قابلیتی برای تمام مرورگرها
 با Firefox Send فایل‌های حجیم خود را با امنیت به دیگران برسانید
شاید همه چیز پیشرفت کرده باشد، اما پیچیدگی‎های مربوط به انتقال فایل‎های حجیم همچنان به قوت خود باقی است. بدترین روش برای ارسال فایل‎های بزرگتر از 1 گیگابایت استفاده از ای‎میل است و استفاده از خدمات ابری مثل دراپ باکس و گوگل درايو نیز می‎تواند با محدودیت فضای ذخيره سازی همراه باشد و شما مجبورید برای فایل‎های خود سطح دسترسی تعریف کنید یا بپذیرید که لینک شما ممکن است به شخص ثالثی منتقل شود. اما یک راهکار سریع و امن برای این مشکل وجود دارد.

1606683296_1_0.gif

آخرین تدبیر شرکت موزيلا که Firefox Send نام دارد تلاش کرده تا با راهکار انتقال یک باره فایل‎های حجیم این مشکل را برطرف کند. تنها کافی است فایل‎های تا حداکثر 2 گیگابایت خود را به رابط تحت وب در فایرفاکس یا کروم بکشید. این فایل بعد از کدگذاری شدن آپلود شده و شما یک لینک به اشتراک گذاری یک بار مصرف را دریافت خواهید کرد. حالا می‎توانید این لینک را به فردی که قصد به اشتراک گذاشتن فایل با او را دارید ارسال کنید. بعد از این که این فایل دانلود شد بلافاصله از سرورهای موزيلا پاک می‎شود و این به معنای آن است که شخص دیگری نمی‎تواند آن را دانلود کند. می‎توان گفت این همان اسنپ چت مربوط به اشتراک فایل است.

خود فایرفاکس از این قابلیت به عنوان یک تدبیر عملی یاد کرده است اما در آزمايشات انجام گرفته نواقصی نیز دیده شده است: آپلود بعضی از فایل‎ها به شکل نامعقولی زمانبر است و حتی در برخی شرایط با خطا مواجه می‎شود. در حالی که انتقال بعضی ديگر از فایل‎ها به سرعت و درست انجام می‎شود. با این وجود همچنان این یک ایده جالب توجه است و ارزش امتحان کردن را دارد.

آپلود و به اشتراک گذاری فایل با Firefox Send

انجام این کار راحت است. ابتدا یک مرورگر پیشرفته را باز کنید. فرقی نمی‎کند فایرفاکس باشد یا کروم، سافاری یا اج مایکروسافت، همگی از این قابلیت پشتیبانی می‎کنند. سپس به آدرس send.firefox.com برويد.

شما می‎توانید برای انتخاب فایل خود روی دکمه آبی رنگ موجود در صفحه کلیک کنید، یا این که فایل خود را از داخل فایل منیجر کامپیوتر به پنجره مرورگر کشیده و رها کنید.

بعد از انجام این کار این سایت فایل شما را تایید و قبل از آپلود به سرورهای فایرفاکس آن را کدگذاری می‎کند.

بر اساس قدرت پردازنده شما فرآیند تایید و کدگذاری ممکن است مدتی طول بکشد و زمان آپلود آن نیز به اندازه فایل و سرعت اینترنت شما بستگی دارد. بعد از اتمام ارسال شما یک لینک را دریافت خواهید کرد.

حالا می‎توانید این لینک را با دوست خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که این فایل را تنها یک بار می‎توان دانلود کرد، بنابراین سعی نکنید این لینک را برای چند نفر ارسال کنید.

در آزمايشات انجام شده مشخص شد که شانس دانلود با استفاده از مرورگر فایرفاکس بیشتر است، اما کروم هم به خوبی کار می‎کند.

بعد از این که فایل دانلود شد دیگر نمی‎توان آن را یک بار دیگر دانلود کرد. این کار هم باعث آزاد شدن فضای سرورهای موزيلا می‎شود و هم شما مطمئن خواهید شد که فایل شما به دست شخص دیگری نخواهد رسید.

شاید چنین راهکاری کامل و ایده‎ال نباشد، اما برای به اشتراک گذاری سریع یک فایل روشی جالب توجه است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟