ردیابی گوشی از راه دور
چگونه می‌توانیم از سرویس ردیابی گوشی هوشمند استفاده کنیم؟
گرفتاری‌های روزمره زندگی در برخی موارد دردسرهایی را به همراه می‌آورد. گم کردن گوشی هوشمند یکی از این مورد است. زمانی که گوشی هوشمند خود را گم می‌کنیم بسیار مضطرب می‌شویم که آخرین بار گوشی خود را کجا قرار داده‌اید. اما برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد. ما در این مقاله سه راهکار ساده‌ای که به شما در پیدا کردن گوشی هوشمند اندرویدی کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم. برای آن‌که بتوانید از سرویس ردیابی گوشی خود در زمان گم یا سرقت شدن استفاده کنید، باید در ابتدا روی گوشی هوشمند خود به حساب کاربری گوگل وارد شده باشید.

1606683296_1_0.gif

چگونه می‌توانیم گوشی اندرویدی را با قابلیت Find My Device پیدا کنیم؟

گوشی‌های اندرویدی همراه با ویژگی قدرتمندی به نام Find My Device در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد مکان گوشی خود را ردیابی کنند. این ویژگی در بخش تنظیمات گوشی قرار داشته و شما نیازی ندارید یک برنامه جانبی را برای دسترسی به این ویژگی دانلود کرده و نصب کنید. اگر به دنبال مکان‌یابی گوشی خود هستید، به یک مرورگر وب برای مکان‌یابی نیاز دارید. توجه داشته باشید که اگر این سرویس روی گوشی شما فعال نباشد، قادر نیستید از آن استفاده کنید.

فعال‌سازی ویژگی Find My Device در تنظیمات اندروید

درست است که این ویژگی به‌طور پیش‌فرض روی همه گوشی‌های اندرویدی قرار دارد، اما اگر این ویژگی روی گوشی شما قرار ندارد از فروشگاه پلی استور Find My Device آنرا دانلود کنید. اما برای فعال‌سازی ویژگی فوق مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول، ابتدا گزینه Settings را لمس کرده و در ادامه به بخش Security بروید.

مرحله دوم، گزینه Lock screen and security را لمس کرده و در ادامه گزینه find  My Mobile را لمس کنید.

مرحله سوم، اطمینان حاصل کنید گزینه‌های Google location service و Send last Location فعال باشد. در صورتی که در نظر دارید گوشی خود را از راه دور از طریق حساب سامسونگ کنترل کنید گزینه Remote controls را فعال کنید.

فعال‌سازی سرویس مکان‌یابی روی گوشی هوشمند

مرحله یک، به منوی Settings رفته و گزینه Google را انتخاب کنید.

مرحله دو، صفحه را به سمت پایین پیمایش کرده و گزینه Location را لمس کنید.

مرحله سوم، اطمینان حاصل کنید این گزینه فعال باشد. در صورت غیر فعال بودن نه تنها برنامه‌های کاربردی قادر نیستند به موقعیت شما دسترسی پیدا کنند، بلکه امکان ردیابی گوشی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

مرحله چهارم وضعیت گزینه Location Method را روی حالت High accuracy قرار دهید.

مرحله چهارم یک مرحله به عقب برگشته و در بخش تنظیمات Location گزینه Google Location History را لمس کنید.در این بخش می‌توانید گزینه Use Location History را انتخاب کنید که البته این گزینه در دسترس کاربران ایرانی نیست.

پیدا کردن گوشی گمشده با استفاده از مرورگر وب و با اتکا بر ویژگی find My Device

مرحله اول، مرورگر خود را باز کرده و به آدرس Android.com/find بروید.

مرحله دوم، اکنون باید با استفاده از آدرس ایمیل به حساب کاربری خود وارد شوید

مرحله سوم، در ابتدای کار گوگل به شما اطلاع می‌دهد که داده‌های مربوط به گوشی شما از سوی سرویس‌ها جمع‌آوری شده و برای گوگل ارسال می‌شود. اگر با این کار مشکلی ندارید دکمه Accept را انتخاب کنید.

مرحله چهارم، اکنون گوگل موقعیت مکانی، نام و مدل گوشی هوشمند و همچنین نام شبکه وای‌فایی که آخرین بار گوشی شما به آن متصل بوده است نشان داده می‌شود.

‌همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، در سمت چپ تصویر چند گزینه وجود دارد. اگر گزینه Play Sound را انتخاب کنید، گوشی شما به مدت پنج دقیقه زنگ می‌زند، حتا اگر دستگاه در وضعیت سایلنت قرار داشته باشد.

گزینه Lock اجازه می‌دهد دستگاه خود را قفل کرده و پیغام یا شماره تلفنی را روی صفحه قفل به نمایش درآورید.

گزینه Erase اجازه می‌دهد تا همه اطلاعات روی گوشی منجمله اطلاعات مربوط به حساب کاربری گوگل را از روی گوشی خود پاک کنید. توجه داشته باشید با انتخاب این گزینه امکان ردیابی وجود ندارد. اما اگر اطلاعات حساسی روی گوشی خود دارید، در زمان گم شدن بهتر است از این گزینه استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم از طریق Google Maps به ردیابی گوشی اندرویدی بپردازیم؟

گوگل مپس یکی از برنامه‌های ضروری اندرویدی است که به هر کاربری کمک می‌کند به ردیابی گوشی گم شده خود بپردازد. برای بهره‌مندی از این راهکار قابلیت فوق باید روی گوشی شما روشن باشد و همچنین به یک شبکه وای‌فای یا سلولی وصل باشد و همچنین سرویس مکان‌یابی نیز روی آن روشن باشد. در ادامه از طریق هر مرورگر وبی قادر هستید با پشت سرگذاشتن مراحل زیر گوشی خود را پیدا کنید.

مرحله یک، ابتدا به برنامه Google Maps رفته و با حساب گوگلی خود به آن وارد شوید.

مرحله دوم، روی منوی سمت چپ کلیک کرده و در پایین پنجره ظاهر شده گزینه Your Timeline را انتخاب کنید.

مرحله سوم، اکنون می‌توانید تاریخ، ماه و سالی که در ارتباط با تاریخچه مکانی گوشی خود بوده و از آن روز گوشی شما گم شده است را وارد کنید.

ردیابی گوشی اندروید از طریق برنامه‌های ثالث

در کنار سرویس گوگل برنامه‌های ثالث دیگری نیز وجود دارند که برای مکان‌یابی گوشی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از جمله این برنامه‌ها به Where’s My Droid، Cerberbus anti theft و Prey Anti Theft می‌توان اشاره کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟