خداحافظی با فلش
گوگل فرآیند تبدیل خودکار تبلیغات فلش به HTML5 را آغاز کرد
گوگل تصمیم دارد سیستم تبلیغاتی خود را بر مبنای HTML5 قرار دهد. برای این منظور تصمیم گرفته است تا به طور کامل فلش را از محتوای سیستم خود حذف کرده و از ویژگی‌های HTML5 در زمینه تبلیغات استفاده کند.

1606683296_1_0.gif

فلش همچون گذشته به حیات گسترده خود ادامه می‌‌دهد که بیشتر به خاطر قدمت آن است. حتی اگر دستگاه‌های تلفن‌همراه از آن پشتیبانی نکنند، باز هم با اقبال عمومی روبروست و ممکن است تبلیغاتی را مشاهده کنید که با فلش ساخته شده‌اند. اما گوگل قصد دارد این وضعیت را روی شبکه تبلیغاتی خود که اغلب بر پایه فلش کار می‌کند با تبدیل خودکار فلش به HTML5 تغییر دهد. گوگل از تاریخ 24 فوریه به‌طور خودکار تبلیغات فلش را به HTML5 تبدیل می‌کند. نتیجه این فرآیند، کار تبلیغ‌دهندگان را ساده می‌کند، به دلیل این‌که کاربرانی که در شبکه نمایش گوگل قرار دارند دیگر نیازی به استفاده از دستگاه یا مرورگری که فلش را پشتیبانی کند نخواهند داشت و تبلیغات را می‌توانند به‌صورت مستقیم مشاهده کنند. سال گذشته گوگل به تبلیغ‌دهندگان پیشنهاد کرد که از فایل‌های فلش خود در قالب HTML5 نسخه پشتیبان تهیه کنند. این انتخاب به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد که تبلیغات روی دستگاه‌هایی که از فلش پشتیبانی نمی‌کنند نشان داده شود. اما گوگل از این پس، کار تبدیل همه تبلیغات فلشی که از قبل موجود بوده یا جدید هستد و روی GDN (سرنام Google Display Network) و DoubleClick Network قرار دارند، را به‌طور خودکار انجام می‌دهد. در ابتدا، تبلیغ‌دهندگان ممکن است بعد از تبدیل تبلیغات به HTML5 بازخوردهای زیادی روی تبلیغات خود دریافت نکنند، اما گوگل در حال کار روی ساخت سیستمی است که وضعیت تبدیلات فلش را نشان دهد. وجود چنین سیستمی ضروری است به دلیل آن‌که همه تبلیغات بر مبنای HTML5 کار نخواهند کرد، بنابراین هنوز هم تبلیغات فلش برای مدت زمانی مشاهده خواهند شد. 

اما به ماه سپتامبر بازگردیم، زمانی‌که گوگل پیشنهاد پشتیبان‌گیری HTML5 را زمانی که دیگر از فلش پشتیبانی نخواهد شد ارائه کرد. ابزارهای تبدیل "فلش به HTML5" برای شبکه نمایش گوگل و DoubleClick Campaign Manager یک نسخه HTML5 از یک تبلیغ فلش را ایجاد می‌کنند که در آن یک نمایش واقعی از یک تبلیغ به جای نشان دادن یک تصویر پشتیبان ایستا نشان داده می‌شود.

اکنون گوگل، به‌طور خودکار به مبارزه با فلش برخواسته است و تبلیغات موجود و جدید فلش را به HTML5 تبدیل می‌کند. همه تبلیغ‌دهندگان باید تبلیغات خود را از طریق AdWords  و Adwords Editor یا ابزارهای ثالث که با پلت‌فرم گوگل سازگار باشند؛ آپلود کنند. اما Google AdWords چیست؟ سرویس تبلیغی متعلق به گوگل است که بر اساس کلمات کلیدی کار کرده و به ازای کلیک‌هایی که روی کلمات کلیدی انجام می‌شود نتایج را در قالب جستجوها نشان می‌دهد. به عبارت ساده‌تر این تبلیغات برای افرادی نشان داده می‌شود که به دنبال محصولات شما هستند.

AdWords Editor یک برنامه‌ کاربردی رایگان، قابل دانلود ارائه شده از طرف گوگل بوده که برای مدیریت روی مجموعه گسترده‌ای از حساب‌های AdWords مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این ابزار ویرایش گسترده تغییرات به سرعت انجام می‌شود، وارد یا خارج کردن فایل‌ها برای به اشتراک‌گذاری پیشنهادات یا اعمال تغییرات روی یک حساب‌ صورت می‌گیرد، مشاهده وضعیت آماری همه کمپین‌ها و زیرکمپین‌ها امکان‌پذیر می‌شود، کپی یا انتقال عناصر میان گروه‌های تبلیغی و کمپین‌ها ساده می‌شود، کار کردن حتی زمانی که در حالت آفلاین قرار دارید،از ویژگی‌های AdWords Editor به شمار می‌روند.

در صفحه پشتیبانی که در رابطه با تبلیغات تصویری وجود دارد، گوگل درباره محدودیت‌های موجود این‌گونه توضیح می‌دهد که "چگونه باید درباره اجرای یک تبلیغ فلش در قالب یک تبلیغ HTML5 تصمیم‌گیری کنید." گوگل دراین باره می‌گوید:«همه تبلیغات فلش به HTML5 تبدیل نمی‌شوند. ابزار Swifft م (Google Swiffy یک نرم‌افزار تحت وب است که برای تبدیل فایل‌های فلش SWF به HTML5 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه علاوه بر فایل‌های فلش از فایل‌های اکشن اسکرپیت 2 و 3 نیز پشتیبانی می‌کند. بیشتر مرورگرهای امروزی از Swiffy پشتیبانی می‌کنند.) برای مشاهده این‌که آیا تبلیغ فلش به HTML5 تبدیل خواهد شد یا خیر به شما کمک می‌کند. اگر این ابزار توانایی تبدیل تبلیغ را داشته باشد، بنابراین تبلیغ شما زمانی‌که آن را به AdWords آپلود کنید، به طور خودکار تبدیل خواهد شد.» «در آینده، برای همه تبلیغات فلشی که تبدیل شده‌اند اطلاع رسانی خواهد شد. ما انتظار داریم که این‌ کار در اواخر سال 2015  میلادی رخ دهد.»

به عبارت دیگر، گوگل به آرامی کار تبدیل همه تبلیغات فلش به HTML5 را در هر مکانی که امکان آن وجود داشته باشد آغاز کرده است. در نهایت گوگل انتظار دارد به نقطه‌ای برسد که بیشتر تبلیغات به شکل HTML5 قابل دریافت باشند. اما روند سوییچ کردن از فلش به HTML5 برای گوگل یک پروسه طولانی و زمان‌بر خواهد بود. به طور نمونه، در ژانویه 2010 گوگل که مالک یوتیوب به شمار می‌رود، اعلام کرد نسخه آزمایشی از پخش‌کننده ویدویی HTML5 را آماده کرده است. ماه گذشته ( پنج سال بعد از درج این خبر) یوتیوب سرانجام فلش را به طور پیش‌فرض با HTML5 جایگزین کرد.

روی شبکه نمایش گوگل، شاید در آینده HTML5 به طور همگانی مورد استفاده قرار گیرد، اما در حال حاضر به صورت محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟