آخر هفته با شبکه: فیلم‌برداری پیشرفته با گوشی
بهترین برنامه‌های فیلم‌برداری Slow Motion (صحنه آهسته) با گوشی اندرویدی
اگر کاربر اندروید هستید و در نظر دارید بر مبنای تکنیک فیلم‌برداری صحنه آهسته موسوم به اسلوموشن فیلم‌های جذابی را با گوشی خود ضبط کنید، به برنامه‌های حرفه‌ای که در این زمینه وجود دارد نیاز دارید. ما در این مقاله گلچینی از بهترین برنامه‌های اندرویدی که برای این منظور وجود دارند را برای شما آماده کرده‌ایم.

1606683296_1_0.gif

ما همواره ترجیح می‌دهیم لحظات ارزشمند خود را ضبط کنیم. اما بعضی مواقع دوست داریم فرآیند فیلم‌برداری با آهنگ کندی‌تر انجام شود تا لذت‌بخش‌تر شود. در فیلم‌برداری با صحنه آهسته/سرعت کم (Slow motion) لحظات چشم‌گیرتر به نظر می‌رسند. اما این ویژگی اغلب در گوشی‌های گران‌قیمت بازار وجود دارد. با این وجود اکنون می‌توانید از طریق برنامه‌های حرفه‌ای که برای این منظور آماده شده‌اند، فیلم‌برداری صحنه آهسته را با هر دستگاه‌ اندرویدی انجام دهید. برای این منظور برنامه‌های شاخصی وجود دارند که در این مقاله با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شوید.

1. Reaction Slow Motion Pro

یک برنامه بسیار جذاب برای فیلم‌برداری آهسته است. Reaction Slow Motion یکی از بهترین برنامه‌هایی است که فرآیند فیلم‌برداری را با کمترین افت کیفیت، بدون وجود صحنه‌های تارشدگی و بدون آن‌که جلوه‌های مصنوعی و ساختگی در آن وجود داشته باشد ارائه می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این برنامه می‌توان به ارائه کنترلی برای تنظیم سرعت شاتر در زمان فیلم‌برداری، ارائه یک نوار شاتر یک ثانیه‌ای (تقریبا لحظات اکشن ظرف مدت یک ثانیه به وجود می‌آیند) و ارائه یک اسلاید سرعت در سراسر ویدیو برای انتخاب صحنه موردنظر اشاره کرد.

2. Slow Motion Video FX

Slow Motion Video FX یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمندی است که برای فیلم‌برداری آهسته در اندروید در اختیارتان قرار دارد. همچنین می‌توانید فیلم‌برداری سریع را نیز با این برنامه انجام دهید. خروجی ویدیویی می‌تواند به راحتی روی شبکه‌های اجتماعی بارگذاری شود. این برنامه همچنین به شما اجازه می‌دهد سخنرانی خود را ضبط کرده و صداهای عجیب روی آن قرار دهید. با سریع کردن سرعت صدا، خروجی صوتی کاملا عجیب و جذاب به نظر می‌رسد. همچنین می‌توانید از لحظه افتادن اشیایی همچون قاشق غذاخوری، دانه حبوبات و.... نیز به شکل آهسته فیلم‌برداری کنید.

3. FREE Slo Mo Video Editor Pro

FREE Slo Mo Video Editor Pro این برنامه ضبط ویدیویی به شما اجازه می‌دهد تا فرآیند فیلم‌برداری، ویرایش و در نهایت به اشتراک‌گذاری فیلم‌های اسلوموشن را به ساده‌ترین شکل انجام دهید. بدون آن‌که نیازی داشته باشید تا فایل‌ها را به دستگاه دیگری انتقال دهید. در این برنامه، ویدیو برای مدت زمان مشخصی کند شده و سپس به حالت عادی خود باز می‌گردد. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ویرایش بدون رندر، آزادی عمل در مدت زمان فیلم‌برداری، فیلم‌برداری سریع و پرش به حالت آهسته برای به وجود آوردن لحظات سرگرم کننده اشاره کرد.

4. AndroVid – Video Editor

AndroVid – Video Editor یک ویرایشگر ویدویی مفید با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها است. این نرم‌افزار فرآیند ویرایش فایل‌های ویدیویی را بیش از بیش ساده کرده است. شما می‌توانید جلوه‌های ویدیویی شبیه به محوکردن، حرکت آهسته، کلاسیک کردن و بسیاری دیگر از افکت‌ها را روی فیلم‌ها پیاده‌سازی کنید. از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به حذف بخش‌هایی که تمایل ندارید درون یک فیلم قرار گیرد، وصل کردن چند کلیپ ویدیویی داخل یک ویدیو و اضافه کردن موسیقی به ویدیوها، تبدیل فرمت‌های ویدویی به یکدیگر، ساخت اسلایدشو از تصاویر، اضافه کردن افکت و موسیقی به آن‌ها و.... اشاره کرد.

5. Coach’s Eye

Coach’s Eye را می‌توان یک پلتفرم ویدیویی قدرتمند برای مربیان و ورزشکاران توصیف کرد. افرادی که نیاز دارند تکنیک‌های ورزشی خود یا سایر ورزشکاران را با وقت بیشتری مشاهده کنند. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای اسلوموشن قدرتمندتری را ضبط کنید.

6. Moto Camera

Moto Camera با ضبط تصاویر چندگانه قبل و بعد از آن‌که دکمه دوربین را لمس کنید، به شما اجازه می‌دهد از لحظات حساسی همچون پلک زدن افراد و موضوعات مهم عکس‌برداری کنید. در ادامه به شما بهترین عکس گرفته شده را پیشنهاد می‌دهد. این برنامه به‌طور خودکار میزان نوردهی و حرکت را تنظیم کرده تا عکس‌های شفافی گرفته شود. این برنامه می‌تواند فیلم‌های اسلوموشن خوبی نیز تهیه کند. از قابلیت‌های شاخص این برنامه می‌توان به عکس‌برداری، تهیه تصاویر پانوراما، فیلم‌برداری آهسته، تغییر فوکوس و نوردهی، تعادل رنگ سفید، سرعت شاتر، ISO و.... اشاره کرد.

7. ASUS PixelMaster Camera

برنامه ASUS PixelMaster Camera به شما اجازه می‌دهد بدون آن‌که نیازی داشته باشید تنظیمات مختلف به منظور ضبط عکس‌های بزرگ‌تر را تغییر دهید نوک انگشتان خود را روی دکمه دوربین قرار داده و عکس‌برداری کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای با سرعت بالا یا سرعت پایین را از طریق این برنامه تهیه کنید.

8. HTC Camera

کنترل‌های دستی متعدد، حالت‌های خلاقانه مربوط به دوربین و فیلم‌برداری ساده و خودکار از جمله قابلیت‌هایی است که HTC Camera در اختیارتان قرار می‌دهد. رابط کاربری ساده بصری اما قدرتمند این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا میان حالت‌های مختلف سوییچ کنید. همچنین یک حالت نیز در ارتباط با فیلم‌برداری اسلوموشن در اختیارتان قرار دارد.

9. Video Maker Movie Editor

Video Maker Movie Editor در اصل دو ابزار ویرایش و فیلم‌برداری قدرتمند در اختیارتان قرار می‌دهد. به اعتقاد برخی از کارشناسان برنامه یاد شده یک استودیو قدرتمند در پلتفرم اندروید است. Movie Studio به شما اجازه می‌دهد به شکل ساده‌ای ویدیوها را ویرایش کرده و فیلم‌های موردنظر خود را ایجاد کنید. Movie Studo یک راه ساده و لذت‌بخش برای ثبت خاطرات در قالب یک فرمت ویدیویی و به اشتراک‌گذاری آن با دوستان است. حذف بخش‌هایی از یک فیلم، تقسیم کردن یک فایل ویدیویی به بخش‌های چندگانه، اضافه کردن افکت‌های ویدیویی و....  از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار هستند.

10. Controlled Capture Lite

Controlled Capture Lite نه فقط اجازه عکس‌برداری و فیلم‌برداری عادی را می‌دهد، بلکه اجازه می‌دهد به شکل خودکار در یک بازه زمانی تصاویر پیوسته‌ای را گرفته و همچنین ویدیوهای اسلوموشن تهیه کنید. این برنامه شما را به دنیایی کاملا متفاوت از فیلم‌برداری و عکاسی با دوربین گوشی یا تبلت می‌برد. حالت فوکوس، وضوح دوربین و صدا، تعادل رنگ سفید، حالت فلش، دسترسی به تنظیمات مختلف از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟