انتخابی هوشمندانه بر مبنای توانایی‌ها
10 گوشی هوشمند پرچم‌دار برتر سال 96
اگر در سال جدید با خرید یک گوشی اصرار به ایجاد تنوع را دارید، فهرستی از 10 گوشی هوشمند جدید موجود در بازار را آماده کرده‎ایم که از برند معروف و محبوب ما ایرانیان یعنی سامسونگ تا برند نوظهور چینی یعنی شیائومی‎ و صد البته محصولی از خانواده تجملاتی آی‎فون اپل را شامل می‎شود.

1606683296_1_0.gif

 خیلی از جدیدترین گوشی‎های هوشمندی که شما می‎توانید از بازار خریداری کنید از قابلیت‎های فوق‌العاده‎ای همچون سرعت، طول عمر باتری و ظاهری زیبا برخوردار هستند که انتخاب بهترین گوشی را پیچیده می‎کنند. شما باید با اولويت‌بندی معیارهای مورد نظر خود انتخاب‎های موجود را غربالگری و حق انتخاب را به دو یا سه مورد محدود کنید تا بتوانید راحت‎تر از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. شاید اصلی‎ترین دغدغه یک کاربر قیمت گوشی انتخابی باشد. اگر هزینه چندان اهمیتی برایتان ندارد، انتخاب راحتی خواهید داشت، زیرا معمولاً گران ‎قيمت‎ترین محصولات موجود در بازار برترين ویژگی‎ها و امکانات را نیز به همراه دارند، اما هرچه بودجه محدودتر می‎شود، انتخاب نیز پیچیده‎تر خواهد شد. معیار بعدی انتخاب طول عمر باتری گوشی است. این روزها اکثر گوشی‎ها مدت زمان قابل ملاحظه بیشتر از 24 ساعت را دوام می‎آورند که برای اغلب کاربران کافی است. خیلی از تولیدکنندگان مصرف باتری را بر اساس مدت زمان مکالمه می‎سنجند، اما در واقع گوشی‎ها در حالت آماده به کار تا چندین روز فعال باقی خواهند ماند. معیار سوم اندازه صفحه نمایش است که از زیر 5 اینچ تا 6 اینچ را شامل می‎شود که برای نگه داشتن در دست کمی‎ بزرگ به نظر می‎رسد. معیار بعدی حافظه رم و فضای ذخيره‌سازی است که به‌ظاهر هرچه بیشتر باشد بهتر است. فراموش نکنید که اگر اهل بازی و امتحان کردن همه اپلیکیشن‎های جدید نیستید حد معمول و متوسط آن هم کفایت می‎کند. درنهایت کیفیت دوربين گوشی مطرح است که با مقیاس مگاپیکسل سنجیده می‎شود و به‌لطف فناوری‎های جدید تقريباً همه گوشی‎های هوشمند امروزی می‎توانند تصاویری عالی با جزئیات دقیق را ثبت و ضبط کنند. نکته‎ای که پیش از معرفی ده گوشی باید به آن اشاره داشته باشیم به انتخاب این گوشی‎ها باز می‎گردد. ما در این مقاله از پرچم‎داران قدرتمندی که در کنگره جهانی موبایل 2018 معرفی شدند صرف‌نظر کردیم. مانند Galaxy S9(+)، اکسپریا XZ2 و Compact، ذن‎فون مکس و پلاس و هم، نوکیا 8 سیرو که از بهترین‎های کنگره امسال بودند. اما در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین‎های سال 96 که در بازار می‎توانید آن‎ها را تهیه کنید را به شما معرفی کنیم. چرا که محصولاتی که در این کنگره معرفی شده‌اند عملاً هنوز وارد بازار نشده و مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. در زمان نگارش این مقاله سامسونگ پیش‎فروش گلکسی اس 9 پلاس را در ایران آغاز کرده که تا تاریخ 19 اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

قیمت‎های ذکر شده در این مقاله با استناد به قیمت‎های 12 اسفندماه 96 تنظیم شده‎اند. 

آی‌فون ایکس جذاب‎ترین گوشی است که اپل تاکنون ساخته است. شاید خیلی‎ها معتقد باشند که اپل بعد از آی‌فون 4 یا آی‌فون 6 دیگر حرف زیادی برای گفتن نداشت، اما این X (یا همان 10) بیان‌کننده همان چیزی است که اکثر خریداران آی‌فون می‎خواهند: یک طراحی جدید، بعد از سال‎های متمادی عرضه یکسان و تکراری. هرچند اپل همه تلاشش را کرده تا هزینه‎ها را تعدیل کند، اما همان‎ طور که همه می‎دانیم این یک گوشی فوق گران‎ قيمت است. هرچند با طراحی زیبا، صفحه نمایش باکیفیت و یک دوربين قدرتمند در پشت چنین قیمتی دور از انتظار هم نیست. در این طراحی جدید نبود حاشیه اطراف این دستگاه یک دستاورد بزرگ محسوب می‎شود و حذف دکمه هوم نشان‌دهنده طراحی دوباره iOS 11 است. بهینه‌سازی توان پردازشی و حافظه این گوشی در کنار آخرین سیستم عامل همراه اپل شما را در اجرای اپلیکیشن‎های جديد نااميد نخواهد کرد. اگر می‎خواهید خود را با یک گوشی تراز اول و لوکس خوشحال کنید، آی‌فون اکس همان انتخاب است. 

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس همانند یک میانجی برای سامسونگ ظاهر شدند تا خاطره تلخ انفجار باتری گلکسی‎ نوت 7 را کم رنگ کنند. گلسی اس 8 و پلاس به لحاظ ظاهری همراه با صفحه‎نمایش‎هایی که لبه خمیده‎ داشتند به بازار عرضه شدند. سامسونگ همراه با عرضه این گوشی برآمدگی دوربینی که در پشت گوشی قرار داشت را حذف کرده و سعی کرد بازهم خمیدگی لبه‎های گوشی را بهتر از قبل کند. رویکردی که در نهایت باعث باریک‎تر شدن حاشیه بالا و پایین صفحه‎نمایش شد. اما این تمام ماجرا نیست. حذف دکمه فیزیکی هوم، افزوده شدن اسکنر اثرانگشت به پشت گوشی و نسبت اندازه 18.5:9 از شاخص‎ترین ویژگی‎های گلکسی اس 8 پلاس هستند. این گوشی که به درگاه حافظه USB-C و جک 3.5 میلی‎متری هدفون تجهیز شده از فناوری شارژ بی‎سیم نیز پشتیبانی می‎کند. صفحه‎نمایشی از نوع Super AMOLED که با اتکا بر تفکیک‎پذیری 2960x 1440 پیکسل و ابعاد 6.2 اینچی که رزولوشن تراکم 529 پیکسل بر اینچ را به وجود آورده باعث شده است صفحه‎نمایش آن به یکی از بهترین صفحه‎نمایش‎ها در دنیای گوشی‎های هوشمند تبدیل شود، به واسطه آن‎که اجازه می‎دهد عکس‎ها و متن‎ها را با بالاترین دقت ممکن مشاهده کنید. فراموش نکنید در زیر نور آفتاب به راحتی می‎توانید از این گوشی استفاده کنید به واسطه آن‎که روشنایی آن به چیزی در حدود 650 نیت می‎رسد.  با وجودی که اندازه باتری کوچک‎تر شده و همچنین ظرفیت آن از گلکسی اس 7 اج 100 میلی آمپر کمتر است، اما طول عمر آن به لطف اصلاحات داخلی و مدیریت نرم افزاری کارآمدتر بهتر شده است. هر چند به زودی نسخه جدیدتر گلکسی S9 وارد بازار خواهد شد، اما اگر می‎خواهید نوروز امسال بهترین گوش اندرویدی بازار را در دست داشته باشید در انتخاب گلکسی S8+ تردید نکنید.

اگر دوام باتری برای شما اهمیت دارد، هواوی میت 10 پرو یک انتخاب مناسب برای شما است. این گوشی برای کسانی که چیز کمی‌ متفاوت‎تری می‌خواهند تا بتواند با یک بار شارژ یک روز کامل یا بیشتر دوام بیاورد گزینه بسیار مناسبی است. بزرگ‌ترین نقطه قوت میت 10 پرو باتری بزرگ 4,000mAh آن است. علاوه بر باتری پرظرفیت، بهینه‌سازی مدیریت نرم‌افزاری و افزایش راندمان عملکرد این گوشی باعث شده تا اگر در طول شب از آن استفاده نکنید با یک بار شارژ تا دو روز کامل دوام بیاورد. یک جفت دوربين در پشت این گوشی تعبیه شده است که از یک گزینه پیشرفته «اشاره به نقطه و عکس‌برداری» برخوردار است، اما بهتر خواهد بود اگر شما از حالت دستی استفاده کنید. نمایشگر 6 اینچی باکیفیت این گوشی نیز عکس‎های شفاف و واضحی که می‌گیرید را با دقت و ظرافت به شما نمایش می‌دهد.

 

اگر می‎خواهید اندروید را به‌شکل خالص خود و آن ‎گونه كه گوگل در نظر گرفته است تجربه کنید، Pixel 2 گوشی است که به زیبایی در دست شما جای می‎گیرد و به‌راحتی می‎توانید با انگشت شست خود صفحه نمایش 5 اینچی آن را پیمایش کنید. اگرچه شاید طراحی آن نتواند از شما دلبری کند، اما دوربين پشتی 12 مگاپیکسلی فوق‌العاده آن که از یک حالت پرتره شگفت‌انگیز برخوردار است می‎تواند خاطرات شاد نوروزی شما را ماندگار کند. یک جفت بلندگوی تعبیه شده در جلوی این گوشی نیز جدیدترین موسیقی‌‎های سال را مستقیم به گوش شما پرتاب می‎کند و بدنه ضدآب Pixel 2 نیز خیال شما را از بابت غرق شدن آن راحت می‎کند. همچنین، از جمله اولین افرادی خواهید بود که جدیدترین به‎روزرسانی‎های اندروید را روی گوشی خود دریافت خواهید کرد. جدیدترین نسخه سیستم عامل به همراه یک تراشه Snapdragon 835 و 4 گیگابایت رم، اجرای همه‌چیز را به‌راحتی ممکن می‎سازد.

اگر به‌دنبال یک گوشی قدرتمند هستید که همه نکات مثبت دنیای اندروید را یک‌جا جمع کرده باشد، نیازی نیست به‌دنبال فراتر از LG V30 باشید. LG G6 یک دستگاه قابل قبول است، اما V30 که نسخه قدرتمند آن است ارجحیت بیشتری دارد. این گوشی به قدرتمندترين پردازنده موجود مجهز شده است، یک دوربين عالی دارد و به‌لطف Quad DAC اختصاصی درون خود بهترین عملکرد صوتی که یک گوشی قادر به انجام آن است را ارائه می‌کند. این به این معنا است که اگر شما برای صدای باکیفیت ارزش قائل هستید و می‌خواهید یک گوشی خوش‌ساخت خریداری کنید، باید به سراغ LG V30 برويد. درست است قیمت این دستگاه بالا است، اما چیزی که به دست می‌آورید پرداخت چنین هزینه‎ای را توجیه می‌کند. قدرت پردازش اطلاعات و عملکرد صوتی بالا از عمده‎ترین مزایایی است که V30 را نسبت به سایر رقبای هم رده مثل گلکسی نوت 8 به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند. 

به احتمال زیاد این همان پرچم‌دار مقرون به صرفه‎ای است که شما می‎توانید در بازار پیدا کنید. OnePlus 5T قابلیت تشخیص چهره، یک نمایشگر 6 اینچی 18:9، یک جفت دوربين پشتی و یک بدنه فلزی با کیفیت و خوش‌ساخت را هم با قیمتی قابل رقابت با اپل، سامسونگ و دیگر رقبا ارائه می‎کند. لازم به ذکر است که وان پلاس در محصول جدید خود از طراحی فلز و شیشه که این روزها بسیار باب شده، استفاده نکرده است و همین مسئله یکی از نقاط قوت وان پلاس 5 تی به شمار می‎‌رود. برای کاهش قیمت تمام شده بعضی از ویژگی‎های یک پرچم‌دار سطح بالا نادیده گرفته شده است، اما این صرفه‌جویی آنچنان نیست که شما را دلسرد کند. برای نمونه، اینجا خبری از نمایشگری با رزولوشن QHD، بلندگوهای استريو، ذخیره‌سازی قابل ارتقا یا دوربين پیشرفته نیست، اما چیزی که شما به دست می‎آورید یک گوشی هوشمند اندروید پرتوان است که امکانات بیشتری نسبت به قیمتش در اختیار شما می‎گذارد.

ما تصور می‎کردیم روزگار گوشی‎های 4K به سر آمده است، اما سونی نظرها را عوض کرد و با اضافه کردن قابلیت HDR که ظاهر ویدئوها را به طرز چشمگيری ارتقا می‎دهد جان تازه‎ای به این فناوری بخشید. درست است که در حال حاضر محتوای HDR قابل ملاحظه‎ای برای موبایل وجود ندارد، اما این فناوری صفحه نمایش باعث می‎شود تا اغلب تصاویر موجود شفاف‎تر و با رنگ‎های زنده‎تری دیده شوند. بقیه اجزای گوشی نیز با قدرت چشمگیری به وظایف خود عمل می‎کنند. از لحاظ طراحی Sony Xperia XZ Premium در مقايسه با سایر پرچم‌داران رقیب خود از نقطه ضعف‎هایی برخوردار است. هرچند فناوری Gorilla Glass 5  می‎تواند تا حد قابل قبولی از پشت و روی این گوشی محافظت کند، اما کناره‎های پلاستیکی آن به‌ویژه وقتی آن را در دست می‎گیرید شما را دلسرد می‎کند. در مجموع اگر اهل تجملات نیستید و تنها قصد دارید گوشی قدیمی‎ دو سه ساله خود را نونوار کنید، این اکسپریای سونی انتخاب مناسبی برای شما است.

ممکن است تصور کنید اچ‎تی‎سی به یک برند فراموش شده تبدیل شده است و از جهاتی حق با شما است. اما اگر اچ‎تی‎سی را نادیده بگیرید، پرچم‌دار باکیفیت آن را نیز که عملکردی استثنایی را در چند بخش ارائه می‎کند از دست خواهید داد. HTC U11 از یک طراحی چشمگير و اجرای صدایی فوق‌العاده برخوردار است و اگر از طرف‌داران مرد آهنین هستید باید نگاهی به مدل قرمز درخشان این گوشی بیاندازید که انصافاً زیبا است. U11 اولین گوشی هوشمندی بود که با کناره‎های قابل فشردن معرفی شد و از آنجا که این ویژگی بعد از آن در دو گوشی جدید پیکسل دیده شد، می‎توان گفت U11 تنها گوشی است که شما می‎توانید عملگرهایی غیر از دستیار گوگل را برای آن تنظیم کنید. یک جفت هدفن ضمیمه آن را متصل و خود را برای یک تجربه صوتی شگفت‌انگیز آماده کنید، زیرا HTC U11 موسیقی را به سطح بالاتری ارتقا داده است. 

Honor 9 از جمله محصولاتی است که کمتر می‎توان نمونه آن را پیدا کرد. گوشی‌ای که جای خود را در بین مردم باز کرده است و در عين حال که قیمت بالایی ندارد، خیلی از ویژگی‎های یک پرچم‌دار را ارائه می‎کند. یک نمایشگر 5.1 اینچ Full HD درخشان و واضح، پردازنده‎ای مشابه با هواوی P10 که به 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم مجهز است و سیستم عامل اندروید نوقا از جمله قابلیت‎های این گوشی هوشمند است. همچنین، Honor 9 به یک دوربين ترکیبی دو سنسوره 20 و 12 مگاپیکسلی مشابه با P10 مجهز است که هم‌زمان دو عکس گرفته و آن‌ها را ترکیب می‎کند. اگر شما به‌دنبال یک عملکرد تحسین‌برانگیز، طراحی چشمگير، قیمت پایین و کلی شکوفایی ریز و درشت دیگر که این گوشی را به فهرست برترين‎ها کشیده هستید، احتمالاً Honor 9 برای شما ساخته شده است. اگر می‎توانید کمی‎ منتظر باشید مدل جدیدتر HONOR VIEW 10 در راه بازار ایران است. 

Mi A1 شرکت نوظهور شیائومی‎ توقع مصرف‌کننده از یک گوشی هوشمند میان‌رده را چند گام به پیش می‎برد. گوشی‎هایی با این محدوده قیمت معمولاً به سخت‌افزاری ارزان قیمت و نرم‌افزاری مقرون به ‌صرفه ختم می‎شوند، اما شیائومی‎ طی همکاری که با گوگل با ترکیب طراحی عالی و قابلیت‎های قدرتمند تحت کنترل یک اندروید اصیل اوضاع را به‌نفع خود تغییر داده است. استفاده از نسخه اصلی اندروید به‌ویژه وقتی صحبت بر سر یک محصول ارزان چینی در میان باشد بعید به نظر می‎رسد، اما Mi A1 با دریافت مجوز یک اندروید یکپارچه به مصرف‌کننده خود آسایش خیال یک نرم‌افزار به‎روز و عاری از نقایص امنیتی را می‎دهد. علاوه بر این، سخت‌افزار به کار رفته در این گوشی به‌ویژه دوربين دوگانه با کیفیت آن خیال شما را از هر جهت راحت می‎کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟