K10 و K7
CES 2016: ال‌جی دو اسمارت‌فون متوسط ولی با طراحی جدید معرفی کرد+ تصویر
این روزها یک تلفن هوشمند عادی ال‎جی معمولا چیزی شبیه به این است: لبه‎های بالا و پایین آن کمی‎ منحنی بوده و گوشه‎های آن کمی تیز است. یک صفحه نمایش که درست تا لبه‎های آن ادامه دارد و این لبه‎ها به زیبایی برش خورده است و دکمه‎های کنترل کننده آن هم که در پشت آن تعبیه شده است. اما در نمايشگاه CES 2016، ال‎جی برای دو نمونه از آخرین تلفن‎های خود یک طراحی جدید را معرفی كرده است.

K10 و K7 دو گوشی تلفنی هستند که در مقايسه با دستگاه‎هایی مثل تلفن تراز اول V10 و پرچمدار G4 که ال‎جی در سال گذشته معرفی كرده بود از ظاهری متفاوت برخورداراند. هر چند دکمه‎های پاور و کنترل صدای هر دو تلفن همچنان در پشت آن قرار دارد، اما آنها ظاهری سازمان یافته‎تر به خود گرفته‎اند. گوشه‎ها به ملایمت انحنا پیدا کرده‎اند و نمایشگر آنها به سمت پایین و به لبه‎ها منحنی شده است، که ال‎جی آن را 2.5D Arc Glass نامگذاری کرده است. این تغییر آخر چیز جدیدی نیست و ما در اوایل سال 2012 آن را در Google Nexus 4 (که ال‎جی تولیدکننده آن بود) و اخیرا در ماه سپتامبر گذشته در نسخه Onyx تلفن OnePlus X مشاهده کرده‎ایم. اما این اولین باری است که چنین قابلیتی به طور مشهود در یک تلفن هوشمند با برند ال‎جی دیده می‎شود.

در مقايسه با K7 با نمایشگر 5 اینچی، K10 مدل نسبتا قدرتمندتری است. این دستگاه با توجه به بازار هدف با مشخصات متفاوتی ارائه می‎شود که یکی از این تفاوت‎ها دو نسخه جداگانه از LTE و 3G است. مشخصات این تلفن شامل این موارد است:

  • نمایشگر 5.3 اینچی HD
  • دوربين پشتی 13 مگاپیکسلی و دوربين جلوی 5 مگاپیکسلی (در نسخه LTE)
  • دوربين پشتی 8 مگاپیکسلی و دوربين جلوی 5 مگاپیکسلی (در نسخه 3G)
  • پردازنده چهار هسته‎ای 1.2 گیگاهرتزی، پردازنده چهار هسته‎ای 1.3 گیگاهرتزی یا پردازنده هشت هسته‎ای 1.14 گیگاهرتزی (در نسخه LTE)
  • پردازنده چهار هسته‎ای 1.3 گیگاهرتزی (در نسخه 3G)
  • 16 یا 8 گیگابایت فضای ذخيره سازی داخلی و 2، 1.5 یا 1 گیگابایت حافظه رم
  • باتری 2,300 میلی آمپر ساعت
  • سیستم‌عامل آندرويد 5.1 آبنبات چوبی

طی آزمايشات مختصر انجام شده، این دستگاه بسیار روان کار می‎کرد اما با وجود لبه‎های منحنی بیشتر شما را به یاد Galaxy S3 سامسونگ می‌اندازد. با این اوصاف شاید باید تلاش ال‎جی برای به‎روزرسانی در طراحی را بی فایده دانست. خود ال‎جی می‎گوید که این تلفن‎ها برای مخاطبان جوان‎تر تدارک دیده شده است و باید منتظر بود و دید که آیا واقعا این طراحی مورد پسند این قشر از کاربران قرار می‎گیرد یا خیر.

K10 در رنگ‎های سفید، مشکی و طلایی عرضه می‎شود. متاسفانه این شرکت هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه اعلام نکرده است و باید تا خبرهای بعدی منتظر بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟