قرار است iOS 9.3 مراقب چشمان شما باشد
نسخه جدید iOS خواندن در شب را برای چشمان ساده‌تر می‌کند
شب‌زنده‌داران عزیز توجه کنند: اپل قرار است به زودی کاری کند که شما در شب راحت‎تر از دستگاه‎های خود استفاده کنید. نسخه به‎روزرسانی شده iOS 9.3 که قرار است به زودی منتشر شود، شامل یک قابلیت جدید به نام Night Shift خواهد بود که رنگ‎های حاصل از نور ساطع شده از نمایشگر آی‎فون یا آی‎پد شما را بر اساس ساعات شبانه‌روز تغییر می‎دهد.

1606683296_1_0.gif

طبق گفته اپل، این قابلیت از موقعیت مکانی و ساعت فعلی شما روی آی‎فون یا آی‎پد استفاده می‎کند تا زمان غروب خورشید را تشخیص داده و به طور خودکار رنگ‎های موجود در صفحه نمایش شما را به طیف نورانی گرم‎تر تغییر دهد. ایده این کار بسیار شبیه به نرم‌افزار معروف  f.lux است که نور مانیتور شما را بر اساس ساعات شبانه روز تنظیم می‎کند. وقتی آسمان شروع به تاریک شدن می‎کند، این برنامه به تدریج رنگ‎ها را گرم‎تر می‎کند تا خسته شدن چشم را کمتر کند. بر اساس گفته این شركت، این نرم‌افزار بیشتر از 15 میلیون بار دانلود شده است.

علی‎رغم محبوبیت این نرم‌افزار، این شركت قادر نبوده است که یک نسخه رسمی‎ از اپلیکیشن iOS از آن را منتشر کند، زیرا اپل به توسعه دهندگان اجازه نمی‎دهد به چنین تنظیماتی روی آی‎فون دسترسی داشته باشند (البته یک اپلیکیشن برای تلفن‎هایی که جیلبرک شده باشند وجود دارد). این شركت سال گذشته به طور مختصر راه حلی را برای این محدودیت پیدا کرده بود که شامل یک نسخه از اپلیکیشنی بود که کاربران تلفن‎های جیلبرک نشده هم می‎توانستند آن را خارج از اپ استور دانلود کنند.

بلافاصله بعد از انتشار این اپلیکیشن، اپل دستور حذف فایل قابل دانلود از سرورهای f.lux را صادر کرد و گفت که این شركت موافق نامه برنامه توسعه دهندگان اپل را نقض کرده است.  

مطالعات نشان می‎دهد که استفاده از تلفن هوشمند، تبلت یا هر دستگاه دیگری که از صفحه نمایش درخشان استفاده می‎کند، قبل از خواب می‎تواند روی خواب تاثیر داشته باشد. اما تغییر نوع رنگ نمایشگر شما از یک نور تند متمایل به آبی به یک رنگ گرم‎تر می‎تواند نگاه کردن به صفحه نمایش در شب هنگام را برای چشمان شما راحت‎تر کند.

این نسخه به‎روزرسانی شده در حال حاضر تنها در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است، بنابراین به احتمال زیاد حداقل چند هفته‎ای طول خواهد کشید تا به طور رسمی‎ به عنوان یک نسخه جدید از iOS در دسترس همگان قرار گيرد. اگر نمی‎توانید تا آن زمان منتظر بمانید می‎توانید نسخه بتای iOS 9.3 را از این لینک دریافت کنید. (البته هشدارهای معمول را فراموش نکنید که نسخه بتای نرم افزار می‎تواند ناپایدار باشد و نباید روی دستگاه اصلی شما از آن استفاده کرد.)

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟