26/01/1398 - 18:45
گوشی هوشمند جدید خریده اید؟ یاد بگیرید چگونه گوشی قدیمی خود را قبل از فروش امن کنید
گوشی هوشمند جدیدی خریداری کردید؟ پس چرا گوشی قدیمی خود را به جای اینکه در کشو شما خاک بخورد، تبدیل به پول نمی‌کنید؟ اما قبل از فروش آن مطمئن شوید که تمام اطلاعات شخصی خود را حذف کرده‌اید.

1606683296_1_0.gif

چرا باید به یک فرد غریبه که خریدار گوشی هوشمند شما بوده است اجازه دهید تا به عکس‌ها و شماره تماس‌های شما دسترسی داشته باشد؟ بازگرداندن گوشی هوشمند به تنظیمات کارخانه فکر خوبی است اما کافی نیست، چون امکان برگرداندن اطلاعات  با نرم‌افزارهای خاص وجود دارد.پاک کردن اطلاعات نیز کار مناسبی نیست زیرا فقط فضای حافظه را در اختیار برنامه‌های دیگر قرار می دهد تا اطلاعات را ذخیره نماید و خود فایل ها پاک نمی‌شوند تا زمانی که اطلاعات جدید بر روی آنها نوشته شود. اگر گوشی هوشمند دارید که برای سال 2014 به قبل است بسیار مراقب باشید زیرا، زیرا این دستگاه‌های قدیمی به صورت خودکار رمزگذاری نمی‌شوند.این گزینه از Android نسخه 5.0 و iOS نسخه 7 به بعد اضافه شده است. در هر حال، اگر از مراحل زیر پیروی نمایید، مطمئن خواهید بود که اطلاعات شما دیگر قابل بازیابی نخواهند بود.

1. پاک کردن اطلاعاتی که مورد نیاز نیستند

قبل از ایجاد نسخه پشتیبان (مرحله 2) تمامی اطلاعاتی که نیاز ندارید را پاک کنید. در مرحله اول برنامه‌های غیر ضروری را پاک کنید. اگر دستگاه اندروید دارید، در قسمت General وارد گزینه Setting شده و برنامه‌های مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Delete و یا Uninstall را بزنید.
 در گوشی های iPhone، به راحتی انگشت خود را بر روی آیکون برنامه مورد نظر قرار داده و صبر نمایید تا شروع به حرکت نماید. سپس بر روی علامت x در گوشه سمت چپ برنامه بزنید. سپس می‌توانید تمامی عکس‌ها و ویدیو‌هایی را که نمی‌خواهید را نیز پاک نمایید.

2. نسخه پشتیبان بسازید.

راحت‌ترین راه این است که پشتیبان‌گیری خودکار ابری را انجام دهیم. تمام داده‌های شما از جمله برنامه‌ها و همچنین اطلاعات تماس و تقویم در سرورهای ارائه‌دهنده ذخیره می‌شوند و به راحتی به گوشی هوشمند جدید منتقل می‌شوند.
اگر کاربر Android هستید، Setting را باز کرده و سپس روی Backup & reset ضربه بزنید. ابتدا فعال کردن Back up my data و Automatic restore را فعال کنید. سپس در حساب پشتیبان‌گیری، حساب کاربری گوگل و اطلاعاتی را که می‌خواهید پشتیبان بگیرید، انتخاب کنید.
اگر شما iPhone دارید، پشتیبان‌گیری iCloud را به صورت زیر ایجاد کنید. اول مطمئن شوید که دستگاه شما به یک شبکه Wi-Fi وصل شده است. تنظیمات را باز کنید و سپس iCloud (روی نام خود در بالای لیست ضربه بزنید). در حال حاضر تابع iCloud Backup را فعال کرده و روی Back Up Now ضربه بزنید.
ممکن است در مواردی مانند نداشتن فضای خالی در حساب ابری خود با مشکل مواجه شوید (مخصوصا زمانی که از سرویس های رایگان استفاده می‌نمایید) و یا ممکن است با موانعی از قبیل مقررات حفاظت داده ها مواجه شوید. در این صورت می‌توانید اطلاعات خود را بر روی رایانه یا یک دستگاه ذخیره سازی خارجی پشتیبان بگیرید. بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند برای این منظور برنامه های اختصاصی ارائه می‌دهند؛ کاربران اپل باید به iTunes تکیه کنند.

3. بازگردانی به تنظیمات کارخانه

تمام داده‌های ناخواسته خود را حذف کرده و یک نسخه پشتیبان نیز تهیه کرده‌اید؟ عالی است! حالا گوشی هوشمند خود را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردانید. این عمل همه تنظیمات، برنامه‌ها و اطلاعات شخصی شما را از حافظه داخلی گوشی هوشمند پاک می‌کند (فراموش نکنید که کارت حافظه را جدا کنید).
در Android، این گزینه را در قسمت تنظیمات، در مدیریت دستگاه یا مدیریت عمومی و سپس در قسمت Backup & reset یا Reset پیدا خواهید کرد. روی Factory Data Restart ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید. نکته مهم: با وجود انجام این کار، برخی از داده‌ها هنوز هم ممکن است باقی بمانند. در این صورت، هنگامی که دستگاه را دوباره راه‌اندازی مجدد کردید، حساب Google را خود را تنظیم نکنید، برنامه دوربین را انتخاب کرده و شروع به ضبط فیلم کنید تا حافظه پر شود. به دنبال آن، گوشی هوشمند را دوباره به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی کنید، همانطور که در بالا توضیح داده شد.
اگرکاربر اپل هستید، موارد بسیار ساده تر می‌شوند. با رفتن به تنظیمات، عمومی، بازنشانی، حذف همه محتویات و تنظیمات، تنظیمات آیفون خود را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردانید. پس از انجام این کار تمام داده‌های شما به خوبی حذف خواهند شد - به علاوه، تنها چند ثانیه طول می‌کشد.

لینک خبر:

https://softyab.com/blog/how-to-make-the-old-smartphone-one-safe-for-sale/

ایسوس

نظر شما چیست؟