اندروید اوریو به روایت شیائومی
معرفی رابط کاربری جدید شیائومی موسوم به MIUI 10
شیائومی در ایران بیشتر به پاوربانک‌ها و دستبندهای هوشمند ارزانش معروف است. اما ارزان بودن محصولات شیائومی به دلیل کیفیت پایین محصولاتش نیست. این شرکت فلسفه خاص خودش را دارد و این فلسفه چیزی نیست جز پایین آوردن قیمت برای افزایش ارزش خرید.
اما این شرکت تنها در زمینه تولید گوشی و لوازم جانبی نیست که یکی از بهترین‌ها است. رابط کاربری MIUI هم یکی از محبوب‌ترین رام‌های موجود در بازار است.

1606683296_1_0.gif

نسخه 10 رابط کاربری MIUI همزمان با گوشی پرچم‌دار شیائومی Mi 8 معرفی شد. اما در این رابط کاربری چه بهبودهایی نسبت به نسل قبل داشته است؟

این رابط کاربری بر پایه اندروید اوریو گسترش یافته است؛ اما در طراحی و بهینه سازی، تغییراتی گسترده بر روی آن اعمال شده است. 

چینش جدید

با توجه به تغییراتی که در طراحی گوشی‌های هوشمند صورت گرفته و حاشیه در آن‌ها کاهش یافته است، شیائومی در این رابط کاربری سعی کرده است به خوبی از تمام فضای صفحه نمایش بهره ببرد. در چینش جدید رابط کاربری شیائومی، فرمان‌های حرکتی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و لمس‌های طولانی یا همان Long Press ‌ـها گزینه‌های بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌دهند.  

بهره‌گیری حد اکثری از هوش مصنوعی

در MIUI 10 سعی شده است از هوش مصنوعی در تمام زمینه‌ها استفاده شود. شاید خاص‌ترین استفاده این رابط کاربری از هوش مصنوعی، یادگیری زمان استفاده کاربر از اپ‌های مختلف باشد. با تکیه بر این قابلیت، دستگاه خود را برای اجرای برنامه‌های خاص آماده می‌کند و به این ترتیب، زمان بارگذاری اطلاعات به نحو چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

حالت‌های عکاسی جدید

دستگاه‌های مبتنی بر نسخه جدید MIUI در بخش دوربین‌ هم شاهد تغییراتی خواهند بود و هم در بخش دوربین اصلی و هم در بخش دوربین سلفی امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. 

کدام گوشی‌ها این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوشی‌هایMi Mix 2S, Mi Mix 2, Mi Mix, Mi 6X, Mi 6, Mi 5, Mi Note 2, Redmi S2 و Redmi Note 5 نسخه اولیه این سیستم عامل را ظرف همین ماه دریافت خواهند کرد؛ اما نسخه پایدار آن طی دو ماه آینده و برای گوشی‌های Mi Note 3, Mi 5X/5c/5s/5s Plus, Mi 4/4c/4S, Mi Max 2, Mi Max, Redmi 5, Redmi 5 Plus, Redmi 4, Redmi 4A, Redmi 4X, Redmi 3S/3X, Redmi Pro, Redmi Note 5A, Redmi Note 4, Redmi Note 4X و Redmi Note 3 منتشر خواهد شد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟