آیا سامسونگ دروغ می‌گوید؟
عملکرد اسفناک Galaxy S9 در آزمون‌های فنی!
خبر کوتاه بود و عجیب: عملکرد تراشه جدید سامسونگ به زحمت به تراشه نسل قبل خود می‌رسد.

در شبکه بخوانید: با وجود ادعاهای مهندسان سامسونگ، عملکرد تراشه جدید این شرکت در آزمون‌های مختلف فنی بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است و این مسئله احتمالا تجربه کاربری Galaxy S9 را هم دستخوش تغییر کند.

یعنی مهندسان سامسونگ یک سال تمام وقتی که برای توسعه دادن تراشه جدید داشته‌اند را صرف چه کاری کرده‌اند؟! خبر را که دقیق‌تر می‌خوانیم، می‌بینیم بعضی از منابع احتمال داده‌اند که حتی سامسونگ دروغ گفته باشد! مگر می‌شود؟! شرکتی با این عظمت و میزان فروش، بهتر از هر کسی می‌داند زیر چه ذره‌بین بزرگی قرار دارد. چه دلیلی دارد به چنین کار زشتی اقدام کند؟

در ارتباط با این عملکرد ضعیف، توجیه‌های زیادی از سوی طرفداران برند سامسونگ و حتی کارشناسان بازار ارائه می‌شود؛ اما دلیل واقعی این مسئله چیست؟

ابتدا نگاهی به عملکرد این تراشه در بخش‌های مختلف داشته باشیم:

در آزمون Geekbench به بررسی پردازش تک هسته‌ای پرداخته‌ایم. نکته مهم در این تست این است که سامسونگ در پردازش تک‌ هسته‌ای، اجازه می‌دهد پردازنده‌اش عملکرد بهتری نسبت به حالت چند هسته‌ای داشته باشد. اما مسئله ادعاهای این شرکت است. طبق گفته‌های سامسونگ، تراشه جدید این شرکت باید بتواند تا سرعت 2.9 گیگاهرتز پردازش داشته باشد؛ اما این تراشه در حالت پردازش تک هسته‌ای (که باید بالاترین میزان کلاک در آن به ثبت برسد) به زحمت به 2.7 گیگاهرتز بر ثانیه رسیده است! با این حال، پردازش این گوشی نسبت به Galaxt S8 کمی بهتر بوده است و در این آزمون به عنوان یک گوشی اندرویدی، نمره قابل قبولی ثبت کرده است؛ اما اختلاف عملکرد این گوشی با iPhone X به قدری است که گویی پرچمدار اپل، سه سال بعد از Galaxy S9 تولید شده باشد! در واقع Exynos 9810 را شاید بتوان رقیبی برای تراشه سال 2016 اپل یعنی A10 دانست؛ اما A11 یک سر و گردن و شکم بالاتر از Exynos 9810 قرار دارد!

در حالت معمول، تراشه‌ها به تنهایی کلاک نمی‌کنند. آزمون بعدی، به بررسی فرکانس پردازشی در حالت عادی می‌پردازد که باز هم Apple A11 و تراشه نسل قبلش، یعنی Apple A10 نمرات بهتری نسبت به تراشه جدید سامسونگ کسب کرده‌اند.

در بخش پردازش گرافیکی هم عملکرد Galaxy S9 به هیچ وجه به پای تراشه A11 اپل نمی‌رسد؛ با این وجود، احتمالا کاربران مشکلی با آن نداشته باشند.

مطلب پیشنهادی

iPhone X بهتر است یا Galaxy S9؟
بهترین گوشی اندرویدی دنیا در برابر بهترین گوشی مبتنی بر iOS

از مقایسه Galaxy S9 و محصولات آیفون که دارای تراشه Apple A11 هستند بگذریم و به مقایسه محصول جدید سامسونگ با سایر گوشی‌های اندرویدی بپردازیم. آزمون‌های PCMark به بررسی عملکرد گوشی‌ها در زمینه‌های مختلف پردازشی می‌پردازد. در ادامه عملکرد این تراشه روی Galaxy S9 را در زمینه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی

رده بندی جدید Antutu اعلام شد
جدول سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار

همان طور که می‌بینید، به طرز غیر قابل باوری عملکرد Galaxy S9+ در بسیاری از موارد حتی به Galaxy S8 هم نمی‌رسد! در حالی که ما عادت داشتیم تراشه‌های سامسونگ را در آزمون‌های فنی بالاتر از همتایان کوالکامی خود ببینیم، اما امسال مشخص نیست به چه دلیلی عملکرد این گوشی‌ها عقب‌گرد داشته است.

برخی از کارشناسان معتقدند دلیل این امر بی‌ثباتی Frameware فعلی این گوشی‌ها است و پس از عرضه نمونه اصلی این گوشی‌ها، دیگر شاهد این مشکلات نیستیم. ما هم امیدواریم چنین باشد و پرچم‌دار جدید سامسونگ، عملکردی در خور صفت «پرچم‌دار» داشته باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر soheil44
soheil44

تا وقتی ایرانیها هستن سامسونگ غمی نداره.