احتمال وضع قوانین جدید برای حل مشکل ترافیکی خودروهای بدون راننده
خودروهای زامبی برای گشت‌زنی در خیابان‌ها مالیات پرداخت می‌کنند
خودروها در آینده زمان بسیار کمی را در پارکینگ‌ها تلف می‌کنند. مالکان خودروها می‌توانند آن‌‌ها را به هواخوری و گردش در خیابان‌های اطراف یا دنبال مأموریت‌های خانوادگی بفرستند یا حتی آن‌‌ها را به سرویس‌های اشترک‌گذاری خودرو اجاره دهند تا در نهایت از پرداخت هزینه‌های پارکینگ خلاص شوند.

اما این روش یک بعد منفی دارد و آن‌هم افزایش گره‌های ترافیکی است. سناتور «جیسون لوییس»؛ سناتور ایالت ماساچوست با اشاره به این موضوع لایحه‌ای را به مجلس سنا فرستاده که هدف آن برطرف کردن مشکل رو به‌رشد خودروهای "زامبی" است. بر اساس این طرح خودروهای بدون راننده بابت هر 1.6 کیلومتری که طی می‌کنند موظف به پرداخت 2.5 سنت مالیات هستند.

مطلب پیشنهادی

ویدیو: همکاری هیوندای با دستیار گوگل رانندگی را دلپذیر می‌کند

طبق ادعای لوییس؛ این مالیات جدید باعث می‌شود تا صاحبان خودروهای خودران قبل از فرستادن خودروها به گشت‌زنی خوب فکر کنند. از طرف دیگر؛ ایالت ماساچوست راهی برای جبران کاهش مالیات بنزین و گازوئیل پیدا می‌کند.

علاوه بر این؛ طبق این لایحه تمام خودروهای خودران باید به‌طور کامل الکتریکی شوند.

لوییس اضافه می‌کند که این مالیات در شرایط مختلف متفاوت است؛ به‌عنوان مثال حالت‌هایی مانند این‌که خودروی خودران سرنشین داشته باشد؛ یا این‌که میزان ترافیک محل چه اندازه باشد یا این‌که شرایط پارکینگ به چه شکل باشد، فرق می‌کند.

مخالفان این طرح می‌گویند که با اجرای این قانون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و فناوری ترجیح می‌دهند برنامه‌های خود را در جاهایی دور از ماساچوست دنبال کنند. با گسترش روزافزون فناوری؛ شرکت‌های خودروساز تصمیم دارند تا طی چند سال آینده سرویس‌های اشترک سفر با خودران‌ها را راه‌اندازی کنند.

هم‌چنین برخی عقیده دارند اجرای مالیات بر روی خودروهای الکتریکی روند حرکت به سمت وسایل نقلیه عاری از گازهای آلاینده را کند می‌کند چون برخی فواید هزینه‌ای مربوط به خرید خودروی الکتریکی از بین می‌رود.

مطلب پیشنهادی

سفر به قلب مرکز تحقیقات مرسدس بنز + عکس
نگاهی به ابداعات و نوآوری‌های عجیب مرسدس برای آینده

مورد دیگری که در این لایحه از آن صحبت شده؛ امنیت سایبری است. لوییس می‌گوید هکرها نباید امکان ردیابی خودروی بدون راننده و تحت کنترل گرفتن آن را داشته باشند. اما بخش خودروی بدون راننده شرکت گوگل به‌نام Waymo از همین حالا تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این لایحه آغاز کرده است.

صنعت خودروهای بدون راننده هنوز خیلی جوان است؛ به‌همین دلیل قوانین این‌چنینی درطول زمان تغییر خواهند کرد چون بازار راه‌های تعامل با مشتری را یاد خواهد گرفت. از همین رو؛ شرکت‌هایی مانند فورد؛ تسلا و جنرال موتورز با تغییر برنامه‌های خود تصمیم دارند روی مدل‌های خدماتی اجاره یا اشتراک سفر کار کنند و چندان تمایلی به سرمایه‌گذاری روی بخش خرید و مالکیت آن‌‌ها توسط مشتریان ندارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟