. زمستان های این منطقه سرد و خشک است اما بهار و تابستان هوا معتدل می شود. در هر صورت، زیبایی های بسیار این منطقه در کنار جاذبه های طبیعی آن باعث شده تا گردشگران زیادی هر سال به این منطقه سفر کنند.

فرازی از دیگر جاذبه های شیراز

آثار باستانی و جاذبه های هنری و تاریخی شهر شیراز آنچنان معروف و متعدد هستند که کمتر نیازی به معرفی دارند. حافظیه، سعدیه، بازار وکیل و ... با این حال، اگر به این شهر سر می زنید، به یاد داشته باشید تا حتما از دروازه قرآن بازدید کنید. دروازه قرآن یکی از 6 دروازه شهر شیراز و تنها دروازه بوده که از این 6 مورد باقی مانده است. این بنا، بارها در طول زمان های مختلف ویران و دوباره ساخته شده تا در نهایت، دوران کنونی را شاهد باشد. آرامگاه خواجوی کرمانی که بنایی بدون سقف است و در سال 1315 ساخته شده نیز یکی دیگر از جاذبه های شیراز به شمار می آید. وی از شعرای مشهور قرن هشتم بوده است. ذکر اینکه در زمان سفر به شیراز حتما به تخت جمشید و پاسارگاد بروید هم از شهرت و آوازه، دیگر نیازی به توصیه و تاکید ندارد. با این حال، اگر به محدوده های تاریخی می روید یا از برنامه های تفریحی از پیش برنامه ریزی شده تورهای شیراز لذت می برید حتما به این مورد دقت کنید که به این آثار مهم آسیب نرسانید.

با سر زدن به این جاذبه های زیبا، می توانید به قلب و روح خود استراحت بدهید. در این مقاله، به معرفی جاذبه های طبیعی و باغ های شهر زیبای شیراز پرداختیم. برای رزرو هتل  شیراز در سفر به این شهر می توانید به مجموعه های گردشگری معتبر مراجعه کنید یا به صورت اینترنتی، هتل مورد نظر خود را رزرو نمایید.

اطلاعات تماس الی گشت:

  • تلفن: 0218540
  • ایمیل: info@eligasht.com
  • آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

 

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟