کامپیوتری با یک بورد و صدها قابلیت
ویدیو: رزبری‌پای، یک کامپیوتر ده دلاری با قابلیت‌های فوق تصور  + زیرنویس فارسی
رزبری‌پای بورد ارزان قیمتی است که به کاربران عادی و حرفه‌ای دنیای فناوری اجازه می‌دهد کارهای جالب و در بسیاری از موارد ابتکاری را با این برد انجام دهند. در اصل رزبری‌پای کامپیوتری تک بوردی بوده که اندازه‌ای در حد یک کارت اعتباری دارد. ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید به شما نشان می‌دهد که این کامپیوتر تک بوردی قادر است چه کارهایی انجام دهد.

1606683296_1_0.gif

در حالی که این بورد در ابتدا تنها برای مصارف آموزشی طراحی شده بود و بر مبنای اکوسیستم لینوکس کار می‌کرد، اما امروزه این بورد برای کارهای مختلفی همچون کنترل وضعیت محیطی گلخانه‌ها، ساخت یک پخش کننده موسیقی قابل حمل، پیاده‌سازی یک پروژه دوربین ‌مداربسته و.... به کار گرفته می‌شود. با توجه به این‌که بورد فاقد هارددیسک است در نتیجه از کارت حافظه به عنوان فضای ذخیره‌سازی موردنیاز خود استفاده می‌کند.

مطلب پیشنهادی

با رزبری‌پای پخش‌کننده موسیقی پرتابل بسازید

رزبری پای قادر است با توزیع‌های مختلف لینوکس کار کند که البته توزیع Raspbian بیش از سایر توزیع‌ها به کار گرفته می‌شود. پشتیبانی از درگاه‌های مختلفی همچون HDMI، تجهیز شدن به بلوتوث و وای فای، ارائه ماژول‌ها و تجهیزات جانبی مختلف برای این بورد به کاربران اجازه داده است دامنه کاری خود را گسترش دهند. در ویدیویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد کامپیوتر ده دلاری فوق نه تنها به اینترنت متصل می‌شود، بلکه می‌تواند بازی‌های کلاسیک را نیز انجام دهد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟