همکاری مایکروسافت و شیائومی برای سهم‌خواهی بیشتر در بازار
از این پس می‌توانید آندروید را پاک و ویندوزفون 10 نصب کنید!
مایکروسافت روی خانواده ویندوز 10 حساب زیادی باز کرده است. از ابتدای معرفی و عرضه ویندوز 10، مایکروسافت اعلام کرد در نظر دارد سیستم‌عاملی را در اختیار کاربران قرار دهد که توانایی اجرا روی پلتفرم‌های مختلف را داشته باشد. اما مایکروسافت برای آن‌که بتواند سهم ویندوزفون را در بازارهای جهانی افزایش دهد، در نظر دارد راهکار جایگزین کردن آندروید با ویندوزفون را در اختیار کاربران قرار دهد. برای این منظور شرکت شیائومی را که این روزها در چین بسیار پر طرفدار است، به عنوان همکار خود در این پروژه انتخاب کرده است. محصولات تولیدی این شرکت چینی به شدت نزد مصرف‌کنندگان چینی محبوب هستند.

1606683296_1_0.gif

 یک سال پیش سهم ویندوز فون در بازار تلفن‌های همراه بسیار پایین بود به طوری که امیدی به ادامه حیات گوشی‌های هوشمند ویندوزفون نبود. اما مایکروسافت با تلاشی مضاعف نوآوری دیگری را از خود نشان داد و پیش‌بینی‌ها را دست‌خوش تغییراتی کرد. در کنفرانس جامعه مهندسان سخت‌افزار WinHec که در چین برگزار شد، تری مایرسن، مدیر گروه ویندوز در مورد یک سری از ویژگی‌های ویندوز 10 که آن‌را به سیستم‌عاملی یکپارچه تبدیل کرده است، به جامعه جهانی اطلاع‌رسانی کرد. تری مایرسن در این کنفرانس با اشاره به این‌که ساختار ویندوز 10 به گونه‌ای طراحی شده است که به طراحان توانایی برنامه‌نویسی، برنامه‌هایی را خواهد داد که دستگاه‌های مختلف توانایی میزبانی آن‌ها را داشته باشند، به طور غیرمستقیم اشاره‌ای به  آندروید داشت. اما شبیه به بسیاری از رویداهای دیگر انتهای این کنفرانس با یک خبر مهم همراه بود. مایکروسافت در این گردهمایی به همکاری دو جانبه‌ای که میان مایکروسافت و شیائومی به وقوع خواهد پیوست، اشاره کرد. شیائومی سازنده گوشی‌های محبوب در چین این روزها نگرانی‌‌های زیادی را برای شرکت‌های بزرگی همچون گوگل به وجود آورده است. رشد بسیار سریع این شرکت در چهار سال و تصمیماتی که برای حذف برنامه‌های گوگل دارد، چالش‌های جدید گوگل هستند. حال مایکروسافت درست در نقطه مقابل قصد دارد تا با کمک شیائومی ویندوزفون را گسترش دهد. این شرکت چینی به تنهایی توانست فروش گوشی‌های سامسونگ را در چین به شدت کاهش دهد. مایرسن در کنفرانس WinHec اعلام کرد، یک گروه از مالکان Xiaomi M4 این شانس را خواهد داشت تا Windows 10 ROM جدید را روی دستگاه‌های آندرویدی خود امتحان کنند.

مایکروسافت در حال آماده‌سازی نسخه‌ای از ویندوزفون 10 است که توانایی اجرا روی دستگاه‌های آندرویدی را داشته باشد. این نسخه ویژه سازگار با سخت‌افزار آندروید کار خواهد کرد. البته این یک نسخه شبیه‌سازی شده یا یک منوی بوت دوگانه نیست، بلکه یک جایگزین واقعی برای سیستم‌عامل آندروید است. به همین دلیل است که این‌کار مایکروسافت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و به اعتقاد برخی آینده روشنی را برای ویندوزفون به همراه خواهد داشت. ایده‌ای که مایکروسافت با استفاد از آن سعی در متقاعد کردن سازندگان ( که خیلی از آن‌ها شرکای مایکروسافت بوده اما دستگاه‌هایی به غیر از ویندوز تولید می‌کنند) به تغییر سیاست‌های خود و ساخت گوشی‌هایی که بالفعل از ویندوزفون استفاده می‌کنند و به طور مستقیم در دست مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند دارد. بر همین اساس، مایکروسافت Windows 10 ROM را برای گوشی‌های آندرویدی طراحی کرده و خواهد کرد، به طوری که شما به راحتی به‌توانید به سمت آن حرکت کنید بدون آن‌که نیاز به هیچ تغییر اکوسیستمی وجود داشته باشد. رشد انفجاری شیائومی به شدت بر مبنای آندروید قرار دارد. با این حال، به نظر می‌رسد شیائومی در پذیرش انتخاب‌های دیگر انعطاف‌پذیری خاصی از خود نشان داده است. بر اساس توافقی که میان مایکروسافت و شیائومی انجام گرفت، یک گروه از کاربران Mi 4 انتخاب شدند. این گروه شانس آزمایش ویندوز 10 را روی گوشی‌های آندروید داشتند و نتیجه تجربیات خود را به مایکروسافت اعلام کردند. در ویدویی که به تازگی در یک وبلاگ ایتالیایی به نمایش درآمد، این تجربه کاربری نشان داده شده است. هر چند این یک نسخه بتا از سیستم‌عامل فون 10 به ‌شمار می‌رود، اما به طور کامل توانسته است جایگزین آندروید روی  Xiaomi Mi 4 شود، اما برای آن‌که به تواند به صورت روان کار کند هنوز نیاز به یکسری اصلاحات دارد. ویندوزفون در مقایسه با سیستم‌عامل‌های دیگر یک اشکال بزرگ دارد، تعداد برنامه‌های این سیستم‌عامل در مقایسه با رقبا بسیار کم است، بر همین اساس، مایکروسافت در حال پیدا کردن راهی است تا برنامه‌های آندروید را بتوان روی ویندوزفون اجرا کرد. بر اساس گزارش نیووین مایکروسافت در حال آزمایش گزینه‌هایی است که برای این منظور وجود دارد، البته این شرکت موفق شده است یکسری از این برنامه‌‌ها را روی ویندوزفون 10 اجرا کند.

هنوز به درستی مشخص نیست شیائومی از این انتخاب خود به دنبال پول یا حسن‌نیت است، اما اعلام کرده است برنامه‌ای برای ساخت گوشی‌های هوشمند ویندوزی ندارد، اما امکان جایگزین کردن سیستم‌عامل آندروید با ویندوزفون را به کاربران خود ارائه می‌دهد. از این رو رام‌های ویندوز 10 را برای گوشی‌های هوشمند M4 عرضه خواهد کرد. مایکروسافت با توجه به این‌که مصرف‌کنندگان چینی همیشه تمایل به نصب رام‌های سفارشی روی دستگاه‌‌های خود دارند، چین را برای این منظور انتخاب کرده است. شیائومی نشان داده که به  گوگل وفادار نیست، هر چند از سیستم‌عامل آندروید این شرکت استفاده می‌کند. در خصوص تصمیم اخیر خود نیز اعلام کرده است، این تصمیم با هدف ارائه انتخاب‌های بیشتر برای کاربران گرفته شده است. هر زمان شیائومی تصمیم به قطع همکاری با مایکروسافت بگیرد باز هم برگ برنده خود آندروید را دارد و با استفاده از این سیستم‌عامل توانایی تسخیر بازارهای جهانی را خواهد داشت.

 مایکروسافت با این‌کار از واکنش کاربران آندروید نیز با خبر می‌شود و در ادامه خواهد دانست که با چه چالش‌هایی روبه رو خواهد شد و چگونه می‌تواند مردم را برای سوییچ کردن به سمت ویندوزفون سوق دهد. فرآیند سوییچ کردن به سیستم‌عامل، آن هم به ساده‌ترین شکل ممکن یک نقطه شروع خوب به حساب می‌آید و اگر Windows 10 ROM همچنان رایگان باشد، مردم ممکن است سعی کنند تا آن‌را تجربه کنند. این خود یک امتیاز مثبت برای مایکروسافت محسوب می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟