شعبده‌بازی جهندگان کوچک فلزی
ربات حشره‌ای که می‎تواند روی آب راه برود و از سطح آن پرش کند
وقتی صحبت از دنیای انسان‎ها باشد راه رفتن روی سطح آب تنها محدود به شعبده‌بازان می‎شود. اما حشرات هزاران سال است که این کار را انجام می‎دهند. حالا علم انسان و آناتومی‎ حشرات دست به دست هم داده‎اند و نتیجه کار روباتی شده که می‎تواند روی آب راه برود و از سطح آن پرش کند.

واحدهای بایوروبوتیک دانشگاه ملی سئول کره و هاروارد ایالت متحده با مشارکت هم یک روبات حشره را توليد کرده‎اند که نه تنها می‎تواند روی سطح آب راه برود، بلکه از روی آن پرش هم می‎کند و با انجام این کار آنها این آگاهی را به دست آوردند که یک حشره واقعی چگونه این کار را انجام می‎دهد. محقق ارشد این آزمايش، کیون جین چو می‎گوید: «لازم است به سطح آب با سرعتی مشخص و در مدت زمانی مشخص و تا عمقی مشخص فشار وارد شود تا امکان پریدن از روی آن فراهم شود.» رسیدن به چنین سرعتی به انجام آزمون و خطاهای فراوان و ساخت چندین نمونه متفاوت احتیاج دارد.

مانورهای سریع

این روبات تنها از توانایی نشستن روی آب حشرات الهام نگرفته است، بلکه نحوه چگونگی پریدن کک‎ها که قبلا توسط این گروه مورد مطالعه قرار گرفته بود نیز به آن کمک کرد تا بدون نیاز به کنترل‎های پیچیده به سطح آب غلبه کند. چو می‎گوید: «این شکلی از تجسم یا دریافت اطلاعات فیزیکی است، و ما می‎توانیم از این نوع از دریافت اطلاعات فیزیکی برای ساخت روبات‎هایی که قادر به انجام مانورهای پیچیده و سریع مشابه هستند استفاده کنیم.»

رابرت وود، یکی دیگر از محققين این پروژه در تکمیل صحبت‌های همکارش اضافه کرد: «نتیجه ساخت این نوع از حشرات روبوتیک می‎تواند همان توانایی حرکت و پرش روی سطح زمین هموار را این بار روی سطح آب بوجود آورد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟