Voyager و Earth View هدایای جدید گوگل
10 سالگی گوگل ارث و قابلیت‎های جديد
یکی از قوی‌ترین و جالب توجه‎ترین امکانات ابرشرکت گوگل که برای سرگرمی‎ و گذراندن اوقات فراغت هم که شده بد نیست سری به آن بزنید، گوگل ارث (Google Earth) نام دارد. حالا این سرویس 10 سالگی خود را جشن می‎گیرد. به مناسبت این جشن تولد هم گوگل چند قابلیت جدید را به آن اضافه کرده است.

1606683296_1_0.gif

اولین قابلیت Voyager نام دارد، یک سرویس نظارتی که بهترین و جالب توجه‎ترین محتوای موجود در گوگل ارث را در یک جا جمع‌آوری و به نمایش می‎گذارد. این قابلیت یک روش جدید و کاربرپسند برای گشت‌وگذار دور دنیا از پشت میز شما است.

قابلیت بعدی Earth View است که به عنوان یکی از پروژه‎های 20 درصدی گوگل کار خود را آغاز کرده است. این قابلیت که شما از طریق این آدرس می‎توانید آن را امتحان کنید، بعضی از جذاب‎ترین مناظر موجود در زمین که توسط ماهواره جمع آوری شده را در مجموعه‎ای با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‎دهد. این مجموعه واقعا بی‌نظير بوده و بسیار مناسبت انتخاب به عنوان تصاویر پس‌زمینه دسكتاپ کامپیوتر شما است.

با نگاه به گذشته، گوگل ارث در سال 2005 معرفی شد و در ابتدا مسیرهای روی نقشه را به شکل تعاملی برای نمایش مکان‎های دور افتاده زمین که به وسیله ماهواره جمع‌آوری می‌شد را ارائه می‎کرد. اگرچه گذشت ده سال از عمر برای انسان چندان زیاد نیست، اما برای یک نرم‌افزار رسیدن به یک دهه نقطه عطفی برای آن محسوب می‎شود. از زمان معرفی این سرویس در گوگل، چه به عنوان یک ابزار کمک آموزشی و چه به عنوان یک وسیله تفریحی برای کشف عجایب دنیا، میلیون‎ها بار از آن استفاده شده است.

قبل و بعد از طوفان کاترینا (منبع: گوگل)

علاوه بر این، این پروژه مزایای خود را بیش از آنکه به عنوان یک نظاره‎گر آسمانی مطرح باشد با به تصویر کشیدن تاثیرات آنی بلایای طبیعی مثل طوفان کاترینا توانایی‎های خود را به اثبات رسانده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟