گام دیگری در جهت تثبیت اکوسیستم ویندوز
لینوکس SUSE و openSUSE به فروشگاه ویندوز اضافه شدند + لینک دانلود
کاربران ویندوز اینسایدر از این پس می‌توانند SUSE Linux Enterprise Server و openSUSE را از فروشگاه ویندوز استور دریافت کنند.

مایکروسافت پیش‌تر به کاربران پلتفرم ویندوز 10 وعده داده بود که توزیع‌های مختلف لینوکس را به درون فروشگاه ویندوز وارد خواهد کرد. کاربران ویندوز 10 از این پس این توانایی را دارند تا دو توزیع SUSE Linux Enterprise Server و openSUSE را از طریق فروشگاه ویندوز استور دانلود کرده، آن‌ها را نصب کرده و از طریق Windows Subsystem for Linux آن‌ها را اجرا کنند. مایکروسافت گفته است، کاربرانی که جدیدترین بیلد ویندوز را روی سامانه‌های خود نصب کرده‌اند، این توانایی را دارند تا توزیع‌های یاد شده را دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

 اوبونتو و ردهت فدورا هنوز در فروشگاه ویندوز استور قرار نگرفته‌اند. اما این دو توزیع نیز به فروشگاه ویندوز افزوده خواهند شد. مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس بیلد به این موضوع اشاره کرد که با شرکت کوانیکال سازنده اوبونتو در حال تعامل است تا اوبونتو را به فروشگاه ویندوز وارد کند. کوانیکال و مایکروسافت سال گذشته کار روی پروژه‌ای را آغاز کردند تا Bash را به ویندوز وارد کنند. Bash مجموعه‌ای از ابزارهای ویژه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا از طریق Bash بتوانند از ابزار خط فرمان لینوکس در کنار سایر برنامه‌های کاربردی ویندوز استفاده کنند.

مایکروسافت همچنین با توسعه‌دهندگان لینوکس سوزه و لینوکس فدورا در تعامل بوده است تا این دو توزیع را به فروشگاه ویندوز و WSL وارد کنند. کاربران در گذشته می‌توانستند لینوکس openSUSE را از طریق یک پوسته روی WSL اجرا کنند، اما در این زمینه متحمل دردسرهای فراوانی می‌شدند. اما مایکروسافت همراه با به‌روزرسانی کریتورز ویژگی جدیدی را به WSL اضافه کرد تا این فرآیند را ساده‌تر از قبل کند. SUSE Linux Enterprise Server 12 و openSUSE Leap 42 از دیروز روی فروشگاه ویندوز در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار گرفتند. openSUSE Leap 42 یک توزیع پایدار بوده که مناسب کاربران حرفه‌ای و آماتوری است که از کامپیوترهای خانگی یا سرور استفاده می‌کنند.

سوزه در این خصوص گفته است: «جدیدترین نگارش عرضه شده از این توزیع ویژگی‌های جدید و بهبود یافته‌ای را هم در زمینه دسکتاپ و هم در زمینه سرور در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توزیع جدید همراه با بیش از 1000 برنامه کاربردی متن باز در اختیار کاربران قرار دارد. SUSE Linux Enterprise Server  یک سیستم‌عامل ماژولار چند منظوره بوده که قادر است روی تمامی معماری‌های بزرگ ریزپردازنده‌ها اجرا شود. این توزیع برای کارهای حرفه‌ای و مبتنی بر کلاود مناسب است. این توزیع از طیف نامحدودی از ماشین‌های مجازی میهمان روی هر سامانه فیزیکی پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده است تا روی هایپرویزورهای پیش‌رو اجرا شود.»

لینک دانلود openSuSE Leap 42

لینک دانلود SUSE Linux Enterprise Server 12

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟