دسترسی همیشگی به تصاویر
راهکارهایی برای تهیه نسخه پشتیبان خودکار از عکس‌های روی گوشی هوشمند
بهترین دوربین، دوربینی است که همراه شما باشد. در اغلب موارد این دوربین از طریق گوشی هوشمند در اختیار ما قرار دارد. اکثر کاربران اطلاعات مهم بسیاری روی گوشی خود قرار می‌دهند که همین موضوع لزوم پشتیبان‌گیری از داده‌ها را دوچندان می‌کند. تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و به ویژه تصاویر اجازه می‌دهد در هر مکانی به تصاویر خود دسترسی داشته باشید.

Google Photos /Drive

زمانی که صحبت از تهیه نسخه پشتیبان عکس‌ها به میان می‌آید، به سختی می‌توان از Google Photos صرفنظر کرد. راهکاری که هم روی اندورید و هم iOS در دسترس کاربران قرار داشته و یک فضای ذخیره‌سازی نامحدود در اختیار کاربرن قرار می‌دهد. برای پشتیبان‌گیری از تصاویر با گوگل فوتوز، شما باید برنامه اندرویدی یا iOS را متناسب با گوشی خود انتخاب کرده و در ادامه با گوگل آی‌خود به آن وارد شوید. در ادامه کار خاصی پیش رو ندارید و به‌طور خودکار می‌توانید از همه تصاویر خود روی کلاود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این‌کار به شما کمک می‌کند روی دستگاه‌های مختلف و در هر لحظه به تصاویر مورد نیاز دسترسی  داشته باشید. فراموش نکیند از طریق وب به نشانی photos.google.com نیز به تصاویر خود دسترسی خواهید داشت.

اگر کاربر گوگل درایو هستید، همه تصاویر شما در پوشه گوگل فوتوز در Google Drive نشان داده می‌شود. سرویسی که اجازه پشتیبان‌گیری نامحدود و همسان‌سازی همه تصاویر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نکته‌ای که لازم است به آن اشاره‌ای داشته باشیم این است که شما برای دسترسی نامحدود به منظور ذخیره‌سازی تصاویر باید به گوگل اجازه دهید تا تصاویر شما را فشرده کند. در نتیجه به جای آن‌که تصاویر شما با همان کیفیت اصلی ذخیره شوند آن‌ها با بالاترین کیفیت ممکن فشرده شده و ذخیره می‌شوند. نگران نباشید، عملکرد الگوریتم فشرده‌سازی گوگل خوب بوده و به سختی می‌توانید تفاوت میان نسخه اصلی و فشرده شده را پیدا کنید.

در ارتباط با سرویس گوگل یک حالت استثنا وجود دارد. اگر مالک یک گوشی پیکسل هستید، در این صورت شما به یک فضای ذخیره‌سازی کامل، نامحدود و بدون فشرده‌سازی از طریق گوشی خود دسترسی دارید. این هم برگ برنده‌ مالکان گوشی‌های پیکسل است!

دراپ‌باکس

دراپ‌پاکس از جمله سرویس‌هایی است که با گذشت زمان هنوز هم جزء برترین‌های این حوزه بوده و از سوی بسیاری از کاربران که در نظر دارند از داده‌های خود در فضای کلاود نسخه پشتیبان تهیه کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. دراپ‌باکس سرویسی در ارتباط با پشتیبان‌گیری از تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرویسی که قابلیت‌های قابل قبولی دارد. اما قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند یکسان با گوگل فوتوز نیست. در نتیجه در ارتباط با فضای ذخیره‌سازی روی دراپ‌باکس با محدودیت‌هایی روبرو هستید. دراپ‌باکس از یک مکانیزم ساده برای پشتیبان‌گیری از تصاویر استفاده می‌کند. دراپ‌باکس قابلیتی به نام Camera Uploads در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از طریق منوی تنظیمات برنامه درا‌پ‌باکس در دسترس است.

زمانی که این ویژگی را روشن کنید، گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوها در اختیارتان قرار می‌گیرد که اجازه می‌دهد حتا با اینترنت موبایلی نیز فرآیند پشتیبان‌گیری را انجام دهید. همچنین یکسری ویژگی‌ها را برای پلتفرم‌های خاص ارائه می‌کند. برای iOS اجازه می‌دهد فرآیند آپلود شدن در پس‌زمینه انجام شود، روی اندروید شما می‌توانید گزینه آپلود را فقط زمانی که در حال شارژ گوشی هستید یا زمانی که باتری گوشی از 30 درصد بیشتر است انجام دهید. شبیه به گوگل فوتوز با این سرویس نیز شما در هر مکان و روی هر دستگاهی به داده‌های خود دسترسی دارید.

iCloud (ویژه کاربران iOS)

اگر مالک یک گوشی آی‌فون هستید گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی داده‌ها روی iCloud از طریق گوشی در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما به پنج گیگابایت فضا برای ذخیره‌سازی تصاویر، ویدیوها و تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های قرار گرفته در IOS دسترسی دارید. البته امکان افزایش این حجم با پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است. برای آن‌که بتوانید از این ویژگی استفاده کنید به مسیر Settings > Your Name > iCloud > Manage Storage > Change Storage Plan بروید.

در این مرحله باید از میان طرح‌های ارائه شده یکی را انتخاب کنید که طبیعی است  گزینه 5 گیگابایت را انتخاب خواهید کرد. برای آن‌که فرآیند پشتیبان‌گیری از تصاویر را به درستی پیکربندی کنید به مسیر Settings > Photos بروید. در این صفحه به‌طور کامل می‌توانید قابلیت پشتیبان‌گیری را غیرفعال کرده یا تنظیمات مدنظر خود را اعمال کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟