نگهبانی که قول داده سر شیفت چرت نزند
کشاورزان برای محافظت از قلمرو خود از روبات استفاده می‎کنند.
مراقب باشید، زیرا این احتمال وجود دارد که اگر سعی کنید روی یک مزرعه حفاظت شده قدم بگذارید ممکن است با ناوگان وسیعی از وسایل نقلیه بدون سرنشین امنیتی روبرو شوید كه شما را تعقیب می‎کنند.

1606683296_1_0.gif

در ماه می‎، مزرعه حفاظت شده Canndescent  در کالیفرنیای جنوبی یک وسیله نقلیه بدون سرنشین را برای نگهبانی و مراقبت از محصولی که برای مصارف پزشکی ارسال می‎شوند مستقر کرد. این خودروی بدون سرنشین که INTELLOS نام دارد توسط بخش فناوری شرکت Sharp ساخته شده است و می‎توان از آن به عنوان یک وسیله حفاظت محیطی و گشت‎های معمولی برای برخورد با ورود مهاجمین و جلوگیری از آسیب رساندن افراد استفاده کرد.

تابحال دست کم از چهار روبات امنیتی دیگر ساخته شده توسط Sharp در سایر مزرعه‎های حفاظت شده استفاده شده است.

به غیر از جلوگیری از مجروح شدن نگهبانان انسانی، روبات هوشمند INTELLOS می‎تواند بسیار هوشیارتر از کسی که در طول شیفت شب از مزرعه مراقب می‎کند عمل کند. مدیر عامل Hardcar Security در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: «در نگهبانی شیفت شب، نگهبان برای بیدار ماندن از بازی‎های کامپیوتری استفاده می‎کند و وقت خود را در شبکه‎های اجتماعی سپری می‎کند. این کار با خطاهای انسانی همراه است.» او همچنین اشاره می‎کند که ترجيح می‎دهد حتی با وجود قیمت 300 هزار دلاری INTELLOS باز هم به جای استخدام یک نگهبان انسان از روبات استفاده کند.

این روبات محافظ از دوربين‎های با کیفیتی برخوردار است که می‎تواند از محیط فیلمبرداری کرده و همزمان به صورت کاملا امن تصاویر را استریم کند. در صورت بروز نقص امنیتی این روبات می‎تواند با صاحب مزرعه تماس گرفته و یک ارتباط دو طرفه را برقرار کند. در همین بین می‎تواند در حال آژیر کشیدن مزاحمان را نیز تعقیب کند. در آینده ممکن است INTELLOS به اسپری فلفل نیز مجهز شود.

با تمام این اوصاف به دلیل محدودیت‎های باتری و بروز خطای احتمالی سیستم روی یک ماشين، به نظر نمی‎رسد به این زودی ماشین بتواند به طور کامل جایگزین محافظان امنیتی انسان شود. روبات‎هایی مثل INTELLOS باید بتوانند بیشتر از اینها توانایی خود برای محافظت از اموال ما را ثابت کنند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟