بر اساس فهرست فوربز در مورد میلیاردرهای جهان
آی‌تی، کارخانه‌ میلیاردرسازی
فوربز جدیدترین فهرست مربوط به ثروتمندان جهان در سال 2018 را منتشر کرد. در این فهرست که نام 2208 نفر از ثروتمندان جهان در آن قرار گرفته برای 32 سال متوالی است که از سوی فوربز منتشر شده است. نکته قابل این فهرست به رده‌های اول آن باز می‌گردد که نشان می‌دهد فناوری اطلاعات همچنان یکی از پول‌سازترین روندهای حال حاضر است.

1606683296_1_0.gif

این گزارش اعلام می‌دارد مجموع دارایی‌های این افراد به رقم 9.1 تریلیون دلار می‌رسد که در مقایسه با سال گذشت میلادی به میزان 18 درصد افزایش پیدا کرده است. فوربز می‌گوید: «جمع دارایی‌های 20 نفر از ثروتمندترین افراد این فهرست که به رقم 1.2 تریلیون دلار می‌رسد تقریبا برابر با تولید سالانه مکزیک است.»

شماره یک جف بزوس

جف بزوس لقب ثروتمندترین فرد این سیاره در رتبه‌بندی سالانه فوربس را از آن خود کرد. افزایش 59 درصدی قیمت سهام غول تجارت الکترونیک در 12 ماه گذشته باعث شده است تا ثروت جف بزوس یک رشد 39.2 میلیارد دلاری را تجربه کرده و به رقم 112 میلیارد دلار برسد. فوربز می‌گوید: «این اولین بار در تاریخ است که مشاهده می‌کنیم ثروت یک میلیاردر چنین رشد عظیمی داشته است.» این حرف به معنای آن است که جف بزوس سرانجام موفق شد بیل گیتس که برای سالیان متوالی لقب ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده بود پشت سر بگذارد.

شماره دو، بیل گیتس

بیل گیتس که در گذشته با مجموع دارایی‌های 87 میلیارد دلار در 18 سال گذشته نفر اول این فهرست بود اکنون در مکان دوم این فهرست قرار دارد. در شرایطی که در سال گذشته میلادی 3 میلیارد دلار به مجموع دارایی‌های آقای بیل گیتس اضافه شد و در حال حاضر ثروت آقای بیل گیتس 90 میلیارد دلار است، با این وجود آقای بیل گیتس در مکان دوم این فهرست قرار گرفته است.

شماره سه، وارن بافت

وارن بافت 87 ساله مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره برکشایر هاتاوی که سال گذشته میلادی در مکان سوم این فهرست قرار داشت با 84 میلیارد دلار در مکان سوم این فهرست قرار دارد.

شماره چهار، برنارد آرنو

دومین فرد خوش شانس این فهرست برنارد آرنو فرانسوی است. آرنوو به لطف امپراطوری خود LVMH (کریستین دیور) که در زمینه تولید کالاهای تجملی و اشرافی به فعالیت اشتغال دارد این عنوان را از آن خود کرده است. او با خرید برند کریستین دیور موفق شد 30.5 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کند. او از سال 2012 میلادی موفق شد لقب ثروتمندترین فرد اروپا را از آن خود کند. او چهارمین فرد ثروتمند جهان است.

شماره پنج مارک زاکربرگ

مدیرعامل 33 ساله فیس‌بوک با مجموع دارایی‌های 71 میلیارد دلار در مکان پنجم این فهرست قرار دارد.

فهرست امسال نکات شاخص جالب توجهی دارد. به‌طور مثال، این اولین باری است که نام دو کارآفرین چینی را مشاهده می‌کنیم که به جمع 20 ثروتمند طراز اول جهان وارد شده‌اند. از ثروتمندان شاخصی که کسب‌وکار آن‌ها با فناوری اطلاعات در ارتباط بوده و در این فهرست قرار گرفته‌اند به نام‌های زیر می‌توان اشار کرد.

شماره دهم، لری الیسون

لری الیسون 73 ساله مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اوراکل با مجموع دارایی‌های 58.5 میلیارد دلار در مکان دهم قرار گرفته است. دارایی‌های آقای الیسون در سال 2012 میلادی در حدود 40 میلیارد دلار بوده است.

شماره دوازده، لری پیج

لری پیچ کارآفرین 44 ساله امریکایی که یکی از بنیان‌گذاران موتور جست‌وجوی اینترنتی گوگل است با مجموع دارایی‌های 48.8 میلیارد دلار در مکان دوازدهم قرار دارد. دارایی‌های آقای پیچ در سال 2016 میلادی برابر با 37 میلیارد دلار بود که او را در مکان دوازدهم میلیاردرهای جهان از نگاه فوربس قرار داده بود.

شماره سیزده، سرگئی برین

سرگئی برین کارآفرین امریکایی زاده روسیه که همراه با لری پیچ گوگل را پایه‌گذاری کردند با مجموع دارایی‌های 47.5 میلیارد دلار در مکان سیزدهم قرار گرفته است. دارایی‌های خالص آقای برین 44 ساله در سال 2016 میلادی برابر با 39.2 میلیارد دلار بوده است.

شماره هفده ما هواتنگ

ما هواتنگ که به نام Pony Ma نیز معروف است، ثروتمندترین فرد در قاره آسیا است. فردی که در مکان 17 این فهرست قرار دارد، موسس و سهام‌دار Tencent’s wechat است. پیام‌رسانی که یک میلیارد کاربر فعال دارد. Tencent همچنین در شرکت‌های تسلا، اسپتیفای و اسنپ‌چت نیز سهام‌دار است.

شماره بیست جک ما

جک ما مدیرعامل علی‌بابا غول تجارت الکترونیک بیستمین فرد ثروتمند جهان از نگاه فوربس است. شرکتی که سهامش ظرف یک سال 76 درصد افزایش رشد داشته است.

باز هم آی‌تی

استیو بالمر 61 ساله با 38.4 میلیارد دلار در مکان 22، پل آلن 65 ساله با 21.7 میلیارد دلار در مکان 44، ایلان ماسک 46 ساله با رقم 19.9 میلیارد دلار در مکان 54 ، لوران پاول جابز 54 ساله (اپل، دیزنی) با رقم 18.8 میلیارد دلار در مکان 58 این فهرست قرار دارند. در رده‌های پایین‌تر نیز تعدادی زیادی از میلیاردهای جهان قرار دارند که کار یا ثروت‌شان به نوعی به آی‌تی مرتبط است.

در فهرست جدید فوربس 259 چهره تازه وارد وجود دارند که در حوزه‌هایی همچون فناوری، هوافضا، هواپیماهای خصوصی و طراحی لباس‌های عروس به فعالیت اشتغال دارند. در این فهرست 89 چهره جدید از چین و 18 چهره جدید از ایالات متحده وجود دارند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به آدرس https://www.forbes.com/sites/luisakroll/2018/03/06/forbes-billionaires-2018-meet-the-richest-people-on-the-planet/#66fc09746523 مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟