درز اطلاعات مشتريان بریتانیایی اووبر دردسرساز شد
تحقيقات برای شناسایی میزان تاثیر هک اوبر
پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر درز گسترده اطلاعات در شرکت اوبر، دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا (ICO) اعلام کرد که در مورد نحوه سیاست گذاری حفاظت از اطلاعات این شرکت بسیار نگران است و تایید کرد که تحقيقات خود در ارتباط با تصمیم اوبر را آغاز کرده است.

1606683296_1_0.gif

این شرکت خدمات حمل و نقل تایید کرده است که در اکتبر 2016 طی یک حمله کامپیوتری نام، آدرس ای‎میل و شماره تلفن بیش از 57 میلیون مشتری این شرکت به سرقت رفته است، اما این شرکت با پنهان کردن این نقص امنیتی تصمیم گرفته است که در ازای پاک کردن این اطلاعات توسط هکرها مبلغ 100000 دلار به آنها باج بدهد.

معاون دفتر کمیساریای اطلاعات، جیمز جانستون گفت: «اطلاعیه اوبر مبنی بر درز اطلاعات در اکتبر گذشته نگرانی‎های زیادی را در مورد سیاست‎های اخلاقی و حفاظت از اطلاعات این شرکت به همراه داشت. این شرکت وظیفه دارد تا در چنین شرایطی مشتريان تحت تاثیر را شناسایی و در جهت جلوگیری از صدمات احتمالی به آنها اقدام کند. اگر شهروندان بریتانیایی تحت تاثیر چنین شرایطی قرار گرفته‎اند ما باید از آن مطلع شویم تا بتوانيم میزان تاثیری که روی افرادی که اطلاعاتشان در معرض خطر قرار گرفته را ارزیابی و اقدام کنیم.»

این وظیفه دفتر کمیساریای اطلاعات است تا اطمینان حاصل کند شرکت‎هایی که در بریتانیا فعالیت می‎کنند می‎توانند از اطلاعات شهروندان محافظت کنند. این سازمان قدرت این را دارد که در صورت ناکافی بودن ضمانت‎های امنیتی جریمه صادر کند و اگر یک شرکت به طور هدفمند یک درز اطلاعاتی را پنهان کند، این سازمان می‎تواند میزان جریمه‎ها را افزایش دهد.

طی یک بیانیه، مدیرعامل جدید اووبر، دارا خسروشاهی تلاشی برای دفاع از اقدامات این شرکت نکرد و گفت: «هیچ کدام از این اتفاقات نباید رخ می‎داد و من بهانه‎ای برای آن ندارم. اگر چه نمی‎توانم گذشته را تغییر دهم اما می‎توانم از طرف تمام کارمندان اوبر تعهد بدهم که ما از اشتباهات خود پند بگیریم و با تلاش مضاعف اعتماد مشتريان خود را به دست آوریم.»

ICO در حال حاضر مشغول جمع آوری اطلاعات از مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا است تا بتواند میزان تاثیر این شکاف امنیتی بر مشتريان بریتانیایی این شرکت را ارزیابی کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟