iOS 9 در تاریخ 16 سپتامبر عرضه خواهد شد
سیستم‌عامل همراه جدید اپل، سرانجام عرضه خواهد شد. iOS 9 در تاریخ 16 سپتامبر ( چهارشنبه 25 شهریورماه) در دسترس کاربران سراسر جهان قرار خواهد گرفت. اپل در جریان کنفرانس امروز در حالی‌که سر تیتر رویدادهای کنفرانس امروز را قرائت می‌کرد و به معرفی دستگاه‌هایی همچون اپل‌تی‌وی، iPhone 6S و 6S Plus اشاره می‌کرد؛ اعلام کرد علاقمندان iOS به زودی به سیستم‌عامل جدید این شرکت دسترسی پیدا خواهند کرد.

اپل اولین بار در ماه ژوئن خبر سیستم‌عامل جدید iOS9 را اعلام کرد. در طول چند ماه گذشته کاربران این فرصت را داشتند تا نسخه بتا سیستم‌عامل جدید را مورد آزمایش قرار دهند. اما 16 سپتامبر اولین حضور رسمی این سیستم‌عامل جدید خواهد بود. هرچند اپل تاریخ 16 سپتامبر را زمان عرضه رسمی سیستم‌عامل جدید خود معرفی کرد اما به زمان دقیق آن اشاره‌ای نکرد. اما اگر اپل سنت گذشته خود را حفظ کرده باشد به احتمال زیاد این سیستم‌عامل در ساعت یک بعد از ظهر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بیشتر ویژگی‌های ارتقاء یافته سیستم‌عامل جدید، تمرکزشان روی هوشمندسازی؛ سریع‌تر کردن و کاربردی‌تر کردن آی‌فون قرار خواهد گرفت. بزرگ‌ترین تغییر آی‌پاد در ارتباط با وضعیت چند وظیفگی خواهد بود. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به‌طور همزمان دو برنامه کاربردی را اجرا کنند. شبیه به ویژگی که روی تبلت‌های گلکسی و سورفیس مایکروسافت وجود دارد. سیری، دستیار شخصی اپل نیز بهبود یافته است و به ویژگی جدیدی موسوم به Proactive تجهیز شده است. این ویژگی جدید توانایی ارائه پیشنهادات ترکیبی را بر مبنای علاقمندی، مکان، زمان یا تاریخ دارد. جستجوی اسپات‌لایت قدرتمندتر از گذشته شده است و به کاربران اجازه می‌دهد، درون برنامه‌های کاربردی و پلتفرم‌ها جستجویی را انجام دهند بدون آن‌که نیازی به باز کردن جستجوگر وب وجود داشته باشد.

برای افرادی که اقدام به بروزرسانی می‌کنند، بزرگ‌ترین تغییر در اندازه و سرعت خواهد بود. بسته جدید iOS 9 نیازمند 1.8 گیگابایت فضای خالی برای نصب است. به‌طوری که اندازه مورد نیاز در مقایسه با iOS8 نصف شده است. طراحی سیستم‌عامل جدید به‌گونه‌‌ای بوده است که عمر باطری دستگاه نزدیک به سه ساعت افزایش یابد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟