وسیله‌ای عالی برای تحت‌نظر داشتن افراد مسن از راه دور
با وِلبی به‌صورت بی‌سیم علائم حیاتی بدن را مانیتور کنید
"وِلبی"، ایده‌ای که بیشتر شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است. در حقیقت، "ولبی" یک جعبه کوچک سیاه رنگ است که علائم حیاتی افراد حاضر در یک مکان را مانیتور می‌کند. این جعبه از امواج رادیویی برای بررسی از راه دور ضربان قلب و تنفس استفاده می‌کند.

1606683296_1_0.gif

"وِلبی" از امواج رادیویی برای بررسی از راه دور ضربان قلب و تنفس استفاده می‌کند. سپس، این اطلاعات روی یک سرور کلاود آپلود شده و خانواده فرد بیمار و پرشکان می‌توانند از راه دور فرد موردنظر را مانیتور کنند.

مطلب پیشنهادی

این حس‌گر اطلاعات حیاتی را از درون عرق انسان استخراج می‌کند

هدف اصلی از طراحی این وسیله تحت‌نظر داشتن سلامت افراد مسن و سال‌خورده است. استارت‌آپ "وی-سِنس" (V-Sense) توسط مهندسان و مدیر پروژه‌های اسبق ناسا راه‌اندازی شده و از فناوری این آژانس فضایی برای بررسی علائم حیاتی از یک فاصله زیاد استفاده می‌کند. در این روش، هیچ‌گونه تماس فیزیکی یا سیم‌ها و کابل‌های متصل به بدن هدف وجود ندارد.

فناوری که در زیرساخت این روش به‌کار رفته به‌منظور شناسایی قربانیان حوادث طبیعی از طریق مکان‌یابی منابع ایجاد تپش قلب در انبوهی از آوار توسعه داده شده است. ولبی از رادیوی کم مصرف برای مانیتور افراد استفاده می‌کند. نمونه ساخته شده فعلی قادر به مانیتور ضربان قلب، نرخ تنفس و متغیر ضربان قلب است.

همان‌طور که گفته شد فناوری زیرساخت این گجت FINDER نامیده می‌شود و به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند ضربان قلب انسان را از فاصله 9 متری در زیر ده‌ها تن‌ آوار و خرابه، 6 متری زیر بتن سخت و یا یک فاصله 30 متری در فضای باز شناسایی کند. حالا قرار است از این سیستم برای مصارف خانگی استفاده شود.

ولبی در بین تمام ردیاب‌های علائم حیاتی منحصربه‌فرد است زیرا نیاز به پوشیدن هیچ چیزی ندارد و به‌صورت مداوم اتاق را از طریق رادار مانیتور می‌کند. زمانی‌که امواج رادیویی به‌بدن فرد برخورد می‌کند با توجه به نوع حالت بدن منعکس می‌شود و با هر نفس یا ضربان قلب به یک سمت می‌رود. از آن‌جایی که واکنش بدن نسبت به هر نفس نسبت به ضربان قلب بیشتر است، سیستم به‌راحتی قادر به جداسازی اطلاعات به‌دست آمده است. اطلاعات توسط دستگاه جمع‌آوری می‌شود و یک الگوریتم در هر 30 ثانیه نرخ ضربان قلب و تنفس را پردازش می‌کند و آن‌را به سمت کلاود ارسال می‌کند. افراد خانواده یا پزشک معالج وی با باز کردن اپ ولبی روی اسمارت‌فون می‌توانند از وضعیت سلامتی عزیزان‌شان مطلع شوند. قیمت این گجت 300 دلار اعلام شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟