برنامه جدید مدیر تسلا برای خروج از بحران
ایلان ماسک در کارخانه تسلا روبات را جایگزین نیروی کار انسانی می‌کند
به نظر می‌رسد سال 2018 برای تسلا با چالش‎هایی همراه است. علاوه بر مواجهه با یک تصادف مرگبار مربوط به ماشین این شرکت، حالا صدای برخی از سرمایه گذاران این شرکت نیز درآمده است. آنها از برآورده نشدن اهداف تولید اولین اتومبیل تولید انبوه (Model 3) این شرکت ناراضی هستند. به همین دلیل، حالا بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده ایلان ماسک در کارخانه تسلا روبات‎ها را جایگزین کارگران انسانی کرده است.

1606683296_1_0.gif

گویا 2018 سال خوش یمنی برای شركت تسلا نبوده است. از تصادف مرگبار مربوط به ماشین این شرکت تا سرمایه گذارانی که صبرشان لبریز شده است و از برآورده نشدن اهداف تولید اولین اتومبیل تولید انبوه (Model 3) این شرکت ناراضی هستند، از جمله ناکامی‌های سال جدید این شرکت محسوب می‌شود.

طبق گفته ایلان ماسک، بزرگترین مشکل پیش روی این شرکت وضعیت اتوماسیون آن است. برای برطرف کردن این وضعیت بنیانگذار تسلا کنترل خط تولید این شرکت را از نیروی کار انسانی گرفته و به روبات‎ها سپرده است.

یک مثال در این زمینه مربوط به شبکه حمل قطعات در این شرکت است. طبق اعلام ماسک، این بخش به درستی کار خود را انجام نمی‌داد و تقريبا بلااستفاده باقی مانده بود. در زمان کار نیروی انسانی این شرکت انتظار داشت شاهد افزایش هفتگی خط تولید Model 3 باشد، که در حال حاضر تنها 2 هزار دستگاه است.

طی جلسه‎ای که با سرمایه گذاران برگذار شد تسلا وعده داده بود که در دوره دوم در هفته 5 هزار دستگاه خودروی Model 3 تولید کند. این اتومبیل به دلیل قیمت مقرون به صرفه خود می‌تواند به صورت غیر مستقیم درآمد این شرکت را بالا ببرد، به همین دلیل تسلا حساب ویژه‎ای روی این مدل باز کرده است.

ماسک در یک مصاحبه با CBS News می‌گوید: «من در چنین وضعیتی قطعا تحت فشار هستم و اگر وانمود کنم که اینگونه نیست مطمئنا دیگران چنین چیزی را باور نخواهند کرد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟