Yuneec از جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین خود رونمایی کرد
CES 2016: دِرونی شش پره‌ای مجهز به حسگر مافوق صوت برای شناسایی موانع + تصویر
اگر پیش‌بینی‌های سال 2014 میلادی را خوانده باشید، به خوبی اطلاع دارید که در آن سال پیش‌بینی شده بود پهبادها یا همان هواپیماهای بدون سرنشین به سرعت در دنیای تجارت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این پیش‌بینی‌ها در سال گذشته میلادی (2015) رنگ واقعیت به خود گرفت و بسیاری از شرکت‌ها همچون آمازون به‌طور عملی آن‌ها را مورد استفاده قرار دادند. اما به نظر می‌رسد در سال جاری میلادی باید شاهد حضور نسل جدیدی از این پهبادها باشیم.

1606683296_1_0.gif

دنیای پهبادها یک بازار سودآور است، به‌طوری که همه شرکت‌ها به سمت و سوی آن وارد شده‌اند. حتی اینتل نیز تصمیم گرفت یک سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری را در این زمینه انجام دهد. اما در میان شرکت‌های مختلفی که در زمینه عرضه پهبادها فعالیت می‌کنند، بدون شک DJI حرف اول را در این زمینه می‌زند. این شرکت چینی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پهبادها در جهان به شمار می‌رود. هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت موفق شده‌اند به راحتی مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته و به یک محصول پر فروش این شرکت تبدیل شوند. اما در نمایش‌گاه CES امسال شرکت Yuneec از نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین خود موسوم به تایفون اچ رونمایی کرد.

این شرکت سال قبل هواپیمای بدون سرنشین تایفون 500 را عرضه کرده بود؛ این محصول نه تنها در بسیاری از موارد ویژگی‌های بسیار قابل قبولی را ارائه کرده بود، بلکه در زمینه قیمت نیز در مقایسه با مدل مشابه تولید شده توسط DJI یعنی مدل Inspire1 ارزان‌تر بود. به‌طوری که قیمت آن دو سوم مدل ساخته شده توسط DJI بود. اما مدلی که از سوی Yuneec در نمایش‌گاه امسال عرضه شده است، دارای پایه‌های جمع شدنی بوده، که به راحتی امکان نشستن روی زمین را در اختیار آن قرار می‌دهد، همچنین مجهز به یک دوربین 360 درجه‌ای است که زاویه دید گسترده‌‌ای را در اختیار آن قرار می‌دهد. در مدل جدید، Yuneec دست به یک ابتکار جدید زده است و به جای چهار پره از شش پره استفاده کرده است. Yuneec در توجیه افزوده شدن پره‌های جدید گفته است؛ در هواپیماهای بدون سرنشین چهار پره‌ای اگر یکی از پره‌ها دچار آسیب شود، نشستن پهباد روی زمین به سختی انجام خواهد شد. اما در مدل شش پره فرآیند فرود آمدن روی سطوح به راحتی و نرمی انجام می‌شود. در طرف مقابل DJI نیز از یک مدل شش پره استفاده می‌کند که عمدتا این محصول خود را برای فیلم‌برداری در اختیار سازندگان فیلم‌ها قرار می‌دهد. DJI پهباد خود موسوم به S900 را به قیمت 3400 دلار در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد، پهبادی که به یک دوربین فول اچی تجهیز شده است. بر همین اساس تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند تایفون اچ به قیمت 1799 دلار در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر 2600 دلار ارزان‌تر از مدل عرضه شده از سوی DJI.

تایفون اچ اکنون به لطف حس‌گر مافوق صوت خود این توانایی را دارد تا همانند زیردریایی‌ها موانع پیش‌روی خود را شناسایی کرده و از آن‌ها گذر کند. همین موضوع نه تنها باعث می‌شود این هواپیمای بدون سرنشین توانایی حمل بار اضافی‌تری را داشته باشد، بلکه این قابلیت را در اختیار آن قرار می‌دهد تا تجیهیزات فیلم‌برداری قدرتمندتری را نیز حمل کند، قابلیتی که در مدل مشابه S900 شرکت DJI نیز وجود دارد. این پهباد توانایی ضبط فیلم‌های 4k را دارد. تفکیک‌پذیری تصاویر ضبط شده توسط این پهباد 12 مگاپیکسل است. اما در نقطه مقابل مدل عرضه شده از سوی DJI همراه با Zenmuse فروخته می‌شود. دوربینی که قابلیت نصب روی Inspire را داشته و توانایی ضبط تصاویرRAW  را دارد. این دوربین به مصرف کننده این توانایی را می‌دهد تا در هوا اقدام به تنظیم رنگ و فوکوس کند. تایفون اچ نیز به گونه‌ای طراحی شده است که امکان نصب دوربین RealSense اینتل روی آن امکان‌پذیر است.

تایفون اچ جدید یک مجموعه کامل از ویژگی‌های مستقل را در خود جای داده است. قابلیت‌هایی که این روزها در همه هواپیماهای جدید بدون سرنشین همچون Orbit، Point of Interest، Curved Cable موجود بوده و از آن‌ها به عنوان قابلیت‌های سیاحتی نام برده می‌شود. هر چند آیفون اچ در مقایسه با مدل مشابه عرضه شده از سوی DJI از امکانات کمتری برخوردار است، اما در مقابل قیمت کمتری نسبت به نمونه مشابه DJI دارد. یو تیان، مدیر اجرایی بخش بین‌الملل Yuneec درباره محصول جدید این شرکت گفته است: «یک بخش اصلی از ماموریت ما در ارتباط با ارائه امکانات خلاقانه‌تر و پیش‌رفته‌تر برای مصرف کنندگان‌مان است. برای این منظور تصمیم گرفتیم تایفون را بر اساس نیازهای مشتریان‌مان مورد بازمهندسی جدید قرار دهیم. به‌طوری که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های ویژه هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. »

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟