طول عمر باتری آخرین آی‎فون اپل افزایش یافت
25 ساعت مکالمه بیشتر با کاور جدید اپل
اپل از یک قاب باتری که مخصوص آی‎فون 6 و آی‎فون 6s طراحی شده است رونمایی کرد. این قاب علاوه بر محافظت از خود تلفن امکان مکالمه تا بیش از 25 ساعت را نیز فراهم می‎کند. اپل به منظور کاهش وزن و ضخامت آی‎فون از باتری‎های بزرگتر استفاده نکرده است و همین امر باعث شده تا این دستگاه به تعداد دفعات بیشتری برای شارژ شدن نیاز پیدا کند. اما برای کاربرانی که به طول عمر باتری بیشتری نیاز دارند، اپل این قاب باتری هوشمند جدید را برای آخرین مدل از آی‎فون‎هایش ارائه کرده است.

1606683296_1_0.gif

شبیه به قاب‎های موجود آی‎فون، سطح خارجی این قاب نیز از سیلیکون ساخته شده است. با این تفاوت که یک باتری با ظرفیت نامشخص نیز درون آن تعبیه شده است که بنا به ادعای سازنده امکان مکالمه بیشتر تا 25 ساعت، 18 ساعت استفاده بیشتر از اینترنت تحت شبکه LTE و امکان پخش ویدیو تا 20 ساعت را فراهم می‎کند. اگر دوام این قاب باتری آنگونه كه اپل مدعی است باشد، ظرفیت آن بیشتر از دو برابر طول عمر باتری یک آی‎فون 6s (با 14 ساعت امکان مکالمه تحت شبکه 3G) خواهد بود.

خود باتری به شکل یک بلوک برجسته در پشت این قاب محافظ تعبیه شده است، که اگر این چنین نبود فرم اصلی آی‎فون به همان شکل قاب‎های استاندارد سیلیکونی محافظ معمول اپل حفظ می‎شد. این قاب رویکرد متفاوتی در طراحی را نسبت به قاب معروف اما حجیم Juice Pack Air در پیش گرفته است.

حسن لوازم جانبی با برند اپل بودن این است که یکپارچگی بیشتری با نرم‌افزار آی‎فون و سایر لوازم جانبی برقرار می‎شود. طبق گفته اپل، با این قاب باتری هوشمند صفحه قفل آی‎فون و Notification Centre وضعیت هوشمند باتری را نمایش می‎دهند و کاربران دقیقا متوجه خواهند شد که چه میزان از شارژ آنها باقی مانده است. این قاب باتری همچنین از اتصال کابل USB به پورت Lightning پشتیبانی کرده و با Lightning Dock آی‎فون کار می‎کند.

هر چند اپل هنوز جزئیاتی در مورد این باتری اعلام نکرده است، اما آزمايشات انجام شده روی یک نسخه پیش تولید از این محصول را منتشر كرده است. در این گزارشات آمده است: «آزمایش انجام شده توسط اپل در اکتبر 2015 با استفاده از یک دستگاه آی‎فون6s  و نرم‌افزار هماهنگ شده با قاب باتری هوشمند پیش تولید انجام گرفته است. آزمايشات پخش ویدیو شامل پخش پشت سرهم یک فیلم 2 ساعت و 23 دقیقه‎ای خریداری شده از iTunes Store بود. آزمايش اینترنت از طریق شبکه‎های 3G, LTE وWi-Fi  و با استفاده از یک وب سرور اختصاصی انجام شد. مرور وب شامل نسخه‎هایی از 20 صفحه وب معروف و دریافت ایمیل هر یک ساعت یک بار انجام می‎شد. آزمايش مکالمه نیز با برقراری تماس با یک تلفن همراه دیگر انجام شد. تمام تنظیمات در حالت پیش فرض قرار داشتند به استثنای: وای‎فای که به تنظیمات یک شبکه مرتبط بود. قابلیت وای‎فای برای اتصال به شبکه درخواست می‎داد (به طور خودکار متصل نمی‎شد) و گزینه Auto-Brightness نیز خاموش بود.»

مطلب پیشنهادی: چاپ مستقیم عکس‌ها از روی دوربین آی‌فون

قطعا نمی‎توان به نتایج میزان عمر باتری یک تلفن همراه در شرایط آزمایشگاهی اکتفا کرد. میزان مصرف باتری به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آنها نحوه پیکربندی شبکه است و نتایج واقعی به دست آمده ممکن است بسیار متفاوت باشد. این ابزار کمکی در دو رنگ خاکستری تیره و سفید و با قیمت 99 دلار قابل خریداری است. اپل می‎گوید با خرید آنلاین این محصول، سفارش شما بین یک تا سه روز بعد در اروپا تحویل داده خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟