چگونه از تشخیص روت بودن دستگاه اندروید توسط اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنیم؟
شما با روت کردن دستگاه اندروید خود به قابلیتهای پنهان و امکان ایجاد تغییرات زیادی در این سیستم عامل دست پيدا خواهید کرد، اما بعضی اوقات در زمان اجرای بعضی از اپلیکیشن‌های رسمی با پیغام خطای جلوگیری از امکان استفاده در دستگاه روت شده مواجه می‌شوید. این به دلیل آن است که بعضی از اپلیکیشن‌ها به گونهای طراحی شده‌اند تا روی دستگاههای روت شده کار نکنند و در چنین شرایطی شما حتی قادر به نصب این اپلیکیشن‌ها نیز نخواهید بود. اما نگران نباشید برای این چنین مواردی راهکارهایی وجود دارد.

در صورتی که در زمان نصب یا اجرای بعضی از اپلیکیشن‌ها در دستگاه اندروید روت شده خود با پیغام خطا مواجه می‌شوید در ادامه این مقاله روشی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن بتوانيد این اپلیکیشن‌ها را روی دستگاه اندروید خود حتی در صورت روت شدن اجرا کنید.

چگونه از تشخیص روت بودن دستگاه اندروید توسط اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنیم؟

انجام این کار بسیار راحت است، تنها کافی است به اپلیکیشن‌ها اجازه ندهید روت بودن دستگاه شما را شناسایی کنند.

گام اول. Xposed installer را روی دستگاه اندروید خود نصب کنید. برای نصب باید فایل زیپ فریم ورک Xposed را مطابق با معماری پردازنده دستگاه خود انتخاب و دریافت کنید. برای دریافت این فایل به این آدرس مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید مستقیما آخرین نسخه از Xposed Framework installer را دانلود كنيد.

گام دوم. بعد از راه اندازی فریم ورک Xposed روی دستگاه اندروید خود به ماژول  RootCloak نیاز خواهید داشت که این امکان را فراهم می‌کند تا اپلیکیشن‌ها را روی اندروید روت شده اجرا کنید.

گام سوم. بعد از نصب  RootCloak آن را در Xposed installer فعال کنید.

گام چهارم. حالا دستگاه اندروید خود را ریبوت کنید. این کار باعث می‌شود تا این ماژول روی دستگاه شما به درستی کار کند.

گام پنجم. حالا RootCloak را روی دستگاه خود باز کنید و به بخش تنظیمات آن برويد. حالا باید اپلیکیشنی را که می‌خواهید شناسایی روت بودن دستگاه برای آن پنهان باشد را اضافه کنید. برای این کار روی Add/Remove Apps تقه بزنید و از فهرست موجود اپلیکیشن‌هایی را که با مشکل نصب روی اندروید روت شده مواجه بودند انتخاب کنید.

با این کار این اپلیکیشن‌ها به راحتی روی دستگاه اندروید روت شده شما قابل نصب و اجرا خواهند بود.

استفاده از Magisk Manager

این یکی از بهترین ابزارهايی است که شما می‌توانید روی دستگاه اندروید روت شده خود داشته باشید. این اپلیکیشن قابلیت‌هایی شبیه به SuperSU را در اختیار شما می‌گذارد. به علاوه قابلیت‌های بیشتر دیگری از جمله پنهان کردن وضعیت روت از دسترس اپلیکیشن‌هایی که شما نصب می‌کنید.

گام اول. ابتدا روی دستگاه روت شده خود Magisk Manager را دانلود كنيد.

گام دوم. بعد از دانلود باید گزینه Unknown Sources را روی اندروید فعال كنيد. برای این کار به مسیر Settings > Security > Unknown Sources رفته و آن را فعال کنید.

گام سوم. حالا به مسیری که فایل Magisk Manager را بعد از دانلود ذخیره کرده بودید بروید و آن را نصب کنید.

گام چهارم. بعد از نصب اپلیکیشن را باز کنید و اگر از SuperSU استفاده می‌کنید باید مجوز دسترسی را تایید کنید. از صفحه اصلی اپلیکیشن روی دکمه Install تقه بزنید و منتظر اتمام نصب باشید.

حالا روی دکمه Detect تقه بزنید و چند ثانیه منتظر باشید تا این اپلیکیشن ایمیج بوت شما و مسیر آن را تشخیص دهد. در نهایت روی دکمه ‘Download & Install موجود در همان صفحه تقه بزنید.

گام پنجم. در این مرحله شما باید از منوی سمت راست گزینه Magisk Hide را انتخاب کنید و بعد اپلیکیشنی را که می‌خواهید شناسایی روت بودن دستگاه برای آن پنهان باشد را انتخاب کنید.

با این کار این اپلیکیشن انتخاب شده به راحتی روی دستگاه اندروید روت شده شما قابل نصب و اجرا خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟