جایگزین‌هایی برای اسکایپ
بهترین نرم‌افزارهای رایگان برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری
اجازه دهید در این مقاله نه نرم‌افزار کاربردی را به شما معرفی کنیم که همانند اسکایپ قابلیت‌های قدرتمندی در زمینه برقراری ارتباط صوتی و تصویری در اختیار شما قرار می‌دهند. ابزارهایی که همگی آن‌ها به بهترین و حرفه‌ای‌ترین قابلیت‌های چت تجهیز شده و همچنین از حریم شخصی شما به خوبی محافظت می‌کنند.

اسکایپ یکی از بهترین ابزارهایی است که به کاربران تجاری و عادی اجازه می‌دهد به بهترین شکل یک تماس ویدیویی برقرار کنند. ابزاری که در زمینه‌های مختلف منجمله تبلیغات در اختیار کسب‌وکارها قرار دارد. این پلتفرم به شکل عجیبی محبوب بوده و تقریبا هر کاربری در هر نقطه از جهان با آن آشنایی دارد. درست است که اسکایپ یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در این زمینه وجود دارد، اما جایگزین‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد که در برخی موارد عملکردی به مراتب بهتر دارند. ما در این مقاله بهترین گزینه‌هایی که در زمینه برقراری سرویس چت ویدویی در کنار اسکایپ پیش روی شما قرار دارند را معرفی خواهیم کرد. اگر علاقه‌مند هستید که در این زمینه اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شماره یک Google Hangouts

Google Hangouts اولین گزینه ما در این فهرست است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد یک ارتباط متنی یا ویدویی را برقرار کنید. یکپارچه بودن این سرویس با جیمیل باعث شده است کاربران بدون مشکل خاصی بتوانند از آن استفاده کنند. ابزاری که به راحتی از طریق رابط کاربری وب یا از طریق گوشی‌های اندروید و آی‌فون قابل استفاده است. نمایش اعلان در زمان دریافت پیام، ایجاد گروه‌ها، پشتیبانی از قابلیت‌های چندرسانه‌ای، پشتیبانی از اموجی‌های قدرتمند و... از قابلیت‌های شاخص این ابزار هستند.

شماره دو، IMO

گزینه ایده‌آل دیگری که پیش روی شما قرار دارد ایمو است. ایمو ابزاری است که اجازه می‌دهد با دوستان یا افراد مختلف یک تماس صوتی یا تصویری را برقرار کنید. شما می‌توانید یک تماس صوتی یا ویدیویی رایگان را بر مبنای نسل‌های مختلف شبکه‌های ارتباطی یا وای‌فای برقرار کنید. زمانی که دعوت‌نامه‌ای را برای شخصی در ایمو ارسال می‌کنید و او دعوت شما را قبول می‌کند در ادامه می‌توانید یک تماس ویدیویی یا صوتی را برقرار کنید. در این حالت تصویر طرف مقابل به صورت تمام صفحه روی گوشی نشان داده شده و شما نیز به صورت کوچک تصویر خود را مشاهده می‌کنید. اگر یک تماس ویدویی را با مخاطب خود برقرار کرده و او موفق نشود به آن تماس پاسخ دهد، در زمان اتصال به شبکه‌های ارتباطی پیغامی مبنی بر عدم پاسخ‌گویی مشاهده خواهد کرد. ایمو برنامه‌ای است که با کمترین پیچیدگی در دسترس شما قرار دارد.

شماره سه، VSee

Vsee  سومین جایگزین برای اسکایپ بوده که اجازه می‌دهد یک تماس ویدیویی قدرتمند را برقرار کنید. جالب‌ترین ویژگی Vsee در ارتباط با نوع ارسال اطلاعات است. Vsee سعی می‌کند از طریق به‌کارگیری الگوریتم‌های هوشمند کمترین اطلاعات را به گونه‌ای ارسال کند تا طرف مقابل بالاترین کیفیت خروجی را هم به صورتی صورت تصویری و هم ویدویی دریافت کند. این برنامه برای افرادی مناسب است که به‌طور مداوم به برقراری تماس‌های ویدویی از طریق گوشی هوشمند خود نیازمند هستند. همچنین ابزار ایده‌آلی برای برقراری کنفرانس‌های ویدیویی میان افراد در کشورهای مختلف است.

شماره چهار، Cisco WebEX

گزینه بعدی فهرست ما Cisco WebEX است. ابزار فوق اجازه می‌دهد تماس‌های ویدویی را با کیفیت اچ‌دی برقرار کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهد چند صفحه را در یک زمان مشاهده کنید. از قابلیت‌های شاخص دیگر این ابزار به ضبط تماس‌های صوتی و تصویری، یادداشت‌برداری، یادآوری و اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش که اجازه می‌دهد به جای تمام صفحه دسکتاپ، تنها برنامه‌های خاصی را روی صفحه به اشتراک قرار دهید اشاره کرد.

شماره پنج، Jitsi

Jitsi نیز به منظور برقراری ویدیو کنفرانس‌ها، تماس‌های صوتی و تصویری رایگان در اختیار شما قرار دارد. این ابزار که تحت لایسنس LGPL به زبان جاوا نوشته شده است از پروتکل‌های ارتباطی مرسوم همچون IRC، XMPP، OTR و... پشتیبانی می‌کند. از قابلیت‌های کلیدی آن می‌توان به پاسخ‌دهی و ارسال خودکار پیام‌ها، ضبط تماس، چندسکویی بودن، رمزنگذاری تماس‌ها با به‌کارگیری الگوریتم‌های SRTP و ZRTP، انتقال فایل، متن‌باز بودن، سازگاری با WebRTC و.... اشاره کرد.

شماره شش، FaceTime

FaceTime یکی دیگر از جایگزین‌های ایده‌آل برای اسکایپ به منظور برقراری یک چت ویدیویی است. نرم‌افزاری که اولین بار همزمان با عرضه آی‌فون 4 در اختیار کاربران قرار گرفت. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد از طریق وای‌فای یک ارتباط ویدویی با سایر کاربران برقرار کنند. این برنامه به کاربران پلتفرم اپل اجازه می‌دهد از طریق دستگاه‌های مختلف این شرکت با یکدیگر در ارتباط باشند. کیفیت تماس‌های ویدیویی این برنامه در حد اچ‌دی است.

شماره هفت، GoToMeeting

GoToMeeting در ارتباط با تنظیم قرارهای ملاقات به کار گرفته و در عمل انجام خیلی از وظایف را ساده می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار می‌توان به به‌اشتراک‌گذاری صفحه، چت‌روم‌های شخصی، ضبط ملاقات‌ها، اشتراک‌گذاری ملاقات‌ها با افرادی که حاضر نیستند اشاره کرد. نرم‌افزار فوق اجازه می‌دهد با شرکای تجاری و مشتریان خود بر پایه اینترنت قرارملاقات‌های حرفه‌ای را برقرار کنید.

شماره هشت، ooVoo

گزینه دیگری که به جای اسکایپ می‌توانید از آن استفاده کنید ooVoo است. ooVoo را بیشتر به عنوان یک پیام‌رسان باید توصیف کرد. پیام‌رسانی که اجازه می‌دهد ویدیوچت‌های تصویری، تماس‌های تلفنی و یا گفت‌وگوهای متنی را با آن انجام دهید. قابلیت‌های این نرم‌افزار در حد اسکایپ بوده و اجازه می‌دهد یک کنفرانس صوتی تصویری را میان کاربران مختلف برقرار کنید. ارسال فایل‌ها، ضبط و ارسال پیام‌های ویدیویی، برقراری چت متنی با 6 نفر از ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

شماره نه، RingCentral

RingCentral آخرین جایگزین‌ صوتی مناسب برای اسکایپ است که اجازه می‌دهد از تلفن اینترنتی در زمینه تعاملات تجاری نیز استفاده کنید. این برنامه به شیوه خوبی از اطلاعات شما محافظت کرده و امنیت بالایی دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟