پرچم‌دار بعدی سامسونگ، یک کهکشانی با تغییرات شگرف
آیا گلکسی S10 بهترین گوشی سال 2019  خواهد شد
اخباری که به تازگی در ارتباط با گلکسی اس 10 انتشار یافته، نشان می‌دهد که پرچم‌دار بعدی سامسونگ این پتانسیل را دارد تا به یکی از بهترین گوشی‌های سال 2019 تبدیل شود. اخباری که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ نه تنها نسخه جدیدی از DeX را ویژه این گوشی توسعه داده، بلکه در نظر دارد از یک واحد پردازش هوش مصنوعی در این گوشی استفاده کرده و به مالکان گلکسی اس 10 اجازه دهد تجربه خوش اتصال به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را بچشند.

بدون اغراق باید بگوییم در میان گجت‌های مختلفی که به دنیای فناوری وارد شدند، این گوشی‌های هوشمند هستند که با شتاب خیره‌کننده‌ای در حال پیشرفت هستند. در حالی که تنها چند ماه زمان باقی مانده تا سامسونگ از پرچم‌دار جدید خود رونمایی کند، اما جزییات جدیدی از پرچم‌دار جدید سامسونگ گلکسی اس 10 منتشر شده است. هوشمند‌سازی بیش از پیش گوشی‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پیش از این دو شرکت هوآوی و اپل به شدت روی آن متمرکز شده بودند. بدون تردید پردازنده کرین 980 هوآوی که از یک واحد پردازش عصبی دوگانه استفاده می‌کند، موفق شده است نگاه بسیاری از کاربران را به سمت خود معطوف کند.

اکنون سامسونگ نیز به دنبال آن است تا از یک پردازنده اختصاصی NPU در گلکسی اس 10 استفاده کند. خبری که دیروز منتشر شده نشان می‌دهد که این شرکت از سال گذشته میلادی کار روی نسل دوم واحد پردازش عصبی را آغاز کرده است. این اتفاق از آن جهت حائز اهمیت است که سامسونگ تاکنون از هیچ پردازنده عصبی درون گوشی‌های هوشمند خود استفاده نکرده است، در نتیجه می‌توان انتظار داشت که این واحد عصبی در قالب بخشی از تراشه اکسینوس 9820 باشد. با توجه به این‌که در خبر منتشر شده به عبارت نسل دوم واحد پردازشی عصبی اشاره شده، در نتیجه می‌توان این‌گونه استنباط کرد که نسل اول آن‌گونه که باید موفق نبوده است که به شکل تجاری از سوی سامسونگ به کار گرفته شود. در نتیجه این احتمال وجود دارد که در پرچم‌دار بعدی (گلکسی S10) نیز شاهد این واحد عصبی نباشیم. اما این تمام ماجرا نیست. در حالی که اطلاعات خیلی دقیقی در مورد گلکسی اس 10 نمی‌دانیم، اما شایعات خبر از یک محصول فوق‌العاده می‌دهند.

گلکسی S10 با صفحه‌نمایشی با وضوح بالاتر

خبر منتشر شده از سوی سایت تک‌رادار نشان می‌دهد که گلکسی اس 10 ممکن است از نسبت تصویر 19:9 و تفکیک‌پذیری بالا پشتیبانی کند. علاوه بر این، یکی از کارمندان سامسونگ مدعی شده که این گوشی تغییرات قابل توجهی هم به لحاظ ظاهری و هم فنی داشته است. این کارمند شرکت سامسونگ یادآور شده که پس از گلکسی اس 9 این شرکت تغییرات عمده و اساسی را در گلکسی اس 10 به وجود آورده است. در حالی که گلکسی اس 9 و 9 پلاس جزء دو گوشی قدرتمند بازار بودند، اما موفق نشدند در برخی از زمینه‌ها کاستی‌هایی داشتند، در نتیجه سامسونگ برای رقابت با اپل و هوآوی به برگ برنده بزرگی نیاز دارد.

طراحی و صفحه‌نمایش گلکسی اس 10

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم، گلکسی S10 به نسبت تصویری 19:9  و تفکیک‌پذیری 1440x3040 ممکن است تجهیز شده باشد. آن‌گونه که مدیر بخش تلفن‌های همراه سامسونگ گفته است، گلکسی اس 10 به لحاظ ظاهری تغییرات بسیار مهمی خواهد داشت و در رنگ‌های شگفت‌انگیزی به بازار عرضه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که گلکسی اس 10 در 9 رنگ به بازار عرضه شود.

احتمال ورود سه مدل به بازار

اگر شایعات منتشر شده صحیح باشند، سامسونگ در نظر دارد گلکسی اس 10 را در سه مدل با صفحه‌نمایش‌های 5.8 اینچی، 6.1 اینچی و 6.4 اینچی به بازار عرضه کند.

حس‌گر اثرانگشتی در زیر صفحه‌نمایش در گلکسی S10

به احتمال زیر حس‌گر اثرانگشت به زیر صفحه‌نمایش انتقال پیدا خواهد کرد. همچنین یک اسکنر سه بعدی تشخیص چهره بهبود یافته نیز به این گوشی اضافه خواهد شد.

سه دوربین همراه گلکسی اس 10 خواهند بود

شایعه داغ دیگر خبر از آن می‌دهد که گلکسی اس 10 به سه لنز در دوربین عقب و دو دوربین جلو تجهیز خواهد شد. به احتمال زیاد لنزهای اضافی که در عقب قرار می‌گیرند، لنزهای وایدی خواهند بود که 16 مگاپیکسلی هستند.

مجهز شدن به یک پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 855 همراه با 8 گیگابایت حافظه اصلی

شایعات اعلام می‌دارند که گلکسی S10 به یک تراشه 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 855 تجهیز خواهد شد. پردازنده‌ای که در مقایسه با اسنپ‌دراگون 845 که در بسیاری از پرچم‌داران سال 2018 به کار گرفته شد به مراتب کارآمدتر و قدرتمند‌تر است.

گلکسی اس 10 به کاربران اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل گوشی خود را به مانتیور متصل کنند

تا به امروز شرکت‌ها راهکارهای مختلفی برای اتصال گوشی‌ها به تلویزیون‌ها و مانیتورها ارائه کرده‌اند. مایکروسافت ویژگی کانتینیوم را ارائه کرد، Razer پروژه Linda را ارائه کرد و سامسونگ نیز ترجیح داده است روی مفهوم DeX متمرکز شود. سامسونگ نزدیک به دو سال پیش همراه با عرضه گلکسی اس 8  و گلکسی اس 8 پلاس قابلیت DeX را ارائه کرد. قابلیتی که به مالکان گوشی‌های فوق اجازه می‌دهد از طریق داک مخصوص از گوشی‌های خود به عنوان کامپیوترهای شخصی استفاده کنند. بر همین اساس رابط کاربری سیستم‌عامل به گونه‌ای بهینه‌سازی شده بود که بهترین عملکرد را روی یک مانیتور داشته باشد. مالکان این گوشی‌ها به راحتی می‌توانند صفحه‌کلید و ماوس را نیز به گوشی خود متصل کنند. شرکت هوآوی نیز برای دو پرچم‌دار میت 10 و میت 10 پرو چنین قابلیتی را به نام Easy Projection ارائه کرد. البته در این میان تفاوتی وجود دارد. این شرکت چینی به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به داک و از طریق یک تبدیل USB-C به HDMI گوشی را به مانیتور یا تلویزیون متصل شوند. گلکسی نوت 9 نیز از چنین الگویی تبعیت می‌کند و اجازه می‌دهد از طریق یک تبدیل USB-C to HDMI چنین کاری را انجام دهید.

در کنار ویژگی DeX که به پرچم‌دار گلکسی اس 10 اضافه خواهد شد، این گوشی به ویژگی‌های دیگری همچون حس‌گر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش و دوربین سه گانه نیز تجهیز خواهد شد. نسخه پایه‌ای که از این خانواده ارائه خواهد شد به یک صفحه‌نمایش 5.8 اینچی بدون انحنا تجهیز خواهد شد. البته بالا رده‌های این خانواده نیز به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی تجهیز خواهد بود و یک نسخه خاص نیز با صفحه‌نمایش 6.44 اینچ ارائه خواهد شد. البته دو گوشی 5.8 اینچی و 6.44 اینچی با صفحه‌نمایش‌هایی که لبه منحنی شکل دارند عرضه خواهند شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟