اسنپدراگون 835 از پردازنده 8 هسته‌ای بهره می‌برد!
کوالکام جزئیات کامل تراشه اسنپدراگون 835 را منتشر شد
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شرکت کوالکام در جریان نمایشگاه CES 2017 جزئیات دقیق سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 835 را منتشر کرد. این تراشه در حال حاضر پرچمدار سری تراشه‌های کوالکام محسوب می‌شود و بدون تردید گوشی‌های برتر سال 2017 از آن بهره‌مند می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید.

پیش‌بینی می‌شد که شرکت کوالکام در جریان نمایشگاه CES 2017 از تراشه اسنپدراگون 835 رونمایی کند. حال این امر به وقوع پیوسته است و کمپانی کوالکام جزئیات دقیق تراشه اسنپدراگون 835 را در ارائه کرده است.

مطلب پیشنهادی

پردازنده‌های نسل هفتم دسکتاپ و لپ‌تاپ اینتل به‌صورت رسمی معرفی شدند

اولین موضوع جالب مربوط به بهره‌مندی تراشه اسنپدراگون 835 از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای می‌شود. حتما می‌دانید که پس از مشکلات ایجاد شده برای تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 810 در سال 2014، شرکت کوالکام تراشه اسنپدراگون 820 را با تجهیز به پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای روانه بازار کرد. اما حال کوالکام کابوس تراشه اسنپدراگون 810 را به دست فراموشی سپرده و بار دیگر تراشه اسنپدراگون 835 را به پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تولید می‌کند.

هسته‌های پردازشگر استفاده شده در سیستم روی چیپ اسنپدراگون 835 هسته‌های کایرو (Kyro) هستند. چهار هسته پردازنده مرکزی آن فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی دارند و چهار هسته دیگر آن فرکانس کاری 2.45 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. بنابراین به این صورت هشت هسته‌ پردازشگر تراشه اسنپدراگون 835 در دو خوشه یا دسته مختلف طبقه‌بندی خواهند شد و در وضعیت‌های مختلف وارد عمل می‌شوند. پردازنده گرافیکی که در تراشه اسنپدراگون 835 به‌کاررفته، پردازنده آدرنو 540 (Adreno 540) است. این تراشه از OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0، Vulkan و DX12 پشتیبانی می‌کند.

تراشه اسنپدراگون 835 طی لیتوگرافی 10 نانومتری تولید شده است و از نظر ابعاد یک تراشه بسیار کوچک است. همچنین بهره‌مندی این تراشه از فرآیند تولید 10 نانومتری منجر شده که بهره‌وری بیشتری نسبت به سایر تراشه‌های پیشین داشته باشد. سیستم روی چیپ اسنپدراگون 835 به مودم اسنپدراگون LET X16 مجهز است که از قابلیت اتصال LTR Cat 16 پشتیبانی می‌کند. بنابراین سرعت رد و بدل اطلاعات آن به مرز یک گیگابیت در هر ثانیه می‌رسد. تراشه اسنپدراگون 835 همچنین از تکنولوژی MU-MIMO2x2  هم بهره می‌برد که به موجب آن در حین برقراری اتصال وای فای و استفاده از آن، میزان مصرف انرژی دستگاه تا 60 درصد تقلیل می‌یابد که امر بسیار جالب توجهی خواهد بود و تاثیر به سزایی در بازده دستگاه‌های تجهیز شده که سیستم روی چیپ اسنپدراگون 835 می‌گذارد. ضمنا تراشه اسنپدراگون 835 از بلوتوث نسخه 5 هم بهره‌مند است.

سیستم روی چیپ اسنپدراگون 835 می‌تواند از یک دوربین واحد اصلی 23 مگاپیکسلی یا دو دوربین 16 مگاپیکسلی پشتیبانی کند. این تراشه از فناوری فوکوس اتوماتیک هایبرید 14 بیت (14bit Hybrid Auto Focus) هم پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی همچون قابلیت Qualcomm iSight هم در این تراشه ارائه می‌شوند. اسنپدراگون 835 قادر به پشتیبانی از محتوای 4K و آنالیز ویدئوهای این چنینی با نرخ فرمی 30 فریم در هر ثانیه خواهد بود و می‌تواند همان ویدئوها را با نرخ فریمی 60 فریم در هر ثانیه پخش کند. جای تعجبی ندارد که تراشه اسنپدراگون 835 از نسخه 4 قابلیت شارژ سریع کوالکام یا همان Qualcomm Quick Charge 4.0 هم پشتیبانی به عمل آورد.

شرکت کوالکام اشاره کرده که نسخه 4.0 قابلیت شارژ سریع تراشه اسنپدراگون 835 نسبت به نسخه 3 این تکنولوژی 20 درصد سرعت عملکرد بیشتری دارد. تراشه اسنپدراگون 835 نسبت به تراشه اسنپدراگون 820 تا 35 درصد کوچک‌تر بوده و 25 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. بدون تردید به زودی شاهد به‌کارگیری این تراشه در پرچمداران سال 2017 خواهیم بود.

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟