هدایت هوشمندانه ترافیک به سمت گیمرها
روتر WRT32XB اولین روتر ویژه بازی با کنسول ایکس‌وان
نمایشگاه CES امسال تا به این لحظه برای طرفداران شبکه‌های کامپیوتری خبرهای خوشی به همراه داشته است. روترهای مختلفی که در این نمایشگاه معرفی شدند نه تنها جوابگوی نیازهای کاربران خانگی بودند، بلکه به کاربران حرفه‌ای و حتا گیمرها نیز اجازه می‌دهند تا بهترین لحظات زندگی خود در فضای مجازی را تجربه کنند. اما این تمام ماجرا نیست. روتر قدرتمندی که لینک‌سیس در این نمایشگاه از آن رونمایی کرد در نوع خود جالب توجه است.

زمانی که صحبت از شبکه‌ به میان می‌آید، هیچ گروه از کاربران به اندازه گیمرها از سختی و دشواری دسترسی به سرویس‌های آنلاین بازی‌ها گلایه ندارند. این درست همان نقطه‌ای است که لینکسیس به آن وارد شده است. روتر جدید این شرکت به نام WRT32XB به گونه‌ای طراحی شده است که به شکلی کم نظیر با کنسول بازی مایکروسافت ایکس‌وان یکپارچه شده و در اصل برای تعامل با این کنسول بازی طراحی شده است. لینکسیس با مشارکت Rivet Networks و با بهره‌مندی از فناوری ساخت این شرکت KPE که به شکلی هوشمندانه و غیر موازی سعی می‌کند بالاترین سرعت ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد ساخته شده است. روتری که به بهترین شکل قادر است با اکس‌وان به تعامل بپردازد. مهم نیست از ایکس‌وان اس یا ایکس‌وان ایکس استفاده کنید، WRT32XB به‌طور خودکار قادر است ترافیک را برای کنسول‌های مختلف شبکه خانگی اولویت‌بندی کند. لینک‌سیس مدعی است که پینگ شبکه را به شکلی قابل توجهی و به میزان 65 درصد در ارتباط با اکس‌باکس وان کاهش داده و همچنین به شکل قابل توجهی نوسانات ارسال امواج برای اکس‌وان را کاهش داده است. رابط کاربری مرورگر-محور نیز اصلاح شده‌اند و از یک رابط کاربری جدید به منظور کنترل و مدیریت هر چه بهتر ترافیک بازی استفاده شده است.

بدون شک؛ این روتر در نوع خود سریع‌ترین به شمار نمی‌رود. روتر ساخت لینکسیس در گروه دستگاه‌های AC3200 MU-MIMO قرار می‌گیرد که از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کند. این روتر از دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز استفاده می‌کند. همچنین به پنج پورت اترنت گیگابیتی، یک پورت WAN، چهار پورت LAN همراه با پورت USB 3.0 و یک پورت ترکیبی eSATA/USB تجهیز شده است. درون این روتر یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز همراه با 256 مگابایت حافظه فلش و 512 مگابایت حافظه اصلی از نوع DDR3 قرار دارد. چهار آنتن این روتر را می‌توان از آن جدا کرد. در جریان برگزاری این کنفرانس لینکسیس همچنین از یک میان‌افزار ارتقا یافته برای این روتر جدید و همچنین مدل قدیمی WRT32X رونمایی کرد. میان‌افزاری که به منظور بهینه‌سازی تعامل با دستگاه‌های مختلف همچون موبایل، کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میان‌افزار به ردیابی سطح استریم‌های کاربردی پرداخته تا متوجه شود چه دستگاهی برای انجام بازی مورد استفاده قرار گرفته و ترافیک را به سمت آن دستگاه هدایت کند. مزیت دیگر این به‌روزرسانی پینگ بسیار پایین آن برای WRT32 است. روتر WRT32XB قرار است از ماه فوریه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. روتری که به قیمت 299.99 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟